Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,481 - 1,490 (kaikkiaan 3,385)
  • Puun takaa

Minulla lienee oikeus omiin päätelmiini siinä kuin muillakin.
    Tosin loppupäätelmäni pohjautuu faktatietoon, sillä muutenhan sillä ei olisi kuin siinä käytettyjen sanojen paino.

Puun takaa

Kyllähän itse kinkku on joulunajan syömisistä sieltä kaikkein keveimmästä päästä.
    Kaloripommit sijaitsevat enemmänkin niissä kaikissa lisukkeissa, jälkiruoissa, makeisissa sekä juomissa!

Puun takaa

Tuulenkaatoleimikoissa lahopuiden osuus korostuu erityisesti, sillä sairaimmat puut kaatuvat yleensä ensin.
    Jessen kuusikoissahan ei ilmeisesti näitä ongelmia ole ollutkaan.
    Itse olen ollut siinä mielessä onnellisessa asemassa, että olen voinut katsoa mallia useammankin naapurin hyvästä metsänhoidosta.
    On ollut hyvä, ettei kaikkea menestystä ole tarvinut ottaa pelkästään omille harteilleen.

Puun takaa

Saksassa lehtipuuston osuus havupuiden seassa on huomattavasti suurempi kuin meillä, mutta hyönteis- ja tautiongelmat ovat samoja ja pahempiakin kuin meillä.
    Vuodet eivät ole ilmojen suhteen veljeksiä missään päin maapalloa, ja aina joskus useiden tekijöiden yhteisvaikutus saattaa tuottaa mittaviakin metsätuhoja, mutta niiden jälkeen taas palataan normaaliin tilanteeseen.
    90-luvun mäntypistiäisepidemian aikoihin monet vannoivat jo mäntyjen loppua Suomesta, mutta sekin uhkä peruuntui.
    80-luvulla puolestaan happosateiden piti tappaa havumetsät, mutta ei sitäkään tapahtunut.
    Ei kuole kaikki kuusetkaan Suomesta, voimme sen asian suhteen nukkua yömme aivan rauhassa.

Puun takaa

Olenko sellaista väittänyt Jesse?
    Metsänjalostussäätiön / Metlan jalostustyön tuloksia ne ovat kuten tähänkin asti ovat olleet.

Puun takaa

Kyllähän Suorittava ihan oikesssa on.
    Päätehakkuumetsästä lähtee latvusmassana parhaiten energiapuuta hehtaarillta, ja kun kannot lisätään mukaan, on määrä, ja erityisesti energia-arvo suorastaan ylivoimainen.
    Energiapuun kuutiomäärä ja energiasisältö kun ei aina mene yksi yhteen.

Puun takaa

Jesse ei ilmeisesti ole ehtinyt tutustumaan havupuiden jalostuksen tuloksiin täällä Suomessa.
    Muistan taannoin Jessen taholta suoranaisen epäuskon, kun kerroin hieman omista kuusikoistani, eikä ne edes ole lähellekään Suomen parhaimpia.
    Kannattaa joskus tulla ulos sieltä omista ympyröistä ja avartaa maailmankuvaansa.
    Niinhän me muutkin täällä teemme.

Puun takaa

Jessen kuusijutut ovat todellakin vain oletuksia, kuten hän jo vähän itsekin epäili.
    Lehtipuiden jalostus on kyllä nopeampaa kuin havupuiden, mutta työ etenee kuitenkin koko ajan.
    Voidaan olla aivan rauhallisella mielellä.
    Kaikkia niitä puulajeja voidaan Suomessa kasvattaa kuten tähänkin asti.
    Tärkeintä on pitää metsät hyvässä kasvukunnossa, eikä päästää niitä yli-ikäisiksi.

Puun takaa

Olen näitä muoti-ilmöitä ehtinyt nähdä jo niin monta, etten tähän kuusi-kammoonkaan lähde mukaan.
    Olen nähnyt kymmeniä tuhansia hehtaareja pystyyn kuolleita lehtimetsiäkin, joten kun sutta lähtee pakoon, saattaa karhu tulla vastaan.

Puun takaa

11 kg kinkusta enää 2 kg jäljellä…

Esillä 10 vastausta, 1,481 - 1,490 (kaikkiaan 3,385)