Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 21,591 - 21,600 (kaikkiaan 34,853)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • mehtäukko

    Enimmillään vaikuttaa siltä, että ryssiltä puuttuu järkimutterit kokonaan.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Katsoin esittelyvideon uudesta automallista nimeltään Renault Austral. Ohjaamo on kuin lentokoneessa eli näyttävät näytöt. 30 avustavaa järjestelmää eli monta kohtaa joka voi mennä rikki. Erikoista: vaihteita voi vaihtaa viiksestä ratin oikealta puolelta. Kanadassa oli muinoin näitä rattivaihteita. Hyvää: takapenkkejä voi siirtää taaksepäin. (Yetissä pystyi lisäksi kallistamaankin takapenkin selkänojia, ehkä tässäkin.) Varmaan ihan hyvä ja nättikin mutta neliveto puuttuu käsittääkseni.

    Puuki

    Kyllä 4-veto on sopiva Suomen talveen. Joudun olosuhteiden pakosta käyttämään väliaikaisesti 2-vetoautoa ja eron huomaa selvästi 4-vetoiseen verrattuna.

    Visakallo Visakallo

    Näin se on kuten Puuki tuossa edellä kirjoitti. Harmittaa, ettei tullut siirryttyä 4-vetoon jo aikaisemmin.

    Gla Gla

    Varmasti eron huomaa. Ostohinnan lisäksi myös kulutuksessa, josta maksetaan ympäri vuoden. Täällä talvi kestää yleensä 2-4 viikkoa, tällä kertaa ehkä jopa 1/4 vuodesta on talvea ja siitä ajasta yli 90% pärjäisi ilman minkäänlaista huomiota etenemiskyvyn puolesta vaikka takaveto-Ladalla.

    Rukopiikki

    Rattivaihteitahan oli monessa suomessakin yleisessä automallissa vielä ei niin kovin kauan sitten.

    Nostokoukku

    Autojen tekniikka ei ole minua koskaan kiinnostanut, mutta muistanko väärin, että 96 Saabissa oli rattivaihteet. Vapaakytkin ainakin taisi olla, mikä sitten lieneekin.

    mettämiäs

    Eräs automerkki (olikohan Toyota?) mainoslauseessaan jo monia vuosia sitten toi esille, että liikenteessä on kahdenlaisia autoilijoita; niitä, jotka ajavat nelivedolla ja niitä, jotka eivät koskaan ole ajaneet nelivedolla. Se pitää erinomaisen hyvin paikkaansa vieläkin eli onhan se positiivinen juttu, että kokemusmaailma on kasvanut taas yhdellä autoilijalla, joka aikaisemmissa viesteissään on ihmetellyt, mihin sitä nelivetoa oikein tarvitaan…

    .

    Jos vaihteen valitsin on kytketty rattipylvääseen ei se silloin ole ratissa

    .piste

    Gla Gla

    Silti sitä kutsutaan rattivaihteeksi. Vai onko sinulla ongelmia leimikoiden hakkuidenkin kanssa.

    ”onhan se positiivinen juttu, että kokemusmaailma on kasvanut taas yhdellä autoilijalla, joka aikaisemmissa viesteissään on ihmetellyt, mihin sitä nelivetoa oikein tarvitaan…”

    Rahalla saa ja hevosella pääsee. Tarve on eri asia.

     

Esillä 10 vastausta, 21,591 - 21,600 (kaikkiaan 34,853)