Keskustelut Metsänhoito Husqvarna 545fxt ATune maastossa

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 103)
  • Husqvarna 545fxt ATune maastossa

    Hankintapäätös tuli tehtyä ja tartuttua yllämainittuun sahaan.Päätös oli helppo, paikallinen pitkäaikainen myyjä ,hyvä huolto/takuupalvelu ja kohtuu hyvitys jo ammattikäytön ulkopuolelle sahatusta 555:sta.Autotunes huollon merkitys hieman korostuu koska laitteelle ei peruspäivä viiluun lisäksi voi juurikaan tehdä mitään takuuhuolto hoitaa jos jokin jukkii.Toivottavasti ei tuu 0 sarja lastetauteja.Paketista käyntiin laitto onnistui loistavasti.Heti huomio kiinnittyi kulmavaihteeseen joka on kokenut muodonmuutoksen ja saanut uudet rattaat sisälle, kopassa on vain yksi start nappula.Ilmansuodatin näkyy päivitetyn paperiseen ja talvelle/kosteeseen perinteinen muovi.Laitettta alan ulkoiluttaan viikon sisään kelien salliessa jote sit lisää.

  • Pihkakintas

    Onko käyttöohjeissa mitään autotunesta? Stihl 201 m- tronic neuvoo sahaamaan viisi samanlaista katkaisuleikkausta täysikuormituksen alaisena. 201 ssäni yhden kerran on ollut säätö pielessä, kaasuttelin tyhjänä ja säädöt löytyi silti. (Ohjetta en silloin muistanut)

    Uusissa autotuneissa pitäisi kalibrointi tapahtua itsestään, lyhyin aikavälein. Eli käyttäjän huomaamatta, jos työskentelee rivakasti = ihan normaalisti. Jos se on aina samanlainen, se todennäköisesti toimii. Jos se vaihtelee olosuhteiden mukaan, se ei sitten osaa kalibroida itseään.

    Itse olen tykännyt perinteisten, ei ilmahuuhtelu, moottorien tuntumasta. Esim. vanha FS 480 vs FS 460, mutta pakko on kyllä epäillä omaa mutua, silloin kun varsinaisessa työssä ei huomaa eroa. Ja aika vaikea on itse testata niin että tulokset ovat luotettavia. Äänikin vaikuttaa, jos on raaemman tuntunen, luulee tehokkaammaaksi. Perinteisessä tulee heti polttoainetta, joka palaa pakoputkessa. Ilmakoneessa ei tule, niin ei kuulu palamisen ääntäkään. Kaasuliipasimista olen ottanut (Stihlin raivureista) turhan palautusjousen pois. Sekin vaikuttaa, kun kaasu menee kevyemmin pohjaan.

    Niin muuten, jos pliisut tehot, kannattaa katsoa kaasuvaijerin säätö. Avautuuko kaasu täysille asti. Ei välttämättä tehtaan paketista otetussakaan kaikki ole kunnossa.

    husku550xp

    Jos minulta kysytään että kumpaan olen ollut enempi tyytyväinen m-troniciin vai autotuneen niin ääni lähtee m-tronicille. Autotuneen on jouduttu ajamaan uusia ohjelmia mutta muuten olen ollut tyytyväinen. Tuossa m-tronicissa ei ole ollut mitään ja on hyvin yksinkertainen kalibroida

    sitolkka

    Kun on tottunut, että itse pystyy tekemään sahalle kaiken, niin on allerginen näille ronikeille ja tunettimille.

    husku550xp

    Käsisäädöt on historiaa ja niin myös tunet ja ronikit ja hyvä näin. Ruisku tekniikka tekee tuloaan joka pieksee kummankin menetelmän mennen tullen.

    sitolkka

    Samaa mieltä. Ruisku tekee kaasutinkoneista kerralla vanhanaikaisia ja ne saavat jäädä liiteriin pölyttymään. Siihen asti aion selvitä käsisäätöisillä. Miten nuo säätöhommat on joillekin niin vaikeita. Sitä ihmettelen.

    kuusessa ollaan

    Ei se ruiskutekniikka niin autuaaksi tekevä ole, vaatii esim. polttoainepaineen muodostamisen ja monimutkaisemman (lue vikaherkemmän) tekniikan…

    husku550xp

    Aika näyttää. Nythän on stilhiltä ruisku tullut. Minua ei haittaa jos on vikaherkempi jos vain saavat tehopainosuhdetta paremmaksi.

     

    sitolkka

    Vikaherkkyydestä rohkenen olla täysin eri mieltä.

    kuusessa ollaan

    Sen aika näyttää. Mutta teknisesti sähköohjattu kaasutin on aika yksinkertainen, kalvopumppu riittää polttoaineen siirtoon. Tehopainosuhteeseen vaikuttaa muutkin asiat, esim kestävyys. Kummasti vaan kampuroiden paksuudet ja laakereiden koot on suurentuneet uusissa huskuissakin.

    sitolkka

    Kaasutin on aina kaasutin. Se autoistakin tiedetään.

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 103)