Käyttäjän suorittava porras kirjoittamat vastaukset
-
Vuosiluku löytyy Iltalehden Teemun kohulaisuntoa käsittelevästä artikkelista. Ensitapaaminen oli vuonna 1996.
Ikäerolla tai parisuhteella ei ole kovin suurta merkitystä ,jos yhteisen päätöksen tekevät aikuiset. Tässä tapauksessa vain toinen osapuoli on ollut aikuinen. Määrätietoinen ja päättäväinen ja välillä äkkipikainenkin.
Vuonna 1996 Pekka on täytyänyt määräävässä asemassa olevan henkilön tunnusmerkit verrattuna teini-ikäiseen kaveriinsa. Nykyään pelkkä vanhemman henkilön tekemä face-kaveripyyntökin johtaa junioriurheilupiireissä toimenpiteisiin. Vanhojakin tapauksia kaivellaan vuosien takaa. Tuntuukin vähän oudolta ,kun kohtapauksissa kunnostautunut herkkähipiäinen joukko on kääntymässä Pekan taakse pressan vaaleissa.
Nyt tiedetään esimerkiksi Teemu Selänteen suhtautuminen: ”ei ole arvojeni mukaista”. Näitä suomalaisia on yllättävän paljon, ja näiden vuoksi Pekka häviää vaalit
Onko Annelin arvojen mukaista ,että pari vuosikymmentä vanhempi vikittelee teini-ikäisiä tyttöjä? Yleensä tämä johtaa ainakin urheilupiireissä kovaan kohuun ja sanktioihin. Pekka tutustui nykyiseen kumppaniinsa vuonna 1996 kaverin ollessa 17 eili aivan keskenkasvuinen. Onko menty jo niin pitkälle ,että tämä luetaan ansioksi? Olemme valitsemassa myös arvojohtajaa.
Jos vielä mennään nykyisen presidenttiparin tilanteeseen , molemmat ovat olleet valintoja tehdessään jo kypsiä aikuisia
Mikähän olisi ollut suhtautuminen Pekan presidettiyteen silloin ,kun hän tutustui nykyiseen puolisoonsa?Tuossa vaiheessa Pekka oli nelikymppinen ja hänen kaverinsa eli vielä teinivuosia.
Perkon verolla ilkkuminen kalahtaa omaan nilkkaan. Timppa ja Visa vähentävät metsään kohdistuvat kulut verotuksessa ,mutta Perko makselee pienimmistä tuloista veroa maksimi määrän ,kun ei ole vähennyksiin oikeuttavia kuluja.
Metsä ei ole ikiliikkuja ,josta voidaan vain ottaa . Vain aktiivinen hoitaminen takaa kasvun ja tulot. Yksi sukupolvi voi toki mellastaa ,miten tahtoo ,mutta lystin maksaa lopulta seuraava sukupolvi.
Ja vielä kerran!
Jos olisi pitäydytty vanhoissa kasvatusmenetelmissä (harsinta), ei olisi tarvetta keskustella metsän tuotosta. Ei olisi kasvua eikä teollisuutta. Keskustelun aiheena olisikin ,riittääkö metsässä puuta pitämään mökki lämpimänä . Vallalla olisi markkinatalouden sijaan keräilytalous . Jälkimmäisessä Perko olisi kuollut nälkään jo aikoja sitten.
Kukaan ei ole kieltänyt olemasta tyhmä, mutta on syytä pitää mieleesä ,että ei levitä tautia eteenpäin. Jk-porukan putkinäkö on lajissaan uskomaton sairaus.
?
Olen tullut siihen tulokseen ,että ei ole mitään syytä äänestää Pekkaa. Ei ole ollut eikä tule.
Hankin aikanaan hetivalmiin kiukaan uuteen kotiin vuorotyötä silmällä pitäen. Nyt kiuas on olut muutaman vuoden lähes käyttämättömänä eläkkeelle siirtymiseni jälkeen. Saunotaan ”Kiilan”tavoin ulkosaunassa ,mutta peseydytään sisällä ja kesällä osin järvessä. Pudotus sähkölaskussa oli iso ,kun sähkökiuas on kylmillään. Lattialämmitys pitää pesutilat kuivina.
Alle kymmenen kiinnon halkosavottaa varten ei moottirisahaa ja kirvestä lukuunottamatta muita vehkeitä tarvita. Rangat käyttöpaikalle tuo tuttu naapuri traktorilla sopuhintaan. Pilkkeet siirtyy liiteriin kottikärryllä ja liiteristä uunin viereen telineellä teline/päivä -tahtiin lämmityskaudella ja saunaan tarpeen mukaan 3-4 kertaa viikossa.
Näistä kertyy ihan kohtuullinen perusliikunta vanhenevalle ihmiselle. Olen päättänyt ,että ”kämppä” menee myyntiin siinä vaiheessa ,kun puu lakkaa liikkumasta. Koetan kuitenkin pitkittää elämää rantamaisemissa käyttämällä puuta lämmittämiseen ja tekemällä polttopuut itse. Kun harrastaa liikuntaa muutenkin ,ei polttopuunteko ole ongelma.
Kun olen työskennellyt neljä vuosikymmentä puunkorjuun parissa ,en usko huhuihin ja luulen vähemmän. Huhut ja usko eivät elätä . Tarvitaan kannattavaa liiketoimintaa. Pienet koneet ovat harrastelijoita varten.