Käyttäjän rame kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 134)
  • rame

    Pointti on se mitä sinne jää kasvamaan ensiharvennuksilla, myydään se sitten pystyyn tai hankintana.

    Kuskeja moittimatta jotka siellä urakalla painaa niin päätökset tehdään ensivilkaisulla, jos kuntoa ja aikaa riittää lopputulema käsittääkseni hankintana parempi täälläkin monesti kerrotuista syistä.

    Kaikkien kulujen jälkeen manmuokkauksesta lähtien kumpikaan vaihtoehto ei ole taloudellisesti positiivinen.

    rame

    Lukenut tätä ketjua ja jos puhutaan arvopuukaupasta ja kauppasopimuksesta niin

    1. Ostomieshän ei tiedä mitä tavaraa hänen ostamistaan puista sahataan tänä aikana kun kädestä suuhun eletään raaka-aineen suhteen.
    2. Katkontapituudet ja latvaläpimitat tehdään hakkuulla yhtiön tekemän sahatavarakaupan mukaisiksi josta ostomies ei tiedä ostovaiheessa mitään.
    3. Kauppasopimukseen kirjataan latvaläpimitat ja katkontapituudet, pituusmitat pitäisi olla kaikki samalla painoarvolla. Ne mitä mitat ovat on sopimusasia.
    4. Hakkuunvalvonta pitäisi tehdä hakkuun aikana eikä tarkastella lanssikasoja.

    Jos noin on niin kauppasopimuksestahan tulee vessapaperia heti kun se on allekirjoitettu, ja myyjää viedään kuin loka-ämpäriä pihalla.

    Ostomiehen toiminta on verrattavissa poliitikon puheisiin ennen vaaleja.

    rame

    Maapallohan on Venuksen kaksonen, geologinen kehitys tulee olemaan sama vääjäämättä koska auringon lämpötila on nousussa, mutta miljardi vuotta myöhemmin. Syitä on kaksi, etäisyys auringosta ja maapallon magneettikenttä.

    Vaikka kehityskulku synkkä onkin niin hiilinieluja pitäisi kasvattaa eikä tuhota, metsien hoitamattomuus ja merien saastuminen pienentää hiilinielujen syntymistä, näihin pystymme vaikuttamaan.

    Yksi mahdollisuus on sitten maapallon kiertoradan siirtäminen kauemmaksi auringosta tai muuttamalla elinkelpoisemmalle pallolle tulevaisuudessa.

    rame

    Kyllä niitä kulkuväyliä metässä tarvitaan, omatoimisen harvennustyön ohessa ite avaan kokoojauralenkkiä palstalle metsän ja vanhojen kulku-urien ehdoilla.

    Tuossa ostomies kävi yhtä kuviota kattomassa ja sanoi että talvitietä tasoitellaan ja ajetaan autolla työmaalle asti, nythän siitä ei ole kuin puut poistettu.

    rame

    Kai sitä otsikon alle tämäkin mahtuu:

    Metsähallitus Metsätalous Oy on tarkistanut metsäteiden käytöstä perimiään maksuja. Hintaperusteena on 0,15 €/m3/km.

    – Päädyimme kohtuullistamaan kustannukset eli yli 20 kilometrin matkalta ei enää tule tienkäyttömaksua, Metsähallituksen metsienkäyttö- ja suunnittelujohtaja Pertti Tuomi kertoo.

    http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/talous/item/128937-metsahallitus-tarkisti-teiden-kaytosta-perimiaan-maksuja

     

    rame

    Suurin syy muutoksen tarpeeseen taitaa olla polttoaineveropohjan romahdus nopealla aikataululla ja autoveron poisto on vain porkkana muutokseen jonka poistoa kansa on pitkään odottanut.

    Niin tai näin mutta jostain on löydettävä korvaava ”vero” polttoaineverolle jota kerätään 2,7 mrde/v pikapuoliin.

    rame

    Kovia on ukot kun tuommoisia määriä kelkalla lähikuljetuksia tehdään, tietysti kalustolla ja olosuhteilla on suuri merkitys.

    Itellä 440kg painava Artic Cat työkelkka joka on kyllä vakaa peli ja perässä Snowexpertin parireki jota sitäkin pidän ihan ykkösluokan lajinsa edustajana, pari-kolme pm3 tuntiin käsipelillä saan siirrettyä rankaa muutaman satametriä kun urakalla ei paineta.

    Tuosta metrin paksuisessa pulverilumessa ajosta voi sanoa että ”Siperia opettaa” ja nopeaan tahtiin.

    rame

    Juho veti hyvin tähän asti. WRC.com liveseurannasta kans kattelin, pikkuvikaa vielä Tojotassa ilmeisesti; pian kuullaan miten kävi.

    http://www.suomif1.com/2017/01/voi-surkeus-juho-hannisen-toyota-hyytyi-reitille-monte-carlossa/

    Juho ajoi ulos.

    rame

    Käsittääkseni auton käytöstä tuossa mallissa aletaan rokottamaan ja kerroin otetaan auton päästöistä.

    http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/berner-kauppalehdessa-kayttomaksut-ohjaamaan-uuden-auton-ostoa/6256888

    rame

    Jos tuo toteutuu niin pitää odotella että saavat markkinoille avolavan täyssähkönä. Ei haittaa metsurihommissa vaikka nettokantavuus vähän laskee ja lavan pohja nousee kun käsityökaluilla sahoista … vinsseihin mennään.

    Tottakai lavalle sopivasti mitoitettu diesel-aggregaatti ja jerrykannuteline.

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 134)