Käyttäjän Timppa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 6,331 - 6,340 (kaikkiaan 6,947)
  • Timppa Timppa

Puhu Tolopainen vain omasta puolesta.
    Suomalaiset tosiaan haluavat, että on palveluja, jotka mahdollistavat heikommassakin asemassa oleville kohtuulliset elämisen edellytykset. Kemera-tukea ei aivan sellaiseksi voi laskea.

Eivät niitä palveluja kuitenkaan kaikki käytä tai halua käyttää. On laaja lääkäriasemien verkosto. Juuri tänä aamuna uutisissa kerrottiin, että puolet Pääkaupunkiseudun lapsista hoidetaan yksityisillä lääkäriasemilla vanhempien ottamien vakuutusten turvin. Eikä ne vakuutusmaksut ole mitään halpoja.

Verot mukaan lukien pääomavero ovat korkeita juuri siksi, että rahoja kierrätetään tehottoman julkisen sektorin kautta. Kemera-tuilla vielä jopa tuetaan nimenomaan tehotonta metsänhoitoa.

Timppa Timppa

Onneksi ongelmat eivät sitten koske minua. Olen nimittäin syntynyt 10 vuotta ennen niitä suuria ikäluokkia.

Timppa Timppa

Jesse vaihda alaa. Luotettaville talousasiantuntijoille on aina kysyntää. Palkat ovat hyvät ja työ helppoa. Ei tarvitse kaikenlaisten nippeleiden ja typerien asiakkaiden kanssa puuhastella.

Timppa Timppa

Älä huoli Tolopainen. Eivät ne sinun rahojesi korot nouse. Mutta niiden kyllä, joilla rahoitetaan vaikka Kemeraa.

Timppa Timppa

Minulla on kyllä vähän toisenlainen käsitys. Jopa metsänomistajista. Kun joutuu ottamaan vastuuta omista asioista, niin otetaan.

Täällä hoetaan mantraa, ettei metsänomistajat osaa eikä ymmärrä mitään. Tietysti käyttäydytään rationaalisesti. Jos tyrkytetään ilmaispalveluja, niin otetaan.

Katselkaapa kuinka paljon erilaisia ammattimiehiä joutuu kortistoon. Ei valtio voi heitä kaikkia työllistää. Tai sitten työllistää Neuvostoliitosta nähdyin seurauksin.

Kyllä nämä maanviljelijämetsänomistajat tietysti ymmärtävät ainakin yleisesti ottaen metsänsä hoidosta. Eivät varmaan jättäisi taimikoitaan perkaamatta vaikka joku tukieuro jäisi saamatta.

Kaupunkilaisetkin ovat oppineet useimmiten harkitsemaan asioita monelta kantilta. Oikein neuvottuna toimivat kyllä järkevästi.

Jossain vaiheessa ja aika pian Suomen luottoluokitus todennäköisesti romahtaa. Se nostaa korkoja ja vähentää entisestään Valtion mahdollisuuksia hoitaa sopeutumistoimet mahdollisimman kivuttomasti.

Timppa Timppa

Täytyy sanoa, että kyllä minä olen metsänomistajia vähän älykkäämpinä pitänyt. Tosin oma otanta on aika pieni.

Onko tosiaan vaikkapa 90 % Suomen metsänomistajista sellaisia, etteivät tekisi mitään metsänsä eteen, jos Valtio ei maksaisi?

Olemme kyllä tosi syvälle tähän sosialismin suohon uponneet, kun metsänomistajatkaan eivät enää osaa omaisuudestaan huolehtia.

Voi meitä suomalaisia.

Timppa Timppa

Ja valtion pitää maksaa harrastuksesta. Niinhän se on.

Timppa Timppa

Noista tiehankkeista. Olen myös usein todennut, että niiden tukeminen on joskus perusteltua. Suuri apu on todella se hankkeen koordinointi.

Ollaan muuten kyllä teetetty aivan itse omalla ”kovalla rahallakin” metsätietä. Ne Kemera-normit vaativat yli-investoimaan, jolloin kustannukset nousevat niin, ettei joskus tuesta olekaan mitään hyötyä.

Suo-ojien kunnostuksista on käyty aikalailla keskustelua. Tulee vaan mieleen, että saako siitä todellista hyötyä. Oma, kokemuksiin perustuva suhtautuminen, soiden ojituksiin on vuosien kuluessa muuttunut entistä kriittisemmäksi. Ainakaan meidän soilla ei ole nähty sellaisia kasvuja, että hommassa olisi ollut mitään järkeä. Tuhottiin luontoa ja lakkasoita.

Timppa Timppa

Niinpä Tolopainen. Aika lopettaa. Taivaastako ne Kemera-rahat satavat ja Pyhä Henkikö Metsäkeskuksen työntekijöiden palkat maksaa?

Kyllä niitä kustantavat veronmaksajat osana ylipaisunutta julkista sektoria.

Timppa Timppa

Selvä ettei järjestelmää voi oitis alas ajaa. Hallitusti. Olisi ollut jo aikaa tehdä. Nämä ”suunnittelijat” tekevät muuten aivan samaa ”työtä” kuin Neuvostoliiton kontrollerit tai Kreikan poliitikkojen serkunpokien kumminkaimat. Ja kuinkas niissä maissa kävi?

Presidentti Niinistö huomautti taannoin ylisuureksi paisuneesta julkisesta sektorista. Kemera-järjestelmä on sitä tyypillisimmillään.

Esillä 10 vastausta, 6,331 - 6,340 (kaikkiaan 6,947)