Kommentit (2)

  1. On ollut ainainen puute työn jälkeisestä heikosta kantohinnasta ja työn kalleudesta. Miestyökään ei kannata, kun palkan päälle latjautuvat km-rahat ja kaikki muu höystö. Summa jaettuna moteilla on samaa luokkaa käänteisenä, kuin mönkijä-ajajan 15 motin päiväsaalis, -alle 100 euroa bruttona. Kannattamatonta.
    Konekorjuu täytyisi voida ajoittaa tehdyin hoitotoimenpitein niin, ettei sulaan pusikkoon työnnytä muka harventamaan.
    Ero hallitsemattoman ja hallitun työn välillä on kuin yö ja päivä.

  2. Aika ajoin tämä pienten metsäkoneiden tarve putkahtaa esiin ja kuolee sitten pikkuhiljaa pois. Niin se vaan on että harva metsänomistaja on valmis maksamaan korotettua korjuukulua pienen koneen vuoksi. Eikä urakoitsijalle riitä että niitä pienen koneen tarpeita löytyy silloin tällöin. Niille pitää olla töitä päivittäin. Ei yksikään koneurakoitsija hyljeksi pieniä koneita jos korjuu on vain kannattavaa. Se on sitten eri asia keneltä se puuttuva korjuuraha otetaan. Otetaanko se teollisuudelta ostajalta vai puun myyjältä. Uskoisin että tällä foorumilla mielellään kulu siirretään sinne ostajan tai urakoitsijan suuntaan.

Tekniikka Tekniikka

Blogit ja Kolumnit

Keskustelut

vety

Kuvat