Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset
-
Enhän minä Leevi hyvä missään pilvilinnoissa liitele, vaan kerroin mitä mm. Erkki Pulliainen esittää suden tapporahasta.
Tiedätkö muuten Leevi, kuka on sanonut: ”Susi on ryöväri, pelkuri ja ihmissyöjä” ?Puun takaa 14.12.2013, 20:1814.12.2013 Helsingin Sanomien laajaa susi-aiheista juttua voi pitää käänteentekevänä Suomessa.
Tuli jopa mieleen tunnettu vanha satu ”Keisarin uudet vaatteet”.
Yli kaksikymmentä vuotta Suomessa on menty hyvin yksisilmäisesti susia suojelevan pienryhmän julistuksen mukaan, ennen kuin joku lausui totuuden kaikkien nähtäväksi.Metsän jatkuvakasvatus on uusin harhaoppi, kunnes taas joku sanoo, ettei keisarilla olekaan vaatteita.
Puun takaa 14.12.2013, 16:46Elikä laki on ollut susi jo syntyessään, eikä tule parantamaan sähkönjakelun varmuutta.
Ainoa mikä tapahtuu, on kaivukustannusten aiheuttama siirtohinnan nousu.Puun takaa 14.12.2013, 16:40Voidaan hyvin kysyä, miten on mahdollista, että susi on Suomessa vuonna 2010 luokiteltu erittäin uhanalaiseksi lajiksi?
Todellisuuden kanssa asialla ei ole mitään yhteyttä.
Susi on ihmisen ja kotihiiren kanssa maailman levinnein eläin, eikä sen olemassaoloa uhkaa todellisuudessa mikään.
Suomessa on tavaran tuottajia koskeva, aika ankara tuotevastuulaki, mutta erilaisia säädöksiä, lakeja ja direktiivejä se ei koske lainkaan.
Mielestäni vääriin tietoihin perustuvien päätösten tekijöiden kuuluisi taloudellisesti vastata tekemisistään.Puun takaa 13.12.2013, 18:36Täälläpäin on tuhansia hehtaareja UPM:n metsiä, joissa voi ihan omin silmin käydä toteamassa hyvän ja suunnitelmallisen metsänhoidon tehon.
Siinä ei jää selittelyille sijaa.
Humpuukimetsänhoito-opit eivät meikäläiseen juuri sen takia enää uppoa.Puun takaa 13.12.2013, 18:20Suorittavan huomiot ovat armottomia mutta oikeita.
Kun työkseen hakkuita tekee ja näkee, muodostuu silloin vertailupohja vahvaksi.
Olen tehnyt nuorempana paljonkin virheitä metsänhoidossa, koska en silloin uskonut ammattilaisia, mutta virheistähän ihminen oppii.Puun takaa 13.12.2013, 18:02Minua on ihmetyttänyt Vattenfallin ja muidenkin sähköyhtiöiden ajattelun logiikka.
Ainakin täälläpäin he ovat käyttäneet miljoonia euroja maakaapelointeihin, – oman ilmoituksensa mukaan parantaakseen sähkönjakelun varmuutta.
Kaapelointi on tehty kuitenkin ainostaan taajamissa, jossa ei sähkökatkoja ole ollut tähänkään asti.
Haja-asutusalueilla sen sijaan katkot ovat nykyisin pidentyneet, ollen jopa yli viikon mittaisia.
Voisiko joku selittää moisen menettelyn, kun minun järkeni ei siihen riitä.Puun takaa 13.12.2013, 17:40Olen samoilla linjoilla Tanelin kanssa.
Tähän asti metsälaki on jonkin verran suojellut metsänomistajaa tekemästä kaikkein pahimpia vahinkoja metsilleen, mutta jatkossa ei tätä turvaa enää ole.
Katselin tänään tien varressa olevaa, aivan äskettäin yläharvennettua kuusikkoa.
Seija jätti parin hehtaarin alalle vain muutaman kuusensäipän pystyyn, tosin aika lailla kallelleen nekin.
Tällaiset myrskyt kyllä koulivat jatkuvat kasvattajat hyvin nopeasti.Puun takaa 13.12.2013, 08:59Harmaan talouden kitkeminen on aikaansaanut rakennustyömailla uuden ilmiön.
Arkisin kaikki näyttää olevan jokseenkin kunnossa, mutta viikonloppuisin, kun valvontaa ei juuri ole, työmaille tuleekin aivan toiset miehet.
Metsäpuolella valvonta on olosuhteista johtuen vielä hankalampaa.Puun takaa 13.12.2013, 08:40Suomi tulee menettämään jatkossa myös runsaasti verotuloja, sillä uusi kansainvälinen omistaja on rekistöröitynyt Hollantiin Greenpeacen ja muiden suurten veronkiertäjien tapaan.