Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,771 - 4,780 (kaikkiaan 24,667)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Remie

    Mielestäni kansantaloudellisesti ja ilmastollisesti on kaikkien etu että auto ajetaan niin loppuun ettei siitä saa tekemälläkään kulkuneuvoa. Ajoin lähes 30 vuotta kun uuden auton ostin. Päätin että seuraavaksi ostan huonomman auton joka loppuu aiemmin , ei viitsi samaa koslaa niin kauan katsoa. Auton valmistus saastuttaa ja kuluttaa luonnonvaroja, hävittäminen samoin. Ajaminen sen sijaan saastuttaa olemattoman vähän , varsinkin maaseudulla kun körötetään 60-80 vauhtia tasa kaasulla. Koulukaveri ajelee 1963 vuoden autolla alle 3000km vuodessa , hänelle pitäisi antaa kultainen ilmastoristi. Kertoi että hän ajaa loppuun asti vielä 20 vuotta. Hän kertoi että näin säästyy metsä, eikä ole vielä koskaan tarvinnut korjausapua.

    Remie

    Minun autoni maksaa tänä päivänä 126 484,84 € + toimituskulut, ihan karvalakki versio , jos vähän lisävarusteita valitsee niin hintaan 20 000 € lisää. Jotenkin metsä tuntuu kovin arvottomalta, eikä tuossa laatikossa voi eikä saa edes asua. Veroa menee noin 30 000€. Elinvuosia ei jäljellä enää sitä vertaa että kannattaisi moista hankkia, saa olla , puolestani. Auto ei ole hujareiden valmistama.

    Biohorror

    Ranskalaiset autot ovat kuin ranskalaiset työntekijät: hankalia päästä eroon itselle järkevään hintaan. Ja niitä mainoksia on kyllä riittänyt. Luen Daciankin ranskalaiseksi tässä yhteydessä.

    Mitä enemmän autoja ajaa ja arvostaa kestävyyttä, niin sitä enemmän on tullut japsiuskolliseksi. Polttoaineen hinnan heilahteluille en yleensä anna paljon arvoa. Nytkin hankkisin dieselin, että saisi ilmastopäästöt kuriin (vrt. bensa) ja polttoaineen tarvittaessa varastoitua.

    Paljonko muuten arvelette amerikan presidentin nettoavan twiittimanipulaatioillaan? Lakia, missä pörssien vuoristoajeluttamista jatkuvalla kauppasodanuhkalla olisi kriminalisoitu, ei taida olla olemassa? Luikerolle olen jo ennustanut tiilenpäitä niin monta kertaa ettei muista. Tapahtukoon se sitten vasta preaidenttiyden jälkeen, ellei ehdi valtiomuoto vaihtua keisarikuntaan ennen sitä.

    Biohorror

    Autolla on tullut ajettua keskimäärin 10v ja auton iän ollessa 20v luopumistilanteessa. En usko että enää koskaan pääsen noin hyviin lukuihin. Tietokoneet ovaat menneet kumma kyllä toiseen suuntaan. Ennen ne kestivät pari vuotta ja nyt ovat kestäneet 10 vuotta?!

    Remie

    Tietokoneet kestäisi lähes ikuisesti jos ei niitä ohjelmallisesti huononnettaisi ja tehtäisi sopimattomaksi internettiin. Tien työstökoneita jota toimivat yhä lähes 60 vuotta jo palvelusta takana. Tietokoneet ovat ilman jäähdytysilma suodatinta, sellainen pitäisi jokaisessa olla. Jäähdytys siili on aivan ummessa hilseestä ja iho pölystä, jos eläimiä niin niiden pölystä . Jokainen sammunut tietokone voidaan ottaa käyttöön sillä alkuperäisellä käyttöjärjestelmällä mutta sillä ei voi mennä internettiin vaikka käyttö sitä edellyttää. Nörtit ovat näin turvanneet ikuisen leivän itselleen ja meille ikuisen vitsauksen. Aivan hyvin olisi voinut järjestää niin että kone olisi toimiva nykyäänkin. Suurin ongelma on grafiikassa , teksti puolihan varmaan toimii yhä. Ei ole paljon aikaa kun olin pankissa teksti liittymällä kun grafiikka ei pelannut. Pitääkin katsoa vieläkö teksti pelaa. Grafiikka on se joka tuo nämä ongelmat, ja vain mainonnan tähden. Jännä miten mainoksia tuputetaan enkä muista ainoatakaan mainosta. Hienoksi on itsesuojeluvaisto hioutunut ja hyvä niin koska koskaan en ole vielä mainostettua tavaraa ostanut, enkä varmaan tule ostamaankaan. Vain huonoa pitää mainostaa hyvät viedään käsistä.

