Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset
-
Olen mieltynyt Portugaliin, ja siellä viettelenkin jatkossa yhä enemmän aikoja.
Jonkun verran on virityksiä myös Virossa.
Usko Suomen eläkejärjestelmään alkaa olla koetuksella, joten jotakin vanhuudenturvaa tietysti ajattelee siinä vaiheessa, kun nivelet eivät enää salli suurempia metsänhoitotöitäkään.Puun takaa 17.9.2013, 20:47Pankki lupasi kyllä säilyttää niitä rahoja, mutta olisiko jotain hyviä ja uudenlaisia sijoitus-ideoita näin lama-Suomessa?
Puun takaa 16.9.2013, 18:19Voi sanoa, että ollaan Timpan kanssa täysin samoilla aaltopituuksilla.
Tuo männikön reilu 3000 runkoa hehtaarille on kyllä kaikkein sopivin runkoluku, jos ja kun kemera loppuu.
Minulla on ollut suurempia tiheyksiä, mutta juuri tuolla kolmella tuhanella saadaan kaikki halutut asiat aikaiseksi.
On ”hirvivakuutus”, on riittävästi valikoimaa jättää laadukkaimmat puut loppukasvatukseen, riittävä järeytyminen runkoa kohti, ja riittävä kertymä energiapuuhakkuussa.
Jos haluaa pitää männikkönsä lehtipuusta vapaana, – jota suosittelen, on männikkö pidettävä riittävän sakeana.
Siihenkin tuo runkoluku on riittävä.Puun takaa 16.9.2013, 14:13Ei tarvitse Jesse kummeksua.
Laitoin viestini vain tähän ketjuun, kun en ihan omaakaan ketjua aiheeata aloittanut.Puun takaa 16.9.2013, 09:04Jessellä on kyllä ilmiömäinen taipumus tietää meidän toisten tekemisistä hyvinkin paljon sellaista mikä ei pidä ollenkaan paikkaansa.
Aika moni meistä täällä on jo saanut siitä osansa.
Itse olen siihen jo tottunut, mutta kyllä joskus vieläkin Jesse onnistuu tässä mielessä hieman yllättämään.Puun takaa 15.9.2013, 09:19Nykyään on sitten näitä wincapita-aukioita ja shorttaus-aukioita…
Puun takaa 15.9.2013, 09:12Uuden metsälain mukaan metsänhoidon määrittely tulee saamaan mielenkiintoisia ja haastavia piirteitä.
Ei ole uudistamisrajoja, hakataan pienaukkoja, ja luontaisella uudistumisella on erittäin pitkät odotusajat, jne.
Onko silloin enää olemassa kriteerejä, millä metsänomistajalle voitaisiin tarjota jotakin metsänhoitotoimenpidettä?
Uuden lain aikanahan metsä voi näyttää periaatteessa miltä hyvänsä, eikä se kuitenkaan olisi huonosti hoidettu tai hoitamaton.Puun takaa 14.9.2013, 09:08Suomessa on aika suuria alueita joilla avosoita ei ole.
Muuttaako siellä hirvet kaupunkiin puistojen asukkaaksi?Puun takaa 13.9.2013, 07:52Tuossa peltoheittojen metsityksessä on kyllä ajatusta.
Suomen ”edunvalvonta” on mennyt EU:ssa pieleen.
Emme voi edes syyttää siitä muita, vaan katsoa peiliin minkälaisia edustajia olemme sinne lähettäneet.
Siinä vaiheessa kun juuri suomalaisten meppien (Hassi ja Pietikäinen) ”ansiosta” turpeesta tulikin fossiilinen polttoaine, menetin lopullisesti uskoni suomalaiseen edunvalvontaan EU:ssa.
Tämä em. kaksikko on aiheuttanut miljardien korjaamattomat vahingot isänmaalleen.
Uskallan väittää, että merkittävä osa myös suomalaisesta ympäristöhallinnosta on Suomen ulkopuolisessa ohjauksessa.Puun takaa 12.9.2013, 21:02Keuruulla ammuttin keskiviikkona pantakarhu.
Karhu havahtui yllättäen nukutuksesta ja hyökkäsi kohti ihmisiä.
RKTL oli poistamassa nuorille karhuille asetettuja seurantapantoja.STT