Keskustelut Tekniikka Husqvarna 555fxt vika

Esillä 6 vastausta, 41 - 46 (kaikkiaan 46)
  • Husqvarna 555fxt vika

    Saha sammuu pätskähtäen sahatessa ojanpenkkoja tai rinteessä,terän noustessa moottorin yläpuolelle.sahaa ei saa käyntiin muutamaan minuuttiin.sahaan on paikallinen husqvarnan merkkihuoltaja vaihtanut:kaasuttimen,sytytysyksikön,johtosarjan.huoltaja ei löydä sahasta vikaa.polttoaineena tuore 98e+2-2.5% täyssynteettinen 2t öljy.onko kellään kokemusta asiasta?

  • Ola_Pallonivel

    Pari vuotta sitten ostin talvimallin. 16 työpäivää kesti ja moottori jumissa. Alapään laakeri oli loppu ja uusi moottori tuli takuuseen. Lämpöä riittää käsille ja bensa maistuu. Voimaa on. Nollan pinnassa märällä kelillä sammuu, kun tärähtää. Mikä lie vikana, aika näyttää.

    Runkoputki on mallia kestävä. Olen rymynnyt tuolla naamallani ja selälläni, vielä on runko ja putki ehjä. Ja raivaajan paino lähempänä 100kg. Kulmavaihde on järeämpi, kuin pikkuveljessä.

    Käyttö on ollut pelkästään talvella.

    Stihli kalliimpi, muuten valinta kääntyisi saksalaisen puolelle.

    arto arto

    Pihkatapille   se ylempi kaasutin vie ilmaa kampikammioon. (ilmahuuhtelu moottori) Siellä missä kaasuvaijeri sieltä teräsvipu aukaisee sen kurkun, vetää samaa ilmaa kuin oikeakin kaasutin. Sulla varmaan aika rikkaalla käy koska sitä tekee. Mulla 545 2 v sahattu huoltelin sen katsoin senkin kaasuttimen oli aivan puhdas sisältä se letku. Kyllä ne tehdas säädöillä kuluttaa valtavasti minun sahuulla meni 1.1 litran tankki tyhjäksi tunti ja 9 minuuttia. Oikein säädettynä pääsee 120 minuutiin.

    oksapuu

    Mites arto sitä 545 Autotunea säätää, ei taida meisselillä onnistua?

    Kauanko tankillinen kestää nyt tunen kanssa?

    arto arto

    Suutin versio 545 fx mulla viimeisiä tehtaalta tulleita. Voihan autotuneakin poltoine käyrää muokata. Itänaapurista laiteet tietsikalle 150€

    pihkatappi pihkatappi

    Kiitos arto neuvoista. Varmaan on hivenen rikkaammalla, kuin mestarilla, kun tankki tyhjeni tuntiin ja kolmeen varttiin, toisaalta toimii omasta mielestä hyvin. Tehdas säädöllä taisi mennä reilu tunti tankkiinsa. Arton ohjeilla yritin säätää, eli ne legendaariset ohjeet, onnistui minulta lähes. Kaasuttimen toinen kurkku pitää tarkistaa, onko edelleen kertynyt töhnää. On tuossa sekin mahdollisuus, että kun ranne oli kipeä, tuli kaasutettua välillä varovaisemmin, eli jätkän veikkaus puolikaasusta voi olla myös totta, joskaan en tarkoituksella sahaa niin. 555 tarjoaa kuitenkin mahdollisuuden sahata isokin puu poikki puolikaasulla, mutta enempi se rasittaa laitetta kuin ne täsmälliset joka rungolle annostellut lähes täydet kierrokset.

    Pavekka

    Niissä kaasuttimissä on vaan yksi kurkku. Se toinen eli ylempi on välihuuhtelun läpällinen ilmareikä. Mun mielestä läpän ei kuulu liipotella tuulessa eli sitä pakko-ohjataan mekaanisesti kaasuakselin vivustoilla. Tuo nyt ainakin selittäisi ongelmia. Vaikuttaisi että ilmahuuhtelukoneilla on taipumusta kerätä töhkää kaasuttimeen.  Sen vaarallisuudesta ei tarkkaa tietoa. Tuskin ainakaan hyväksi on. Syynä lienee suurempi ilmantarve ja harvempi suodatin. Ei siitä haittaa olisi jos suodatinta puhdistaisi liiankin usein.

Esillä 6 vastausta, 41 - 46 (kaikkiaan 46)