    jees h-valta

    Tietokoneen järkevä käyttöikä tuntuu olevan neljä-viisi vuotta ja sinä aikana vain saa mielestäni hyvinkin koneen hyödynnettyä riittävän tehokkaasti. Kun laskee myös koneen käyttöhyödyn saa aika nopeaan saldon plussalle vaikka paljon kansaa onkin aivan muissa maailmoissa ja kuvitelmissa. En todella kaipaa yhtäkään hyllyttämääni. Tuolla ne on yläkerran joutohuoneessa täydessä uudelleen käyttövalmiudessa mutta eipä vain jaksa kiinnostaa. En aivan allekirjoita Remien markkinointivastaisuuttakaan. Jostainhan ihmisten eli meidän kuluttajien pitää myös tietoa saada uusista tuotteista. On turha väittää ettei ikinä ole mainostettua ostanut. Ihmisen muisti tuntuu olevan lyhyt aika monessa asiassa. Minä kyllä voin tunnustaa ostaneeni mainostettuja tuotteita mutta haen ostopäätökseen yleensä myös muualta tietoa jos vain on saatavissa. Isoin ostos on aikanaan ollut ensimmäinen kesäasunto joka ostettiin lähinnä ilmoituksen perusteella. Emme kerinneet edes näyttöön mukaan joten ensimmäinen sisällä käynti oli vasta kauppakirjojen teon jälkeen. Menimme yhdessä myyjäparin kanssa keittämään kaupantekokahvit sinne mökille. Onneksi menimme oikeaan pihaan. Ihan varmoja emme olleet siitäkään.

    Tolopainen

    Minulta ei ole koskaan hajonnut yhtään tietokonetta, eikä niitä sen takia ole tarvinnut vaihtaa, vaan teknisen kehityksen vuoksi, tuskin mitään 386 konetta viitsisi enää käyttää ja sen aikaista nettiyhteyttä, josta piti maksaa minuuttihintoja. Se  suljettiin joka käyttökerran jälkeen, nettilaskut olivat ihan tajuttomia.

    Nykyisin tulee käytetty lähes pelkästään Ipadiä, sehän kuluttaa paljon vähemmän sähköä kuin Pc, eikä siinä mitään jäähdytyspuhallinta tarvita, koneessa on suljettu pölytiivis rakenne, käyttöikä on pitkä.

    Visakallo Visakallo

    Käytettyjen autojen tuonti on tänä vuonna nousemassa taas uuteen ennätykseen, eli 60 000 autoon. Pelkä alv-menytys tekee jo 150 miljoonaa euroa, ja tuodut autot ovat lähes kaikki isopäästöisiä. Järjetön tilannehan tämä kaikin puolin on.

    Puuki

    Isommat päästöt tietää enemmän ajoneuvoveroja valtiolle. Kun nyt kuitenkin Suomessa ajellaan noillakin autoilla tavallisesti keskimäärin vielä ainakin 15 vuotta, ehtii verottaja saada suuren osan menetetyistä veroista takasin. Taxfree- autoista pitää maksaa myös autoveroa Suomeen.  Päästöt on vain pieni paikallinen haitta jossain , ellei sitten ihan ikivanha dieselkosla ole kyseessä.  Tuontiautot on enimmäkseen suht. uusia ja päästöt ei ehkä ole suurimmasta päästä.

    jees h-valta

    Jos vain pussi kestää ajella. Kyllä polttoaineen hinta tulee olemaan se varmin lypsylehmä nyt valtiolle. ja siihenhän on nyt hyvä syy kun pitää päästöjä laskea. En kyllä väitä ollenkaan vastaan tämän päivän Satakunnan Kansan toteamusta Frankfurtin autonäyttelyn tiimoilta. Eli aika on nyt sähkön! Ja että sähköstä ei ole enää paluuta! Siellä näyttelyssä oli lähinnä pelkästään sähköautoja joten se kertoo selvän suunnan ja aikataulunkin. Ja se on vähintäänkin sen nopea mitä olen uumoillutkin tämän keskustelun alkuajoista lähtien. Bensa-ja dieselautot häviää, näin se on nähtävänä. Pikkasen bensakoneita jää hybridien kakkosmoottoreiksi. Tuossa omakohtaista kokemusta polttoaineiden hinnasta tuli taas kun kävin avolavalla mökkireissun viemässä aitaelementtejä satsin. Jos vanhakantainen syöppö pistelee tuollaisella reissulla liki kahdensadan euron polttoaineet on kyllä aika harvaa noiden käyttöhalut. Mutta sietää sen kerran vuodessa. Pitää kyllä venuttaa vaihtoa senverran pitkälle että aika pienikulutuksinen avolava on markkinoille ilmaantunut. Jenkkiaika alkaa oletettavasti olla taaksejäävää.

Esillä 10 vastausta, 4,771 - 4,780 (kaikkiaan 24,667)