Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Onhan siinä naurussa pitelemistä, kun merkkikorjaamoilla joutuu korjauttamaan 120€/h tunti ja kultaiset varaosat. Autot myydään halvemmalla, mutta osilla on kiskurihinnat patenttisuojien takana.
Vaikka Haapala moittii eurooppalaisia hybridejä, todellisuudessa hän kiittää niitä. Jos on ostanut kalliin Mesen tai Bemarin, harva laittaa sen paaliin, kun mittarissa on 20000km. Uusi akku maksaisi 15000€, mutta Jesse korjaa 3000€:lla.
Pitäisikö vaurastua peukaloita pyörittämällä. Jesse Haapala tekee duunia ja tienaa millin tilille joka toinen vuosi.
Isoja ja isoja vuodesta 2007 sähkön käyttö on laskenut 12% mutta öljyn kulutus on laskenut 29%. Jos seuraavat 20v trendi jatkuu, Suomeen ei tarvita yhtään uutta ydinvoimalaa. Vuositasolla tuotanto ylittää nyt jo kysynnän. Voi olettaa että jatkossa yksityinen sähköntuotanto kasvaa ja kulutus vähenee (rinkopaneelit ja ilmalämpöpumput).
En ymmärrä mitä erikoista on vanhoissa puissa, että niitä pitäisi säilyttää. Aukko on paljon mukavamman näköinen, tulee auringon säteitä maahan saakka ja kasvusto rehevöityy. Vanhoissa metsissä ei ole mitään ei edes marjoja.
Tuollaisessa kehumisessa onkin jo kestämistä. Joka mieshän moitteet kestää, mutta harvempi kehumiset.
On siellä Hartolassakin rouvalla pitelemistä. Niin on vihreää ruohoa tyrkyllä aidan takana. Noo 4m mittakeppi on rouvan hallinnassa.
Muista en tiedä, mutta näin ole kuullut Metsäliiton sopimusasiakkaita kohdeltavan.
Taitaa nyt kuitenkin olla niin, että hankintahakkaajan pikkutukit viedään sellutehtaalle, vaikka maksetaan tukin hinta. Samoin tehdään hänen pienille tukkinökkösille, kymmenen kiintoa menee kuitupuurekassa sellutehtaalle, vaikka on kuinka huolellisesti mittaillut ja sihtaillut tukkejaan. Maksu tukkina.
Mennäänkö asiaan ja sähkökieseihin. En usko romutuspalkkioon. Sellainen joka saa autostaan 2.5k€ ei mene vaihtamaan uutta sähköautoa. Eikä kukaan ala tuon summan takia hankkimaan vuodeksi halpaa autoa, jonka laittaisi romuksi. Ev3 kokoinen sähköauto maksaa varusteineen n.43k€. Premium luokan käytetty neliveto sähköauto 3v vanha vähän ajettu maksaa vähemmän kuin vajaa vetoinen vetelevä etuveto kiesi.