Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset
-
Jesselle ei jostain syystä metsän arvokasvu merkitse mitään.
Koivulla se on jo alle kahdenkymmenen vuoden iässä kiivaimmillaan, kun taas haavalla sitä ei ole lainkaan.
Tästä on turha Jessen kanssa väitellä, mutta me jotka olemme haapaa ja koivua sekä muita puulajeja samanaikaisesti kasvattaneet, tiedämme eron.Puun takaa 9.11.2013, 17:49En osaa laskea kilovattien hintaa, mutta jos verrataan kustannuksia ja tuottoja, koivun taimet ovat halvemmat.
Kuitupuuvaihe menee kuutioissa aika lähelle toisiaan, ja tyvitukit vievät koivun voitolle.
Jesse laskee tämän toisella tavalla, sillä hänelle metsän nettorealituotto ei ole jostain syystä tärkeä asia.Puun takaa 9.11.2013, 17:34Huonekaluteollisuutta meillä on valitettavan vähän ja suunta on edelleen vähenevä.
Tuotanto on nykyisin maissa joissa ei välttämättä ole metsiä juuri lainkaan kuten Tanskassa ja Hollannissa.
Venäjä ja muut halpamaat ovat taas oma lukunsa.
Mitä kuusen käyttöön tulee, se on liimapalkkien ja liimahirsien välttämätön raaka-aine.
Liimahirsitalot tehdään enimmäkseen kuusesta ja kantavat liimapalkit ovat sisältä keveämpää kuusta ja vain pinnastaan mäntyä.
Valmistaloteollisuus on lisäksi erittäin suuri kuusen käyttäjä.Puun takaa 9.11.2013, 17:25Minäkin jo uskoin Venäjän taloudelliseen nousuun, mutta uusimmat luvut sieltä ovatkin karmeata luettavaa.
Erittäin monille suomalaisyrityksille tulee Venäjän toiminnoista nyt lunta tupaan oikein urakalla.
Tämä on hyvin valitettavaa, mutta tämän päivän todellisuutta. Kaikkein pahimmat uutiset sieltä päin ovat vasta edessäpäin.Puun takaa 8.11.2013, 21:45Fortum joutuu myymään verkot Venäjän tappioiden takia.
Puun takaa 8.11.2013, 21:40Haapa on siitä hyvä puu, ettei naapuri tule kateelliseksi.
Tiedän sen kokemuksesta.
Huom! Haavat ovat minun puolellani rajaa.Puun takaa 8.11.2013, 21:35Tulehan Jesse sieltä takaisin maan pinnalle!
Se on vain niin, että järeä kuusi on sitä halutuinta tavaraa.
Siitä kun saa kaikkea, mitä milloinkin kukakin tarvitsee.
Voi sahata, sorvata, hiertää ja halata.Puun takaa 8.11.2013, 06:44Biologian lait eivät ole minun muutettavissani.
Kuusi on ainoa talouskäytössä oleva puolivarjopuumme.
Jos ympärillä olevat puut ovat nyt 1-3 metrisiä, ja kasvavat metrin lisää pitutta joka vuosi, vaihtoehtoja ei ole kuin kuusi.
Voihan aukoissa yrittää kasvattaa mitä vain, mutta mitä järkeä siinä olisi?
Jos näin selvää asiaa ei voi uskoa, niin silloin pitää kokeilla itse!Puun takaa 7.11.2013, 21:53En voi Jesse sinua uskoa, koska minulla on kiistattomat näytöt kuusen kasvukyvyistä, enkä suinkaan ole ainoa.
Koeta jo tulla tähän päivään sieltä vanhentuneista asenteistasi.Puun takaa 7.11.2013, 20:07Kertoi äsken uutisissa, että lukevat Murmanskissa vielä lisää syytteitä mm. virkavallan vastustamisesta Sinille ja kumppaneille.