Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset
-
Timpan linjoilla olen, vaikka parikymmentä vuotta nuorempi olenkin.
Raivaus ja muu metsänhoito käy kuntoilusta ja on mielekästä työtä.
Olen myös pystynyt tarjoamaan jo 30-vuoden ajan kesä- ja muun loma-ajan töitä yhteensä yli kahdellekymmenelle nuorelle.
Ovat tulleet kertomaan jälkeenpäin, että työtodistus metsänhoitotöistä on ollut kovaa valuuttaa töitä tai opiskelupaikkaa hakiessa.
Nytkin on raivaus edistynyt hehtaarin päivävauhtia jo toista kesää saman sukulaispojan kanssa.Puun takaa 18.7.2013, 14:46Täytyy antaa Jesselle tunnustus siitä, ettei hän enää tarjoa kuuselle sadan vuoden kasvatusaikaa!
Tosin 80-vuotta pitää vielä muuttaa 60-vuodeksi, koska ollaan haavalle sopivalla maapohjalla.
Muutenhan vertailu ei ole oikea.
Ensiharvennus tehdään nykyisin jo alle 25-vuotiaaseen kuusikkoon, koska maat mätästetään ja taimet ovat paakkutaimia.
Tässäkin asiassa pitää vertailussa olla tasapuolinen.
Jesse väittää kohta vastaan, mutta näin se vain on.
Kyllä minäkin jotakin tästä asiasta tiedän kun kasvatan ja olen hakannut vierekkäin samalla maapohjalla mm. hybridihaapaa, koivua ja kuusta.Puun takaa 17.7.2013, 20:50Kepan sanoman voin allekirjoittaa sellaisenaan!
Puun takaa 17.7.2013, 20:04Ehkä tässä Jesse vielä joskus törmätään!
Puun takaa 17.7.2013, 19:56Miten Jesse Nokialle ja sen kurssille käy?
Puun takaa 17.7.2013, 19:52Jos on hyväkäytöksinen ammattimies, jolla pysyy työkalut käsissä ja niillä saa jotain näkyvää aikaiseksi, pitäisi kyllä kysyntää olla.
Puunkaatotaitoisella remonttireiskalla ei yleensä ole naisenpuutetta.Puun takaa 17.7.2013, 19:45Eikös se Jesse ole sinulle itsellesi kaikkein raskainta olla aina oikeassa?
Siinä käy nimittäin vähitellen niin, että joutuu aina olemaan itseään tyhmemmässä seurassa ja se se vasta tylsää on.
Entä naapurisi?
Onko heissäkään yhtään viisasta?Puun takaa 17.7.2013, 18:36Oletko Jesse koskaan ollut väärässä?
Minä monesti toivon olevani, ja joskus on toiveeni toteutunutkin, mutta ei aina.Puun takaa 17.7.2013, 18:30Mikäs Jesseä nyt oikein ahistaa?
Tottakai visakoivikon perustaminen maksaa enemmän kuin tavallisen taimikon, mutta ei paljoakaan enempää kuin esim. hybridihaavikon.
Visakuutiosta saa kymppitonnin ja haapakuutiosta 15 euroa.
Se ero niissä on.Puun takaa 17.7.2013, 14:38Mikrolisätyt visakoivun taimet ovat 2-3 euroa kpl.
Istutusmäärä on 700 kpl / ha.