Keskustelut Tekniikka Husqvarna Fr 343 Raivaussaha

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 54)
  • Husqvarna Fr 343 Raivaussaha

    Merkitty: 

    Alkaa olla huumorintaju pian lopussa sahan kanssa. Tosi vähän sahattu yksilö ja kulmavaihteen kanssa pelleilyä uudesta asti. Ongelmana on ollut että kulmavaihde kääntyy  sahatessa ,mutta se on nyt saatu jokseenkin hallintaan.  Nyt pääongelma on että akseli joka menee kulmavaihteelle ”tipahtaa ” pois kulmavaihteen spoorista.  Vetohan loppuu siinä vaiheessa ja kuuluu pari perkelettä . Runkoputki on perillä yläpäästään ja sen mitä minä siitä olen huomannut etttä tankin kohdalta kun ottaa kiinni niin tankin ja koneen välissä on ”liikettä ” mikä aiheuttaa sen että akseli tippuu kulmavaihteelta. Sen verran siitä maallikko ymmärtää että siellä näkyy jotkut kumipuslat missä se liike/väljyys on . Ongelman saa aikaan jos sahaa sillä tavalla että terä on yläviistoon tai kulmavaihteeseen tulee terävä isku.

    Elikkä kysymys kuuluu että kuuluuko siinä tankin ja koneen välissä  olla joku tärinänvaimennus/sovite joka liikkuu. Eikai se voi olla mikään kelluvaa mallia oleva ja  toimia sulakkeena sahalle. Alkaa nimittäin käyttäjällä palamaan sulakkeet tuon kanssa.

  • petep

    Jos ja kun siellä  ei ole mitään rikki niin en suostu maksamaan yli tunnin veloitusta 😀 Erehdyin sanomaan että saha ei ole minun vaan vielä vähävaraisemman kuolinpesän. Lupaan kertoa mitä maksoi  kunhan sen sieltä saa pois. Oli nimittäin aika tukossa huoltoliike.

    Jätkä

    Jos ja kun siellä ei ole mikään rikki, niin minä purkaisin ja kokoaisin sen ilmaiseksi. Homma on niin simppeli, että kaikkein tyhminkin sen osaa tehdä ( Minäkin).

    Kunhan periaatteena pidetään sitä, että mitään ei rikota purettaessa.

    Jätkä

    Kerran erä MTI-oppilas oli kesäharjoittelutöissä RS-hommissa. Hänellä oli ihan miehekäs taimikonhoitourakka: Pinta-ala noin 50 hehtaaria ja kyseessä taimikonharvennus.

    Poika soitteli minulle ja kysyi lainaksi kulmavaihdetta! Minulla oli ehjä – uusi kulmavaihde ja pitkin hampain lupasin sen hänelle laittaa. Tarve olisi ollut kaksi viikkoa, koska sitten alkoikin jo opiskelu.

    Poika tuli meille sahan kanssa ja menimme verstaalle vaihtamaan kulmaa. Tavan mukaisesti heläytin terää ensin. ääni oli vääränlainen.Koitin terää kädellä: Tämähän on irti! EEEI! Sanoi poika. Näki naamasta, että oli helpottunut, mutta hävetti.

    Katsottiin terää, se oli pyörinyt tyhjää niin paljon, että oli vaurioitunut. Annoin pojalle ehjän, käytetyn terän.

    Ei ollut pojalle kaikki mennyt jakeluun sahan kansssa. Mutteri oli kyllä kunnossa, eli Nylokki toimi kuten pitääkin.

    petep

    Ja se yhden prosentin mahdollisuus toteutui. Runkoputki on poikki. Näyttää että yläpäässä on kaksi putkea tavallaan päällekkäin. Viiden sentin pätkä poikki/murtunut. Siitä on kuva tuolla facessa ryhmässä mystiset metsätyömiehet. Uusi putki noin 100 euroa ja siihen työt päälle. Oiskohan materiaalissa sanomista vai käyttäjässä vika?

    Rane2

    Vanha vika,periytyy jo 252:sta.

    Jätkä

    Tuo satanen ei ole kohtuuton hinta osasta. Työn voi ihan hyvin tehdä itse, jos on molemmat kädet tallella.

    Veikkaan, että alkuperäinen syy on käyttäjässä ja kolmioterässä. Ei pitäsi sahata ”puolikaasulla”, jos vähänkään on horsmaa tukevampaa sahattavaa. Luultavasti se kulmavaihteen kääntyminenkin on aina johtunut tuosta yläpäästä.

    meillä on minun käskytettävänä ollut ainakin 60 – 100 raivuria ja yhdestä on runkoputki katkennut – sekin alapäästä ja Partner 440 :n putki.

    tamperelainen tamperelainen

    Sen voin sanoa,että ainakin Huski 555fxt on pelkkää rautaa.Hankin ihan uteliaisuutani,kun Stilin hinta paljon kalliimpi.Suosittelen,jos isompaa puustoa raivaa ja lämpökahvoilla

    Tolopainen

    Eikö tuollaisen 10v vanhan vajaa tehoisen raivaussahan saa lähes ilmaiseksi. Kyllä niitä lojuu varastoissa, tuskin kannattaa korjaamiseen satasia laittaa.

    tamperelainen tamperelainen

    Kyllä Huski 555 on soiva peli,vaikka ei olekaan kaikkia nykyajan hilavitkuttimia

    Tolopainen

    Tarkotinkin tuota 343:sta jota täällä on korjattu viikkoja.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 54)