Käyttäjän reservuaari-indeksi kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,481 - 1,490 (kaikkiaan 1,567)
  • reservuaari-indeksi reservuaari-indeksi

    Alkuperäisessä viestittelyssä, johon Vilppu viittaa, Taneli erikseen mainitsi ”ettei Miisu halua tästä asiasta numeroa” -keskusteltuaan ilmeisesti ko. nimimerkin kanssa.

    Siis kerrataan. Taneli selostaa ummet ja lammet käymistään keskusteluista, joista kohde itse haluaa olla hiljaa.

    Jos tuo ei ole erikoista niin mikä sitten?

    Taneli:
    ”Täällä on esiintynyt nimimerkkejä joiden ainoana tehtävänä ja tarkoituksena on ollut Antonin mollaaminen ja härnäys. Olenkin joskus puhunut anti-Anton nimimerkkien ryhmästä.”

    Tarkoitatko tätä minun reservuaariani? Jos, niin millä perusteella AC on arvioinnin ulkopuolella tai Taneli itse?

    Aika monet tietävät, että otan kantaa paljon muuhunkin kuin Antonin hypoteesihöpötyksiin, ne kommenttini ovat minulle ajanvietettä. Viimeisitä kommmenteistani tulee mieleen Timpan aloittama Motti-ohjelma -ketju. Ärsyttikö se Antonia tai Tanelia? Jos, niin anteeksi vaan kauhiasti…

    Onko Taneli peruste se, että AC on käyttäytynyt muita keskustelijoita kohtaan moitteettomasti ja häntä syyttä sitten vaan tökitään?

    Eikö Tanelin verolinjauksia saa nimim. mettämies (tms., kuka lie ollutkaan) oikaista,arvioida ja sitä rataa? Jos joku niin tekee, niin sekö on tahallista ärsyttämistä? Ohhoh sentään!

    reservuaari-indeksi reservuaari-indeksi

    1.Motti-sovellus. Kelvollisesti tehty Excel-pohjalle. Riittävä peruskäyttöön, mutta muokkamalla saa vielä paremman.

    2. (Ks. ed.) Oma Excel, esim. Motista kehiteltynä. Huonoa, että vaatii vähän Excel-osaamista, ei mobiiliin jne. Pöytäkoneella ihan riittävä, helppo, yksinkertainen, riittävä…

    Olen kakkoskohdan avulla (+ aistinvarainen arviointi) pärjännyt. kannattavuuslaskennassa ok, mutta ei se aina niin mene -luonto!

    Se, että kannattako joku palsta myydä kokonan pois vai hakata–>uudistaa, ei noilla oikein aukene kuitenkaan. Vaikka auttaa laskennassa, ei absoluuttinen totuus aukene. Ts. perstuntumalla loppupelissä mennään.

    reservuaari-indeksi reservuaari-indeksi

    Arska,

    Sen tulisijan voit rakentaa sinne korpiaprakkiin. Niin tein minäkin puhelun jälkeen – ts. puhuin puhelimessa totta. Nyt savu nousee, kun siellä oon. Se ei näy Google Earthissa, eikä ne verovirkailijat sitä appsia osaa käyttääkkään. Kun sen pykäät vähän kauemmas tiestä nini ei kateellsiet käräyttele, eikä meillä päin kyllä käräytelläkään.

    Näissä asioissa voi vähän soveltaa, kunhan ei lähde mopo keulimaan ja hirsilinna syntyy siinä huomaamatta ilman lupia.

    reservuaari-indeksi reservuaari-indeksi

    Noilla spekseillä taitaa mennä kesämökin puolelle, verottajan mielestä.

    Itselläni 10m² (sänky, tuoli, ruokapöytä, kuivatusnarut) koppi, 5 cm eristyksellä. Poistoina (alkup. n. 2 500€) rupesin vähentämään niin hetikohta verottaja soitti: ”onko tulisijaa, onko vesitöä lähellä…”, tenttasi siis varmistuakseen että onko kyseessä taukotila vai kesämökki. No, metsätalouden rakennukseksi se lopulta meni.

    reservuaari-indeksi reservuaari-indeksi

    JeesHV: ” olisi tunnustamassa tosiasiaa että monen kuvitelma huiman hintaisesta vanhasta kuusimetsästä on kärsinyt pahemman kerran deflaation. Useimmat eivät saa edes kaupaksi. ”

    No eihän sitä juu, kukaan osta enää kuusitukkia. Näin varmaan on. Onneksi vielä syksyllä meni 60€/m³. Mutta nyt olen sitten siinä kusessa jäljellä olevien kuusikoitteni kanssa, myönnetään tottavie se tosiasia.

    reservuaari-indeksi reservuaari-indeksi

    Olisikohan siitä kohta 10 v kun rahoitusneuvotteluissa Nordeassa tarjosin vakuudeksi metsätiloja. Pankin lainaneuvottelija suhtautui asiaan jotain tähän tapaan: ”…hankala niitä rueta arvioimaan…myy puuta ja ota sitten sen verran vähemmän velkaa niin se vakuus tulee sitä kautta…”

    Sillä kertaa asia järjestyi toista kautta, ei tarvinnut hakata kun ei ollut muutenkaan suunnitelmissa, mutta mielikuva jäi että nihkeää oli suhtautuminen jo silloin -ainakin tuolla kyseisellä neuvottelijalla.

    reservuaari-indeksi reservuaari-indeksi

    Kiitos nostosta Anton,

    En olisi muistanutkaan että noinkin kevyellä olen reilu vuosi sitten suht´jämäkästi kommentoinut itikoiden (hyttyset) merkitystä linnuille.

    Onko MTK:lla kannanottoa myyrien määrään, lumikkohypoteesiin tai yleispetoihin -tiedätkö tarkemmin? Jotain ne susipolitiikkaan (sateenvarjolaji suolla, ydinhabitattillaan) kai heittikin jossain vaiheessa.

    Sen lausunnon jälkeen Suomi ei ollut enää entisellään…☺

    reservuaari-indeksi reservuaari-indeksi

    Ja on ne muutamat tapaukset kun maanviljelijä laskee 25 kuutiota/ha sitä ihtiään siihen samaan rinteeseen mikä viettää siihen samaan järveen.

    Mökkiläinen 500 m päässä yrittää pykätä tynnyreitä kallioon että saunan saippuavedet ei saastuttaisi.

    Kummastakahan se Itämeri enemmän häiriintyy. No, eihän noita tietenkään voi verrata.

    reservuaari-indeksi reservuaari-indeksi

    Tästä on keskusteltu ennekin. Eihän maidontuottajiakaan kutsuta navetanomistajiksi, ja sitä rataa.

    Oisko se kuitenkin aika sama. Metsänomistajia on moneen lähtöön, on puuntuottajia, mutta on muillakin intresseillä olevia. Niin kuin asunnon omistajiakin, on passiivisia asujia ja toisaalta aktiivisesti vuokratuloa ja arvonnousua hakevia jne.

    Ei osakkeenomistaja (osakesäästäjä, osakekeinottelija…) tee siitä mielikuvana heti passiivista, ei kai metsänomistajakaan. Tuo ”tilallinen” vähän kuulostaa vanhalta suomelta. Mulla on yksi metsätila, jossa vietän muutaman viikon vuodessa. Metsää sen mökin ympärillä on 3ha. Kuulostaisi ehkä vähän liian komealta omaan korvaan.

    reservuaari-indeksi reservuaari-indeksi

    väärä foorumi

Esillä 10 vastausta, 1,481 - 1,490 (kaikkiaan 1,567)