Kommentit (11)

  1. Heh, taitaa olla lakia hieman venytetty.

  2. Ei välttämättä jos on kuivaa tavaraa.

  3. Ei kait nykyisillä painorajoituksilla enää ylikuormaa voi tehä. Vasta pölliauto kuski kertoi kun nykyään saa laittaa puuta niin paljon kyytiin kuin pysyy eikä ole liian painava

  4. En painoa tarkoittanut, vaan pituutta. Saako tulla noin paljon yli?

  5. Saisi olla vielä enemmänkin yli niin oppisivat puskurissa roikkujat ja samoilla jarruilla ajavat.

  6. Siellä on paperit ja luvat sen mukaan, että uskomattomia peräylityksiä saa laittaa. Meiltä haettiin mastopuita, joista lyhyet olivat 14 -metrisiä ja pisimmät 24 -metrisiä. Kun alle pantiin takatyvisiksi lyhemmät ja niiden päälle etutyvisiksi pidemmät, niin peräylitys oli jo sitä luokkaa, että liikenneympyröissä olivat liikennemerkit vaarassa. Koskisen kuski sanoi, että ei ongelmia.

  7. Eiks tuossa pitäisi jo laittaa punainen merkkilippu perään liehumaan, nuo tukithan on yli metrin takareunan yli.

  8. Kipi

    Laiton kuormahan se siinä.

    Kakkos- ja kolmosnipussa pankot taipuneet yläpäästä joten lain sallima ajoneuvon maksimileveys todennäköisesti ylittyy. Voi olla väärän lujuusluokan pankot tai muuten vaan huonot.
    Kakkosnipussa puut ei viimeisen pankon tukemat ja toinen sidontaketju/liina näyttää kuvan mukaan puuttuvan.

  9. Ei tuossa yli metrin peränylitystä juurikaan ole kyllä, ottaen huomioon että taaimmainen pankko on ainakin metrin perävaunun taaimmaista osaa sisempänä, eivätkä pisimmätkään tukit ole yli 2 metriä pankosta. Ei tuolla kuormalla sakkoja saa mitenkään.

  10. Ei olisi mukava istua Onnibussin yläkerrassa jos tuollainen kuorma matkaisi edellä.

  11. Komeekuorma, ei ihan joka metsätiellä pääsisi nyt keväällä,tuhoomatta tienpohjaa.

Puukauppa Puukauppa