Käyttäjän Timppa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,851 - 2,860 (kaikkiaan 7,089)
  • Timppa Timppa

Siinä ohjelmassa oli kuvattu myös hämähäkin seitti.  Siinä lajissa voi nuori metsä voittaa vähintään suhteessa 100-1.   Minulla on  kuvia, kun taimikossa jokaisessa puussa on useita seittejä.  Kyllä niitä ötököitäkin löytyy aukoistakin.  Perhosista puhumattakaan.  Surullista, että luontoväki alentuu natsien tasolle.

Timppa Timppa

Oli taas tosi propakandaa.

Sanottiin ohjelman jälkeen, että jokaisen pitäisi saada nähdä helmipöllö.  Kuten olen aiemminkin kirjoittanut, niin olen sellaisen nähnyt.  Hakkuuaukossa kelon oksalla tähyilemässä myyriä.

Timppa Timppa

Metkaa, että aina syytetään metsätaloutta- ja -teollisuutta.  Kuluttajillehan tuotteita tehdään.  Kukapa haluaisi esimerkiksi hakea maitonsa tai mehunsa omalla astialla.  Tai mitä vaan tarpeellista.  Asua vaikka maakuopassa.

Kyllä metsäasioiden käsittely on täysin käsittämätöntä.

Timppa Timppa

(Junamatka Australiaan ja Elämämme Galapagossaarilla).

Tämä junamatkailija on entinen Englannin apulaispuolustusministeri, joka joutui eroamaan jonkun skandaalin vuoksi.  Varmaan onkin matkaoppaana parempi kuin ministerinä.

Nuo Galapagossaarten lapsukaiset ovat kyllä saaneet tehokkaan ympäristökasvatuksen, niin hyvin he hommansa hoitavat.  Mukava nähdä tällaisiakin ”oppaita”.

Timppa Timppa

Samoin Hyvää Joulua kaikille kirjoittajille.

Otetaan varman päälle.  Lapset ja lapsenlapset vierailevat vain ulkona.  Hyvä, että heitä on.  Tytär tuo meille itse laittamiaan jouluruokia.

Eihän tätä voi verrata  sotavuosiin.  Talvisotajoulun 1939 isä oli muiden keskisuomalaisten kanssa Taipaleenjoella.  Jatkosotajoulun 1941  sotasairaalassa toipumassa neuvostoliittolaisen 6-tuumaisen tykin kranaatin sirpaleista.  Seuraavan joulun hän olikin kotosalla väliaikaisesti siviilissä toipumassa.  Vuoden 1943 joulusta en ole varma.  Saattoi olla kotosalla tai jossain matkalla Jyväskylän ja sotarintaman välillä.  Tehtänä oli johtaa tykkien ja niiden ammusten kuljetusta Jyväskylän Rautpohjan tykkitehtaalta (nykyään Valmet) rintamalle ja tuoda paluumatkalla sotavankeja, jos niitä oli saatu.

Ei täällä Espoossakaan ole mustaa joulua vaan vihreä.  Ainakin, jos pihanurmikkoa katselee.  Lämpöä +2,5.

Timppa Timppa

Kyllä minä ole saanut Mhy:n kaverin käymään katsomassa jotain asiaa joka kerta, kun olen soittanut.  Eikä ole tarvinnut maksaa muuta kuin yhdistyksen jäsenmaksu.  Sitten, kun olen pyytänyt esimerkiksi selvittämään ja merkkaamaan rajoja, niin siitä olen luonnollisestikin maksanut.

Timppa Timppa

Kaikki ne neljä metsänhoitoyhdistyksen metsäpuolen toimihenkilöä, joiden kanssa olen asioita hoitanut ovat mukavia, ammattitaitoisia ja palvelualttiita.  Ei pienintääkään moitetta.  Kaikenlaista on tilattu, muokkausta, äestystä, taimia, perkausta. lannoitusta.  Hyvästä työstä joutuu maksamaan.

Mutta, mutta.  Päijänteen MHY:n hallinto suosi valtuuston jäsentään (tiekunnan puheenjohtaja) ainakin yhden jäsenen kustannuksella.  Laati tieyksiköinnin Yhteismetsän vahingoksi vastoin Maanmittauslaitoksen ohjetta ja alan yleistä käytäntöä, minkä olen varmistanut. (Suunnitelman tekijä valehteli minulle vasten naamaa, että se on laadittu Maanmittauslaitoksen ohjeen mukaisesti, mikä ei todellakaan pitänyt paikkaansa.)  Siis tämän valtuuston jäsenen (toki muidenkin) tieyksiköt vähenivät ja yhteismetsän olivat täysin poskettomat.  Eivät suunnitelman laatija enempää kuin toiminnanjohtaja edes vastanneet, kun reklamoin asiasta, vaikka ollaan sekä asiakas että jäsen.   Ollaan nyt maaoikeudessa hakemassa muutosta.  On siis epäilemättä toiminnanjohtajakohtaisia eroja yrityskulttuurissa.

Kannattaa siis pitää kirkkaana mielessä, että yhdistyksissä ollaan palvelutehtävässä, jossa kaikki ovat saman arvoisia.  Etenkin tulee toimia niin, ettei synny pienintäkään epäilystä mistään  luottamushenkilöiden ja yhdistyksen johdon ”hyvä veli”-kerhosta.

Timppa Timppa

Jos ilmasto on muuttuu ennusteiden mukaan (muiden kuin peräkamarinpojan ikkunasta toteaman ennusteen mukaan), niin se tulee olemaan iso mullistus metsäsektorille.

Siis Reima tarkoittanet, että metsiemme kasvu lisääntyy entisestään.

Timppa Timppa

Siis silttimaita kuten arvelinkin.  Tosiaan kannattaa olla tarkkana, kun arvioi männyn luontaisen uudistumisen onnistumista.  Maapohja on erittäin ratkaiseva tekijä.

Timppa Timppa

Onko Puukin pohjat silttiä vai moreenia.  Joillakin silttipohjilla tulee tainta aivan turkkinaan.  Joillakin pohjilla rouste nostaa taimia.  Moreenimailla näyttää se kevään kuivuus haittaavan.

Esillä 10 vastausta, 2,851 - 2,860 (kaikkiaan 7,089)