Käyttäjän trimmeri kirjoittamat vastaukset
- 
		
			
				
Täytyy sen öljyn asiallista olla, enää en sellaista halvinta hommaa. Tuon e10 bensan käyttöä en 2t koneessa kyllä ymmärrä. Se öljykalvo ei voi millään olla niin hyvä koneessa, kuin esim e5 bensalla. Pienkonebensa on siis lähinnä luonnonystävää? trimmeri 3.5.2018, 19:54Mikä vika e5/98 bensassa on? 34v wanha 520sp raketti lähtee kolmannella käyntiin 1/2v tai yli vanhalla bensalla ja minitilhi toisella nykäsyllä tai yhdellä. Nyt on ruottalaisten öljyä käytössä 2,5% seoksella, eikä kyllä savuttele/käryä. Edellinen öljy oli jotain punasta, eikä mittään murheita myöskään. Tuo raketti on kyllä ihme peli, hyvin puhtiakin. trimmeri 1.5.2018, 23:51Hommasin sitten 460 orggis sylinterisarjan. Ei niin halpa. Noita 450 sylinterisarjoja saa halavalla, mutta eri isku niin ei käy. Sylinterisarjan sopivuus on vieläkin arvoitus, tuurilla mennään. Jos tuo sylinterisarja nyt sopii, niin olisko joku varttikierroksen suuttimien avaus ensikäytöille sellainen turvallinen ratkaisu? Vai vaatiiko yleensäkään rikastusta? Tuosta jää sitten oikein hyvä fs 410 sylinterisarja ylimääräiseksi (siis toivottavasti jää). trimmeri 9.3.2018, 14:03Varmaan aika paha kysymys tänne. Palstalaisten mukaan ainoastaan pihapuu-yrittäjä voisi tuollaisen ehkä tarvita. Kaikki yli 45cc moottorisahat ja raivaussahat ovat suorastaan syntiä. Isompikoneiset ovat tarkoitettu muualle, kuin tänne meidän risukoille.”Otsasi hiessä on sinun pikkumoottorisella puitasi hinkkaaman” Pyydän anteeksi tarpeetonta avautumistani. trimmeri 10.2.2018, 17:09Tuli joskus tuttujen kanssa keskustelun aiheeksi. Sitten kun mainitsin, että varpu taittuu, niin 2 uudisrakentajaa pyysi tontille käymään. Siihen paikkaan, mitä ehdotin, montun kaivoivat ja renkaat perään. Myöhemmin kyselin, että mitenkäs kaivot ja oli kuulemma hyvää vettä ja riittäny. Humpuukia pitäis olla, enkä ole kyllä itekään mainostanut. Ihme homma vain, kuinka se varpu taittuu vallan väkisin. trimmeri 10.2.2018, 14:14Pieni kevennys tähän. Onkosta joku hakenu kaivon paikan pajunvitsalla? trimmeri 2.2.2018, 14:13kyllä sitä e5 (98-vpower) pensaa saa vielä pitkään ja pitää saada. Muija juur vaihto auton ja ohjekirjasta löytys kyseisen mallin tehoversion tiedot myös ja siihen minimi 98 ja suositus 100 oktaaninen. Muija lupas tankata uuteenkin vain 98 kuten vanhaankin, vaikka molemmissa e10 sallittu. Oktaaniluku ei useinkaan ole ongelma, vaan tuo alkoholin määrä. max 5% on sellainen tutkittu raja, mikä ei vielä vaikuta esim materiaali sopivuuksiin tai bensan voiteluominaisuuksiin. Ei kyllä tulis mieleenkään tehdä pienkonebensoja tuohon e10 liemeen. Ei voi olla hintakysymys, eikä paljoa vaikuta Suomen kauppataseeseen. e5 98 on vain kertakaikkiaan parempaa tavaraa. Erikoissovellukset ovat tietysti oma asiansa. Tuo re85 on pirun hyvää ja halpaa masinolin korviketta sekä ensiluokkaista pesuainetta. Tuttu putsas pahasti karsoittuneet imukanavat tuolla. Katto vaan, että venttiilit kiine ja re85 muhimaan toviksi ja sitten imurilla pois. Kaikki läks. trimmeri 11.12.2017, 10:26ja mää ku luulin olevani harjoittelija, 1 tason. Taidankin olla jo 2 tasolla ( 1-5 asteikolla) trimmeri 11.12.2017, 08:53minitilhin kanssa on kyllä viimeistään oppinut, että miten terä pitää olla. Tankillinen kestää mikro moottorilla jumalattoman kauan, joten aina viilaus tankin jälkeen. Sen terän pitää ”koukata” tuollainen 6-7cm risu vielä. Koitin piruuttas täällä olevan terä-esittelyn tyylisesti, 8cm ei pikkuterällä mene kokonaan kerralla, mutta n.7cm menee (ihan saa heilutella kannon matalaksi). Ihan 5,5mm viilalla ja ohjurilla olen terotellu ja haritus on sillai että näkyy piikkien läpi. Hieman kallistuskulmaa viilatessa myös. Isävainaa terotteli vapaallakädellä tosi vievän terän, ite en osaa, lähellekään. trimmeri 4.12.2017, 13:27Löysin räjaytyskuvia+ varaosanummeroita. fs410c ja fs460c niin samat lohkonpuolikkaat, äänenvaimennin, ”imusarja”, kampiakseli. Kaasari on eri ja ainakin ”konepeitolla” eri numero. Hommaa hankaloittaa se, että olen koneen ostanu kesällä -13 ja molempien koneiden sylinteri on muuttunut ilmeisesti viikko 14 2013. Uudemmassa on sitten eri imusarja ja muuta. Pärkkele kun ei tullu etittyä sylinterin numeroa tai valmistuspäiväystä. Raivurille on hieman matkaa.