Keskustelut Metsänhoito Jatkuva kasvatus käytännössä.

Esillä 5 vastausta, 17,851 - 17,855 (kaikkiaan 17,855)
  • Jatkuva kasvatus käytännössä.

Sain seurata vierestä erästä jatkuvan kasvatuksen ” koealaa”

Eräs sijoittajayhtiö reilu 10 v sitten arveli säästävänsä uudistuskuluissa ja hakkuutti aika suuren kuvion tähän malliin.

En ollut ainoa, joka tätä kävi ihmettelemässä, huonolaatuisia kuusen kärähköitä ja koivuja ehken 600 runkoa / ha.lla.

Oli ihan mielenkiintoista seurata metsän kehitystä, tai oikeammin kehittämättömyyttä.

En tiedä sanoa, kuka tämän pöljyyden lopulta huomasi ja tänä talvena oli tämä metsä käyty pistämässä aukoksi.

Siinä meni toistakymmentä vuotta lähes hukkaan, tuskin kasvua oli tuolla kuviolla kiintoakaan ha.lla.

Lieneekö ryhmäläisillä omakohtaista kokemusta tai näkemystä tästä kasvatus mallista ?

• A.Jalkanen A.Jalkanen

Jos Jovain vaihdat keskenään viestissäsi jaksottainen ja jatkuva, niin siinä on enemmän järkeä.

Tänne voi kirjoittaa henkilöstä ja aiheestakin riippuen: a. hauskuuttaakseen, b. sekoittaakseen tai c. käydäkseen avointa ja rehellistä tietojen vaihtoa kiinnostavista aiheista. Olisi parempi jos b jäisi kokonaan pois.

Kuusiuskova

Etpä ole sinäkään Jovain näyttänyt toimivaa jk-metsää. Perkolta olen semmoista pyytänyt että pääsis katsomaan käytännön jk-metsää, joka toimii, ei vaan ole semmoista näytetty. Vastaukseksi tulee aina vaan teoreettista filosofointia, ei mitään käytännön hyötyä. Sen takia lasken niitä satukategoriaan.

Perko

Kuusiuskoisen  mopossa ei riitä bensiini kiertää kakkia  niitä jk-kohteita joita  olen esitellyt pelkästään Suomessa.   Uskon perässä ajaville  on  toiset ohjaajat.

suorittava porras suorittava porras

Kun argumentit loppuvat, alkaa runosuoni pulputa. Tämä foorumi on kuitenkin väärä. Runoilijoilla lienevät omat sivustonsa.

Jovain Jovain

AJ: Ei ole syytä muuttaa. Jaksottaisen luontaisen vaihtoehto on jk luontainen. Jk luontaisessa on valmiit luonnon taimistot ja uusiutuvat metsät. Sinä määrin erilaisesta hoitomuodosta on kysymys, että olen käyttänyt ilmaisua jaksottaisen luontainen.

Esillä 5 vastausta, 17,851 - 17,855 (kaikkiaan 17,855)