Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,441 - 2,450 (kaikkiaan 3,385)
  • Puun takaa

Jos taimien kuivuudenkestoa haetaan, on syysistutus ihan hyvä vaihtoehto, sillä taimi ehtii kehittää hiusjuuristoa jo valmiiksi kevättä varten.
    Keväällä taas mahdollisimman aikainen istutus ja niin syvälle kuin sovinnolla menee.
    Pottitaimet eivät juro niin kuin ennen avojuuriset tekivät.

Puun takaa

Kiellot tahtovat johtaa päinvastaiseen kehitykseen kuin on toivottu.
    Tästä on lukuisia esimerkkejä mm. kieltolaista lähtien.
    Suomessa pystyy hankkimaan laittoman aseen asuinpaikasta riippuen puolesta tunnista vuorokauteen, joten asekielto vain lisäisi pimeää asekauppaa.
    Kiellot toimivat hyvin niihin ihmisiin, jotka muutenkin noudattavat yhteiskunnan asettamia sääntöjä.
    Niihin muihin ihmisiin vaikutus on juuri päinvastainen.

Puun takaa

Koska Suomen susikanta on pienentynyt, eikä Venäjältä tule enää täydennystä, alkaa susien nopea sukuuntuminen.
    Tämä taas johtaa siihen, että sairaat sudet joudutaan hävittämään.
    Näemme pian vielä senkin ajan, että Suomessa maksetaan sudentapporahaa.

Puun takaa

Kyllähän ainakin Etelä-Suomessa metsäpalstojen ansioton arvonnousu on ollut omistajilleen suurin hyöty.
    Puun hinta ja metsäpalstojen hinta eivät ole olleet yhteydessä toisiinsa enää pitkiin aikoihin.

Puun takaa

Aika vahvaa puhetta Leeviltä.
    Oletko yhtä ankara kaikkia johonkin rikokseen syyllistyneitä kohtaan?
    Onko oma taustasi aivan varmasti puhdas?

Puun takaa

En minä spekuloi, vaan kerroin vain faktaa susiasiasta.
    Koska susien suojelu ei ole EU:n oma vaatimus, kaatuvat Suomen antamat susien salametsästystuomiot EU:n tuomioistuimessa.

Puun takaa

EU ei velvoita Suomea pitämään yllä susikantaa, vaan suomalaiset ovat itse ominpäin lisänneet asiaa koskevaan asiakirjamaininnan.
    Sen voi sieltä myös poistaa, jos siihen on tarvetta.
    EU-tuomioistuimessa maininta ei kestä, kun se joutuu vastakkain EU:n ihmisoikeuspykälän kanssa.
    Se on yleispätevä koko EU-alueella.

Puun takaa

”Defenssit eli minä puolustuskeinot ovat psyykkisiä mekanismeja, jotka tiedostamattomasti vääristävät tietoisuuden sisältöä samalla kun ne vähentävät ahdistusta”.

Tuo Antonin lausuma pitaa varmasti paikkansa hänen kohdallaan.

Olen jäänyt vastausta vaille kysymykseeni, miksi ainoastaan Suomen pitäisi ylläpitää maaseudun ihmisten elämää haittaavaa määrää susia, kun mikään meidän naapurimaista tai muistakaan Euroopan maista ei tee niin.
    Mikään sopimus tai luontodirektiivi ei Suomea tähän velvoita, vaikka näin on joskus virheellisesti väitetty.

Puun takaa

Länsimaisessa demokratiassa (nyt myös Venäjällä) ei voi harjoittaa elinkeinoa, kuten esimerkiksi puuntuotantoa siten, että se aiheuttaisi liiaksi haittaa muille asukkaille.
    Tämän takia sudet eivät ole sovelias ratkaisu hirvikannan pienentämiseksi.
    Hirvikannan kurissa pitämiseksi on olemassa parempia keinoja.
    Kyse on vain tahdosta.
    Puuntuotannon on oltava yleisesti hyväksyttävää, ja puuntuottajien on oltava yhteiskuntakelpoisia, jotta tämä tahto yhteiskunnasta löytyy.

Puun takaa

Voisiko Anton tarkentaa, miltä osin olen poikennut asiasta?
    Mikä esittämäni asia ei pidä paikkaansa?

Esillä 10 vastausta, 2,441 - 2,450 (kaikkiaan 3,385)