Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset
-
Jesse tuntuu olevan totaalisen pihalla visakoivun kasvatuksestakin.
No, toisaalta täydellinen tietämättömyyshän antaa lausuntoihin sitä syvintä varmuutta.
Visaa, kuten muitakin erikoispuita ostetaan isompia sekä pienempiä määriä.
Toki isompi erä nostaa hintaa ylemmäs, mutta jo henkilöauton peräkärrykuorma visaa vastaa 3-4 täyttä rekkkakuormallista haapa- tai koivukuitua tai -energiapuuta.
Minulle ei ole koskaan ollut tärkeää mottimäärät, vaan pankkitilille tuleva rahamäärä.
Kun menen vaikkapa LVI-liikkeeseen , en voi maksaa moteilla vaan euroilla.
Harjavallassa tämäkin on tietysti jotenkin toisella tavalla kuin muualla Suomessa.Puun takaa 16.7.2013, 20:38Kysymys ei ole vääristymästä vaan realituotosta.
Minulle ei ainakaan ole koskaan maksettu pankkitilille yhtään mottia, vaan markkoja ja nyt euroja. Jatkosta en tiedä, – ehkä ruplia.Puun takaa 16.7.2013, 20:22Ei nopeakasvuisella pääse huipputuottoon lähes nollatyöllä, vaikkei maassa olisi yhtään hirveä. Eikä se työmääräkään ole oikeasti niin pienikään.
Tiedät sen Jesse vallan hyvin itsekin, jos haluat aivan rehellinen olla.
Kun uudistamiskulut ovat sitä luokkaa mitä olet kertonut, ei nykyinen 15 euroa motille riitä positiiviseen lopputulokseen.Puun takaa 16.7.2013, 20:08Visakoivun kasvatus ja etenkin myynti on ihan mielenkiintoista puuhaa.
Olen jo ehtinyt muuttaa rahaksi kaikki 60-luvulla istutetut visat, joita olin poikasena itsekin maahan laittamassa.
Uusia ikäluokkia on kasvamassa myyntiin tulossa.
Henkilöauton peräkärryllisestä visaa on ihan mukava saada enemmän rahaa kuin kokonaisesta rekkakuormallisesta tavallista tukkia… – vai mitä Jesse?Puun takaa 16.7.2013, 18:58En nauti tappamisesta, teki sen sitten metsästäjän ase tai pedon hampaat.
Sielultani olen maalaispoika, vaikka asun sitten missä hyvänsä.
Jos joku maaseudulla asuu ja yrittää, pitäen eläimiä elannokseen tai seurakseen, olen heidän puolellaan, – aina.Puun takaa 16.7.2013, 17:50Myös Ranskassa on maaseudun asukkailla tullut mitta täyteen susilaumojen tappaessa yhä enemmän lampaita ja muita kotieläimiä. Täällä palstalla mainitut laumanvartijakoiratkaan eivät ole tuoneet apua, vaan joutuneet monesti susien tappamiksi.
Kun isoissa EU:n jäsenmaissa asenneilmasto muuttuu, muuttuu myös koko EU:n päätökset.
Ei mene enää kauan, kun sudentapporaha otetaan käyttöön.Puun takaa 16.7.2013, 17:37Puun kasvatuksen lisäksi myös puun myynti voi olla hyvin monimuotoista.
Mieleen jäi tässä joku vuosi sitten yksi puukauppani, jossa samalta leimikolta lähti 16 eri puutavaralajia. Eri ostajia oli kolme kpl.Puun takaa 16.7.2013, 17:24Jesse peräänkuuluttaa uusia tuulia metsänhoitoon, mutta ei kuitenkaan itse ole kovinkaan avarakatseinen erilaisille näkemyksille.
Miksi energiapuun pitäisi olla vain lehtipuuta tai mäntyä?
Olen kasvattanut ja myynyt myös kuusta energiapuuksi, ja ihan hyvään hintaan.
Tuossa nimimerkkikuvassani on mm. yksi sellainen kohde, ja tuotto on ollut sitä luokkaa, ettei Jesse meinaa millään uskoa.
Toisessa harvennuksessa lähtee myös energiapuuta, mutta myös kuitua ja tukkia.Puun takaa 16.7.2013, 16:11Timpan kanssa jälleen samoilla linjoilla.
Tänään tehtiin varhaisperkausta 5-vuotta sitten istutettuun kuusentaimikkoon. Yli miehenkorkuisten taimien tänän kesän kasvu on ollut hurjaa, parhaimmilla jopa metrin luokkaa.Puun takaa 15.7.2013, 22:27Harjavallassa on paikallinen saasteongelma, joka haittaa mm. kuusen kasvua ja -terveyttä.
Tästä ei pidä kuitenkaan tehdä koko valtakuntaa koskevia metsänkäsittely-ohjeita, sillä Suomen metsäluonto on verrattain puhdasta.
Koen itseni jonkinlaiseksi ilonpilaajaksi, mutta pidän siitä huolimatta välttämättömänä, että asioissa pysytään totuudessa ja tasapuolisuudessa. En voi sille mitään, että kasvutulokset samalla, lehtipuulle ja kuuselle hyvin soveltuvalla maapohjalla ja samalla hoidon tasolla antavat kuuselle paremman kasvu- ja tuottotuloksen.