Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset
-
Jostain syystä Anton poistaa omia kommenttejaan, vai tekeekö sen ylläpito?
Tästä syystä ketju saattaa näyttää yksinpuhelulta.Puun takaa 30.5.2013, 14:03Visakallo toi esille susien toisilleen aiheuttamat kuolemat.
Joutuuko pantakaulainen susi toisten vainoamaksi?
Miksi tästä asiasta on vaiettu?
Onko metsästäjiä syytetty aiheettomasti?
Susien pannoitus on tehty julkisella rahoituksella,
joten tämä asia on pakko selvittää.Puun takaa 30.5.2013, 13:54Antonin asuialueella ei susista ole haittoja ollut.
Sitäkautta hänen kommenttinsa ovat ymmärrettäviä.Puun takaa 30.5.2013, 13:45Niin, kumpi on rikollisempaa, – tappaa susia, vaiko edesauttaa susikannan kasvua niin suureksi, että niistä on ihmisille haittaa?
Puun takaa 30.5.2013, 10:30Gla on ilmeisesti tarkoittanut kysymyksensä minulle.
Olen ammatiltani puuntuottaja, mutta teen sen ohessa muutakin.
Koulutusta metsäalalle on, mutta käytännön kokemusta enemmän.
Tutkimuksia seuraan ja arvostan, mutta joskus omakohtaiset kokemukset antavat eri tuloksia, mutta nehän eivät täytä tutkimuskriteerejä.
Samalla tavalla eri tutkimuksetkin saattavat antaa jopa täysin päinvastaisia tuloksia, riippuen tutkimusolosuhteista ja tutkimuksen tilaajasta ja rahoittajasta.
Perintötekijöiden vaikutusta puun laatuun ja kasvuun olen voinut seurata mm. useilla maillani olevilla koealoilla.Puun takaa 29.5.2013, 21:05Ei energiapuun tuotannon takia tarvitse metsänkäsittelyä juurikaan muuttaa.
Olen tuottanut vuotuisesta hakkuumäärästä keskimäärin 25% energiapuuta jo lähes kymmen vuoden ajan, enkä näe järkeväksi nostaa tuota prosenttia suuremmaksi.
Kasvatan puuni mahdollisimman nopeasti monipuolisiksi ja hyvälaatuisiksi tukkipuiksi.
Kannattavuuslaskelmissa tämä on kohdaltani ollut kiistattomasti paras ratkaisu.Puun takaa 29.5.2013, 15:33Tutkimus pitää suunnata kaikkein uusimman tekniikan hyödyntämismahdollisuuksiin puuntuotannossa ja -korjuussa.
Mukana pitää olla myös uusin geeniteknologia puunkasvun, -terveyden ja -laadun lisääjänä.
On viimeinen hetki siirtyä metsätaloudessakin tälle vuosituhannelle.
Menneitten muistelu ei elätä ketään!Puun takaa 28.5.2013, 20:46Maaseudun tulevaisuudessa oli mielenkiintoinen juttu Saksan metsätaloudesta.
Siellä istutetaan kuusta tuomaan pyökkimetsiin vaihtelua ja vähentämään lehtipuihin kohdistuvia tuhoja.Puun takaa 28.5.2013, 18:39Olet Jesse onnekas, kun sinulle ole osunut sitä kaikkein viheliäintä maapohjaa jota tarkoitin. Ole kiitollinen siitä.
Puun takaa 28.5.2013, 18:33Ei kun täsmälleen päinvastoin.