Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset
-
Riittävän suuri kääntöympyrä on ylivoimaisesti paras automiehen kannalta ja vie myös kaikkein vähiten maata puunkasvatukselta, vaikka sitä ei tunnu aivan kaikki uskovan.
Puun takaa 28.8.2013, 19:46Eikös se ole pelkästään hyvä asia, että seurataan aikaamme myös metsäpuolella.
Emme voi jäädä täällä Suomessa miksikään metsätalouden museo-osastoksi, kun muissa maissa mennään rytinällä eteenpäin.
Mitä tuohon 40-vuoteen kuusen kasvatuksessa tulee, olen täysin varma, että nykytietämyksellä siinä ajassa jo kasvatetaan täysi tukkisato.
Hyvä alkuperä, oikea maapohja, hyvä vesitalous ja mättäät sekä ajallaan tehty hoito. Siinä se on, eikä ole edes vaikeata.Puun takaa 28.8.2013, 14:19Männikkö on yhden kerran lannoitettu 2010.
Puun takaa 28.8.2013, 14:17Kaikkia puulajeja voidaan jalostaa ja kloonata.
On aivan totta, että vertailu on aina tehtävä samalla maapohjalla.
Esim. lähettämässäni koivukuvassa on viittä eri alkuperää.
Hybridihaapa on myös yksi puunjalostuksen tuote.Puun takaa 28.8.2013, 14:07Jos välttämättä haluatte räkämäntyjen kuvia, voin ottaa niitäkin.
Tosin joudun niitä etsimällä etsimään, koska en itse niitä kasvata.Puun takaa 28.8.2013, 14:00En muista tämän alueen hoidosta mitään erikoista, joten aika vähällä siinä silloin on päässyt. Kaksi raivausta on muistiinpanojen mukaan tehty.
Puun takaa 28.8.2013, 07:16Myöhemmin lukijoiden kuviin pitäisi tulla aivan toisenlainen mäntykuvio.
Uskon, että keskustelua syntyy siitäkin.Puun takaa 28.8.2013, 06:40Paikka on niin huono, että tarvittiin paljon ”varapuita” jotta lopputuloksena saatiin kelvollinen männikkö. Suurin osa männyistä kitui kallion päällä.
Kallionen maapohja ja hirvet ovat huono yhdistelmä, mutta männikkö saatiin kuin saatiinkin aikaiseksi.
Jos käy paikanpäällä, ymmärtää aivan varmasti mitä tarkoitan.Puun takaa 27.8.2013, 21:48Toivottavasti se iso karhu pysyy siellä rajan takana…
Puun takaa 27.8.2013, 21:40Kemeroista voidaan toki olla montaa mieltä.
Olen kiitollisena ottanut ne toistasataatuhatta euroa vastaan, mitkä minulle on menneitten vuosien aikana tarjottu ja maksettu.
Nyt olen jo valmistautunut tukien loppumiseen.