Keskustelut Tekniikka Husqvarna Fr 343 Raivaussaha

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 54)
  • Husqvarna Fr 343 Raivaussaha

    Merkitty: 

    Alkaa olla huumorintaju pian lopussa sahan kanssa. Tosi vähän sahattu yksilö ja kulmavaihteen kanssa pelleilyä uudesta asti. Ongelmana on ollut että kulmavaihde kääntyy  sahatessa ,mutta se on nyt saatu jokseenkin hallintaan.  Nyt pääongelma on että akseli joka menee kulmavaihteelle ”tipahtaa ” pois kulmavaihteen spoorista.  Vetohan loppuu siinä vaiheessa ja kuuluu pari perkelettä . Runkoputki on perillä yläpäästään ja sen mitä minä siitä olen huomannut etttä tankin kohdalta kun ottaa kiinni niin tankin ja koneen välissä on ”liikettä ” mikä aiheuttaa sen että akseli tippuu kulmavaihteelta. Sen verran siitä maallikko ymmärtää että siellä näkyy jotkut kumipuslat missä se liike/väljyys on . Ongelman saa aikaan jos sahaa sillä tavalla että terä on yläviistoon tai kulmavaihteeseen tulee terävä isku.

    Elikkä kysymys kuuluu että kuuluuko siinä tankin ja koneen välissä  olla joku tärinänvaimennus/sovite joka liikkuu. Eikai se voi olla mikään kelluvaa mallia oleva ja  toimia sulakkeena sahalle. Alkaa nimittäin käyttäjällä palamaan sulakkeet tuon kanssa.

  • Jätkä

    Ja kumivaimentimet ovat irralliset? Taitaa ollakin syy rikkoutumiseen?

    Onpa hyvä, etten ole tuollaista hankkinut. Eikä ole ollut oppilaitoksella ainuttakaan – enkä ainakaan minä hanki tuota.

    Huskun huoltomies sitä toki jo syksyllä päivitteli, kuinka on ihmeellisiä ratkaisuja sahassa.

    arto arto

    Taisi 252 olla viimmeinen  jossa tankin ja koneen välissä oli pultilla kiinni tärinä jouset.  Siitä lähtien kumi täry. kahvojen alla jouset jotka ruuvilla kiinni. On kahta vahvuutta. itse käytän aina paksumpaa on jämäkämpi sahata. Pikkujousella kumimaisempi joustaa liikkaa.

    Jätkä

    Minulla on 345 – mallinen Husku, mutta se on nyt mökillä, en muista yhtään, millaiset vaimentimet siinä on, mutta se tuli kuitenkin 252: n jälkeen markkinoille.

    Siinä olisi kanssa suht vähän sahattu raivuri ihan joutilaana, pitänee bhakea se, panna käyntiin ja myydä pois, taikka sitten joku muu noista nyt siis neljästä. Huh! Yhden kyllä olen jo luvannut, mutta kyllä minulle yksi riittää.

    husku550xp

    Juuri ostin yhden 345 mallin. Arvelin tehdä sahaan täydellisen huollon. Voisin jopa ostaa jätkältä poisa tuonkin jos hinta on kohdillaan.

    Jätkä

    husku550xp. Kyllä myyn. Hintaa en osaa vielä sanoa mihinkään päin, koska sahalla on viimeksi sahannut minun poikani, mutta sen pitäisi olla täysin kunnossa. Bensaletku siihen tietysti pitää vaihtaa, ainakin. Sahan laitan käyntikuntoon joka tapauksessa, ellet sitten halua itse rassailla.

    Tuo saha – silloin kun sen ostin, ihastutti ketteryydellään. Ei ole mitään hajua, minkä kokinen terä siinä on, mutta senkin saat isona tai pienenä, miten haluat.

    arto arto

    343 r oli ammatti malli kyseisetä mallisarjasta.  345 isäntämalli eli ei niin kierrosherkkä.

    eero heikki eero heikki

    Hva 165 on vielä täysin kunnossa oleva mulla,en kyllä raski myydä vaikka kysyntää on.

    husku550xp

    Kyllä nyt puhuu arto mitä sattuun. Kyllähän se 345fx on ammattimalli. Pikkuterällä tietenkin.

    arto arto

    Kyllähän se 345fx on ammattimalli. Pikkuterällä tietenkin…….Sekin on kummiskin 43cc koneella. 345f oli taas Sylinteritilavuus 45.7 cm³

    husku550xp

    Niinhän se onkin

     

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 54)