Keskustelut Tekniikka 550 xp

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 93)
  • 550 xp

    Ongelmia sahojen kanssa vain riittää. Keväällä ostettussa 550 xp:ssa ollut uudesta asti ongelmia. Nimittäin tahtoo tukehtua aina kun tyhjäkäynniltä painaa kaasua. Tuntuu, että saa liikaa bensaa. Käytin kesällä huollossa ja ajoivat jonkin autotune-päivityksen. Päivityksen jälkeen saha oli edelleen samanlainen, tukehtuu kiihdyttäessä sen jälkeen kun on ollut kaksi sekunttiakaan tyhjäkäynnillä. Aika mukavasti maistuu myös bensa sahalle. Erittäin ärsyttävä vika. Välillä kaasulla joutuu aivan houkutella kierroksille. Sitten vein sahan uudestaan takuuhuoltoon, jossa tulos että kokonaan uusi kaasutin tilattiin. No nyt sitten uudella kaasuttimella saha on ehkä hieman parempi, mutta ongelma ei ole poistunut täysin vieläkään. Olen sahanut noin 4 tankillista uudella kaasuttimella. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia 550 xp:n kanssa?

  • kuusessa ollaan

    560 alkupään malleissa oli tuota Nikanderin kertomaa ongelmaa, 550 on lyhemmällä ja erilaisella rungolla.

    arto arto

    560 eka mallissa oli liian pitkät runkopultit siitä johtui öljy vuoto. 550xp sen verran tapasin sen sahan suunnitelian, ja sahasin tehdas uudella sahalla ruotsissa puistossa kuusikkoa pois tammimetsästä. ensimmäinen käyttöön otto oli ns, kiekoitus sahasimme tukista noin puoli tuntia pelkkiä laikkoja sahassa koko ajan urku auki oli siis sisään ajo. samaa olen kertoillut kaikille tutuille 550 omistajille sahat ovat toimineet sitten moitteitta, kun muistaa putsata liasta sen autotune säätö jutun ja suodattimen pitää puhtaana, vaikkei likaiselta näytäkään voi olla muuta likaa tukkeutuu helposti.

    jees h-valta

    Aika eksoottiseksi on sahojen sisäänajo menossa jos tuollaisia manoovereja pitää ensin harrastaa. Onko tuo ”kiekotus” myös sahan käyttöönotto-opastuksessa mukana?
    Tulee vain mieleen ettei varmaan aivan tavanomainen mutta kuitenkin hyvän sahan ostaja tuollaista välttämättä honaa.
    Voi olla että näitä taaksepäin lukien tuon olisi löytänytkin mutta kysyn nyt helpommalla päästäkseni.

    Metsuri motokuski

    Noinhan se männän sisäänajo kuuluu tehdä kuin arto sen tekee. Kilpa-autotkin ajetaan sisään samalla tavalla. Kovia vetoja ja sitten tasainen tyhjäkäynti lämpöjen tasaamiseksi.

    No onko sitten mt-sahalla tähän tarvetta. En oikein usko ehkä ammattimiehillä voisi olla mutta ei meillä osa-aika metsureilla.

    Koiramies Koiramies

    Kyllä tuo kiekotus ”moottorin säätäminen” siellä ohjeissa on, mutta huomaako sen sitten lukea. Ei ainakaan minulle tuosta kerrottu sahaa ostaessa, itse piti se hoksata katsoa.

    Anton Chigurh Anton Chigurh

    Meillä on talossa (puuta tuottava maatalo) stihl 362-mallin sahoja lämmitettävällä kaasuttimella ja lämpökahvoilla varustettuna. Vuoden päivät käytössä olleet tällä hetkellä.

    Ei ole tarvinnut kiekottaa, yhdestä olen kerran puhdistanut ilmansuodattimen. En huomannut mitään muutosta tehossa enkä käynnissä. Varmantuntuisia pelejä.

    Niko

    Moneltako myyrältä olet saanut ”kiekotettua” pään irti noilla Stihleillä tuon vuoden aikana (/saha)? Kirjoittamisintesiteetistä päätellen ei muuta työtä noille Stihleille siinä 0,5 ha Nalle Puh -satumetsässä taida ollakaan.

    huski

    Huski välihuutaa Artolle missä kohtaa se ”autotune” säädin on?Kiitti etukäteen.

    arto arto

    huskille. Se säädin löytyy kaasuttimen kyljestä se sininen muovikotelo . toisesta päästä vaijeri liikuttaa läppää . autotune toimii mangneetilla jos paljon likaa ei anna oikeita arvoja. Niin se menee jokaisella on oikeus sahata huippu sahalla kun tekee alkuverryttelyt oikein , siihen on oikeus kaikilla niin sunnuntai kuin ammattilais sahurilla. Jesselle jos leipä otetaan metsästä niin laitteiden on toimittava moitteetomasti niillä se tulos tehdään.

    jees h-valta

    Vaikka en ole vielä huskun sahoihin kiinni tarrannut kotiolojen jälkeen enpä kyllä ole vielä saksmannin pelissä moiseen törmännyt. Saattaa olla nyt, mutta kun ei tarvitse aivan vuosittain uutta hakea näillä käyttötunneilla. Mutta sen myönnän että alkuun tukkoisia ja pitää antaa reilusti runtua että lähtee ottamaan herkemmin kierroksia. Mutta normaalilla sahailulla on kyllä siihen aina päästy. Ja kuten antonkin mainitsee todella vähällä huollolla toimivia sahoja. Jotenkin olen täällä kyllä lueskellessa törmännyt hurreissa enempään vika ja viritysrumbaan.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 93)