Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,281 - 2,290 (kaikkiaan 3,385)
  • Puun takaa

Kasvatan Jesse lehtipuuta enemmän kuin ehkä haluat arvatakaan.
    Minulla on runsaasti samoille maapohjille istutetutuja ja saman ikäisiä kohteita niin lehtipuulle kuin kuusellekin.
    Minun on suoraan sanottava, että kasvatus- ja hakkuutulokset maillani eivät tue väitteitäsi.

Puun takaa

Ketä tutkijoita Jesse tarkoitat?
    Minä taas perustan tietoni metsäyhtiöiden, yhteismetsien ja yksityisten, kuten myös omien metsieni toteutuneisiin ja hakattuihin kasvutuloksiin Päijät-Hämeen- ja Keski-Suomen alueella.

Puun takaa

”Paljolti riippu mikä on vertailuajanjakso. Jos mennään se kuuskytä vuotta vaikka niin aika monta e-puu tai koivukuitutiliä siitä irtoaa.
    Saatko kuusikosta vielä sitä yhtäkään Gla? Korkeintaan yhden harvennuksen. Ja tuo kuuskytä tuli sieltä kun mainitsit sen niin hienoksi ajanjaksoksi metsätaloudessa. Ettei vain olisi yhtä kuin nousu ja tuho. Niin saattaa käydä jos jatkamme metsien yksipuolistyranniaaa jossa kuusi tuntuu olevan lähes ainoa virallisesti hyväksytty ”kisalaji”.
    Lähettäjä: jees h-valta

Miksi Jesse vieläkin jatkat väärän tiedon levittämistä?
    Mistä löydät kohtalaisesti lehtipuuta kasvavalta maapohjalta niin huonokasvuisen kuusikon, josta 60-vuodessa saisi korkeintaan vain yhden harvennuksen?
    Siinä iässä oikein hoidettu kuusikko on kahdesti harvennettu, ja jo päätehakattukin. Bruttotulo on siinä ajassa yhteensä 25000 – 30000 euroa / ha

Puun takaa

Jesse on kuitenkin ilmeisesti kirjannut kaikki mahdolliset metsätalouden kulut verottajaa varten, kun hän kertoi metsätaloutensa menneen miinukselle, – oliko se nyt viimeksi vahvistuneeessa verotuksessa?

Puun takaa

Eikös asiakas olekaan teidän alalla oikeassa?

Puun takaa

Samaa olen ollut huomaavinani minäkin.
    Kun koetan tuoda normaalia ja tasapuolista kustannuslaskentaa mukaan keskusteluihin, Jesse vetää kuusenneulasen sieraimeensa.

Puun takaa

Eli minä en vieläkään saanut ratkaistua Jessen yhtälöä, joten nostan käteni pystyyn.
    Minä kun en pysty tekemään metsänhoidossa mitään nollakuluilla, mutta Jesse pystyy!

Puun takaa

Kyllähän niitä Saimaan- ja monen muunkin järven rantoja on jo aika paljon myytykin venäläisille ja vähän muillekin.
    Asunto- ja yrityskaupoista puhutaan vähemmän, mutta niitä tehdään huomattavasti enemmän ja suuremmalla rahalla koko ajan.
    Menee jäähallia, urheiluopistoa, sairaalaa, hotellia, motellia, kerrostaloa, satamaa, tehdasta, jne.
    Näiden tuotot eivät vain tahdo kauppojen jälkeen jäädä Suomeen.

Puun takaa

Jatkan vielä, että visakoivikon perustamis- ja hoitokulut näyttäisivät olevan samaa luokkaa hybridihaavan kanssa.
    Tulopuolta en lähde tässä vertailemaankaan.

Puun takaa

Kyllä sen sieltä ketjusta näinkin, eli 5000 euroa olisi bruttotulo, mutta paljonko tekee hirviltä varjelu työaikoineen ja autokuluineen, aitauskuluineen, yms?
    Puuntuotannossa kuten kaikessa muussakin yritystoiminnassa on kaikki kulut laskettava mukaan, muuten tulos on väärä.

Esillä 10 vastausta, 2,281 - 2,290 (kaikkiaan 3,385)