Vaihtoehtoiset polttoaineet kiinnostavat, mutta ”Suomessa metsäkoneiden sähköistyminen ei tule tapahtumaan ihan lähiaikoina”

Vähäpäästöisten työkoneiden kehityksen painopiste on nyt sähköistämisessä, tuote tutkimus kertoo.

Tilaajille
Ladataan...

Kommentit (2)

  1. Saatte pitkään pysyä akkuinenne valtakunnan verkon vieressä satamissa,lentokentillä ja asfaltin äärellä.

  2. Ehta

    Itse taase näkisin että tässä olisi Ponssella näytön paikka, täysin sähköiset koneet ei tule vielä pitkään aikaan järkeväksi, mutta Kanukkien Edison motorsin tyyli toisi polttoaineisiin säästöä.

    Eli vaihdetaan hydrauliikka ja ajomoottorit sähköisiksi ja pienehkön akun kaveriksi pieni diesel generaattori. Hakkuukone kun on ison osan ajasta paikallaan ja käyttää vain puomia ja terää joka ei vie niin paljon virtaa kuin ajaminen, sanoin ajokone menee aina toiseen suuntaan ilman kuormaa jolloin generaattori pienillä kierroksilla ja pienehkö ajoakku tasaamaan virtapiikkejä jos pitää pysähdellä matkalla olisi toimiva ratkaisu. Täydellä kuormalla taase sitten generaattori pumppaa sähköä kokoajan ja akku tasaa jos tulee isompia nousuja tai mutaisempaa maastoa.

    Saa varastaa vapaasti 🙂

Tekniikka Tekniikka

Kuvat