Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 24,041 - 24,050 (kaikkiaan 31,405)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Suomessa yritykset lähtevät 1500km takamatkalta verrattuna keski-Euroopoaan eihän täällä ole markkinoita, lähes kaikki mitä täällä tehdään pitää viedä tuhansien kilometrien päähän.

    Kun katsoo Ranskan ympäriajoa, siellä on täysi kesä, täällä on pohjoispohjanmaalla vielä 120cm lunta. Kummassa lienee yritysten edullisempaa toimia. Täällä ilmasto kylmenee ja keski-Euroopassa lämpenee, tasan ei käy ilmaston muutoskaan.

    Nostokoukku

    Metsänomistajan omillaan tekemää metsätietä eivät kaikki saa käyttää. Mutta kun siinä tekemisessä on useimmiten yhteiskunnan rahaa mukana huomattava osa, niin silloin voi käyttää.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Tolopaiselle voisi huomauttaa, että ei kuljetusmatka ehkä ole kovin olennainen tekijä kilpailukyvyssämme. Iltapäivälehdessä oli muutama vuosi sitten juttu Jaakkosen kuusesta joka matkasi sahatavarana meiltä Etelä-Koreaan. Hesarissa oli äskettäin juttua Venäjän öljyn matkasta Suomenlahdelta Kreikkaan. Toisin sanoen hyvinkin alhaisen jalostusasteen tavaraa kannattaa kuskata pitkiä matkoja laivoilla. Entäs paketit: hyvinkin halpa verkkokaupoista tilattu krääsä liikkuu pitkin maailmaa.

    Kuten edellä todettiin, yhteisillä verovaroilla kustannetaan infran rakentaminen ja ylläpito. Sen lisäksi lähes ilmainen koulutus yritysten tarvitsemalle työvoimalle. Lisäksi suuri osa tutkimus- ja kehitystoiminnasta, josta tulee innovaatioita uusien yritysten aihioiksi.  Edelleen, kustannetaan terveyskeskukset ja erikoissairaanhoito. Kirjastot ja muut kulttuurilaitokset. Poliisi, rajavartiolaitos ja puolustusvoimat! Esimerkkejä löytyy loputtomasti. Tolopainen lakkauttaisi tai yksityistäisi nämä kaikki?

    Vielä Kiinasta. Taloutemme Kiina-riippuvuutta pyritään vähentämään. Toinen syy karttaa kiinalaisten tuotteiden ostamista on Venäjä.

    ”Kiinalla ja Venäjällä on oikeus pitää yllä normaalia yhteistyötä taloudessa ja kaupankäynnissä. Tällaiseen yhteistyöhön ei pidä puuttua eikä sitä pidä rajoittaa, eikä Kiina myöskään hyväksy kritiikkiä tai painostusta, sanoi Kiinan ulkoministeriön edustaja Mao Ning keskiviikkona. … Kiina on pysytellyt virallisesti puolueettomana Ukrainan sodan suhteen eikä ole tuominnut Venäjän hyökkäystä. Lännessä Kiinan on kritisoitu edesauttavan Venäjän sotaponnisteluja kaupankäyntinsä välityksellä.”

    http://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010350082.html

     

    Perko

    Kuljetuksiin menee jäänmurtaminen, väyläkunnostukset  maalla ja merellä . Pelit , musiikki , ( esim    Appa),  kirjallisuus  patentit, lääkkeet    ja ym  älylliset-vientituotteet  eivät tarvitse  paljon kuljetusapuja.  Tuohiteollisuus  nykyisellään  on turmiollista  ja erityisen raskasta saatuun tulokseen.   Uudet  ”tuohiset ” konttitarpeet,   palttoot,  sukat,  sokerit, lääkkeet  ja  opetustehtävät algoritmeineen  sopivat  saaressa valmistettavaksi.  Hyödyllistä vientiä. Appa  ylitti viennillään koko ruotsin metalliteollisuuden myynnin.

    HIRVIEHOITO  ja METSÄSTÄIEN   haitat pois  niin ei tarvitse vahingonkorvauksia valtiolta.  Kieltää metsästyksen ja poistaa tuholaiset niin  syntyy turvallinen liikenne . Metsän puut säilyy syömättä!

    isaskar keturi

    Ylekin tarttui yritystukiin Tässä ovat suurimmat yritystukien saajat – tutkija ihmettelee jättitukia saavia ”kantiksia” ja ”outouksia” | Talous | Yle

    Tolopaisellehan tämä on varmaan viimeinen todiste, että niitä tarvitaan, kun metsäteollisuus on kärjessä. Onhan vaarassa, että puun hinta laskee, jos tuet pienenee.

    Nostokoukku

    Metsäteollisuus tarvitsee ehdottomasti tukia. Siellä ylimmän johdon palkat ovat sitä luokkaa, että tuet ovat niiden maksuun välttämättömiä. Valtiontukiaisista esim. yhden suurimman tuen saajista valtion myöntämästä rahasta lähes 30 % meni yhden henkilön palkkakuluihin.

    arto arto

    Näkyy laivayhtiökin saavan kunnon potin. Päivä risteily tallinaan 14 ekua.  Voisi maksaa muutaman kympin ilman tukia. Eikä silloinkaan hinta olisi liiansuuri.

    Nostokoukku

    Mitä tarvetta näille kaljaristeilyille on? Veronmaksajien rahoja käytetään, että nämä kaljankuskaajat saavat puoli-ilmaiseksi seikkailla edes takaisin. Minkä työpaikoissa hävittäisiin, se terveysmenojen pienenemisenä moninverroin voitettaisiin. Sama rahan syytäminen Finnairille. Miljardeja menee, että saadaan halvalla tuprutella huvilentelyllä savuja taivaalle. Kolikoita kerätään köyhiltä, mutta lentoverot ei saada aikaiseksi. 1000- 5000 veroa per lento matkan pituudesta riippuen, niin alkaisi jotain kertymään.

    Tolopainen Tolopainen

    Tuossa Ylen listalla ei luultavasti ole yhtään nettotukea saavaa yritystä, esim. UPM maksoi yhteisöveroa viime vuonna 247milj€. YLE on ylivoimaisesti suurin yritystukien saaja Suomessa. Me joilla on hiukan enempi verotettavaa eläkettä maksamme täyden yleveron 167€/y, ette ole ilmeisesti kuulkeetkaan sellaisesta.

    Yleveron tuotto on yli 500 milj€ ja yhtiö onnistuu vuosittain kuluttamaan kaikki rahat mitä kerätään. Siellä on työntekijöitä 3000 kilpailijalla maikkarilla vajaa 300. Mikään ei ole tehokasta, jos se tehdään verorahoilla.

    arto arto

    On kuultu samaa suuntia meni multakin ja usea tonni eläkemaksuja. Myös muita pakollisia maksuja palkasta.

Esillä 10 vastausta, 24,041 - 24,050 (kaikkiaan 31,405)