Keskustelut Tekniikka Husqvarna 550xp(g) seuraaja?

Esillä 10 vastausta, 251 - 260 (kaikkiaan 289)
  • Jätkä

    Petep. Metsurivähennyksiä ja moottorisahavähennyksiä  = työkaluvähennyksiä saa metsurit. Yrittäjänä tietty saa kaikki kaluston kulut vähentää, jos on tuloja, mistä vähentää.

    Kun yrityksen piikkiin tein sahahommia, niin pensat ja tarvikkeet sai vähentää, mutta ei sahoja, koska ne oli Tollolta varastettu.

    husku550xp

    Niin arvasinhan minä että tuosta palkkasta lähtee kova väittely käyntiin. Kyllähän minä maksaisin mielellään enempi nuista hakkuista jos yhdistyskin maksaisi minulle. Itse en saa kuin 15e/m3 niin periaattessa tuo 8e/m3 on yli suurta palkaa. Puunhinta on tällä hetkellä se että yli tuota 15e ei rupea kukaan maksamaan. Eihän siitä puun hinnasta jäisi mitään käteen metsän omistajallekkaan. Lasketaanpas vähän. Yhdistyksellä on Arto töissä joka saa jättipalkaa 15e/m3. Tämän suuruisen palkan maksamiseen yhdistyksen on veloitettava 30e/m3. Koivukuidun tämän hetkinen hinta on noin 31e/m3.  Näin ollen puulle jäisi vielä 1 euro plussaa jolla pitäisi vielä pystyä puu kuskaamaan tien varteen ja ynnämuut paperityöt. Hyvää hommaa eikö?

    Jätkä

    Tuo homma pitääkin Delegoida Joovaanille. Tulee hakkuu ja ajo tehtyä parilla eurolla, joten kantorahaakin jää isännälle, jolla on sitten isännällistä rahaa.

    Metsänmies

    Ymmärrän aika pitkälle tuon husku 55xp:n ongelman, jos on yrittäjä.  Vaikka teettääkin alihinnalla työntekijällä, silti itselle ei välistä jää mitään.  Eikö melkein kannattaisi lopettaa kokonaan hakkuuhommat, ja tehdä vain istutukset, ja raivaustyöt. Niistä pystyy vielä työntekijöillekin maksamaan kohtuullisesti ja vähän jää itsellekin. Tietysti jos on pohjoisesta ,jää tuo hoitotyökausi lyhyeksi ja talvikin pitäisi elää. Talvella en itse tuossa tilanteessa pitäisi missään tapauksessa palkattua työväkeä, se on kannattamatonta.

    arto arto

    arto töissä joka saa jättipalkaa 15e/m3. Tämän suuruisen palkan maksamiseen yhdistyksen on veloitettava 30e/m3. Koivukuidun tämän hetkinen hinta on noin 31e/m3. Näin ollen puulle jäisi vielä 1 euro plussaa jolla pitäisi vielä pystyä puu kuskaamaan tienvarteen ja ynnämuut paperityöt. Hyvää hommaa eikö?……..Siksi meillä tekee koneet hakkuut. Oikeana metsurityönä tehdään  vain uudistus ja kunnostus töitä. Onneksi seuraava hallitus toivottavasti saa palkkavilpin rangaistavaksi rikkeeksi.

    husku550xp

    Metsänmies en teetätä muilla, olen itsekkin kokoajan työmaalla mukana ja olen myös keksinyt ratkaisun kyseiseen ongelmaan. Työmiehet ovat ihan vapaasta tahdostaan mukana ja tykkäävät. Ketään en pakota lähtemään. Meilläpäin ei ainakaan kone pääse kaikissa paikoissa menemään, eivätkä lähde mitään pikkupalstoja tekemään. Mitä tuohon seuraavaan hallitukseen tulee, niin silloin on nämä yhdistykset ja yhtiöt ovat kusessa, koska hehän tätä vilppiä harrastavat. Täytyy muistaa että he ovat ne jotka määrittävät hinnat ei aliurakoitsijat….

    arto arto

    Työn antaja vastuussa työntekijöistä. Tiedän tapauksia, ovat tehneet halvalla vuosia sitten työsuojeluun yhteyttä ja työantaja joutunut maksamaan oikean palkan monelta vuodelta. Kyse vironpojista. Jos ne työntekijäsi ottaisivat yhteyttä. Niin sinulta ne oikeat palkat otettasi eli olisit maksaja.

    husku550xp

    En muuten olisi. Niinkuin sanoin minulla on ratkaisu ongelmaan ja turhaan yrität kiistää sitä seikkaa etteikö nämä hinnoittelut olisi isommista kiinni. Arton mielestä minun pitäsi veloittaa 10e tunnilta ja maksaa 20e tekijälle. Olet sinä bisnesmies.

    Metsänmies

    Tiedän suurten yhtiöiden”sopimukset”. Ovat ota tai jätä periaatteella. Itse olen metsäpalveluyrityksessä työntekijänä. Omistajat osallistuvat myös suorittavaan työhön. Ei tehdä kuin hoitotöitä, eikä muita töitä  täällä ole tarjollakaan. Talvet makoillaan joutilaina kortistossa.. Ei kesälomia, joten hyvinä vuosina töitä jopa 9kk.. Toivotan rehellisesti, ilman viisastelua husku 550xp:lle pärjäämistä kovalla alalla.

    husku550xp

    Löytyyhän tältä keskustelupalstalta rehellisiäkin kommentoijia. Arvostan hyviä työntekijöitä ja toivon sinulle hyviä hoitokohteita tulevaisuudessa ja hyviä raivuu ilmoja.

Esillä 10 vastausta, 251 - 260 (kaikkiaan 289)