Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,851 - 6,860 (kaikkiaan 24,573)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen

    Ei pitäis työläisillä olla pahemmin aihetta lakkoiluun nykyaikana. Kun 50-luvulla oli yleislakko, niistä päivistä bkt on viisinkertaistunut, eli jotain ilmeisesti jaetaan koko ajan yritysten kassoista työtätekeville. Aika hyvä sijoitus tuollainen kahvinjuontipaikka, antaa ilmaisen työterveyshuollon ja sitten uran päätteeksi vielä eläketurvan viimeiseen hengenvetoon saakka. Millään sijoitustoiminnalla ei saa vastaavia etuja.

    Puuki

    Voiko osakessäästötililtä nostaa osinkoja välillä ? Verot kuitenkin menee niistä.   Nuo houkuttimet kuten verottomat sijoitukset ym. on huonoja sitten , kun sääntöjä muutetaan alkuperäisistä. Kuten kävi säästöhenkivakuutuksellekin. Veroton pohjaosuus muuttui kesken sopimuskauden verolliseksi.  N. 10 k€/vakuutus  siirtyi verottajan rahaksi ykskaks. Niistäkin rahoista oli tietenkin maksettu jo yhdet verot aikanaan.  Sosialisointi etenee pikkuhiljaa kuten sosdemipomot joskus aikoinaan on sanoneetkin haastattelussa.   Puun hintahan on sosialisoitu myös pikkuhiljaa ja siitä on tehty pääosin osinkorahaa. Toisaalta paljon muitakin veroja se on tuonut lisää, että jotain hyötyäkin yhteiskunnallisesti –  Siis jos verorahoja käytettäisiin oikeisiin kohteisiiin eikä avustajalaumojen korkeisiin palkkoihin ym. ylimääräisiin kissanristiäismenoihin.

    Verottajalta tupsahtelee nykyään muutenkin erikoisia laskelmia esim. myyntivoitoista. Yhden asunnon myynnistä tuli laskelma jossa kerrottiin myyntivoiton osuuden olevan omalta kohdalta n. 4 kertaa suurempi kuin se oikeasti on.  Ajattelin parantaa vähän  hiilitasetta ja käyttää sen laskelman paperia perspyyhkeenä.   Ne joko ei osaa laskea ollenkaan tai sitten pistävät eholle josko joku hölmö maksaisi ylimääräiset vahingossa.

    Tolopainen

    Ei voi, jos ei lopeta tiliä. Voihan sen lopettaa ja avata taas uudestaan, jos haluaa osingot käyttöön. Ilman  veroja osinkoja ei saa pois tililtä ja lopetus maksaa esim. 50€ Nordnetissa, yhtiö on varautunut,  että tilejä lopetellaan alkuhuuman jälkeen ja silloin kun halutaan realisoida voitot ja tappiot.

    kim1

    Ei pidä unohtaa sähköautoilua… Norjan valtio sijoitti noin miljardi euroa viime vuonna siihen..,,,suomen valtio ,kokonaista 6  miljoonaa….,kyllä se siintä….,kun riittävästi keppiä annetaan,niin Suomenkin autokanta sähköistyy…

    pitkät neulaset pitkät neulaset

    Norja….hmmmm…. Kannattaisiko neuvotella Norjaan liittymisestä? Varakas valtio ja saataisiin yhteys jäämerelle. Pääomia löytyisi ja Natoon kuuluttaisiin. Hiihtomenestystä saisi juhlia myös. Niin ja herrakatrasta voisi potkia puolet kuutamolle.

    Tolopainen

    Se on valitettava asia, että maailman hiilipäästöongelmat eivät ole Euroopassa vaan Aasiassa. Mikäli halutaan saada jotain aikaan ,  päästöjä pitää vähentää Aasiassa, erityisesti Intian suurkaupungeissa. Nehän ovat jo itseasiassa elinkelvottomia suurien hiukkaspitoisuuksien takia. Ei köyhien ihmisten elämällä ole siellä enenpää merkitystä kuin kaatopaikalla pyörivillä rotilla.

    Voimme tietenkin askarrella Suomessa turhanpäiväisten pikkupäästöjen parissa ja sijoittaa esim. autokannan vaihtoon miljardeja, mutta ei sillä ole mitään globaalia merkitystä. Nuo rahat pitäisi sijoittaa, sinne missä niiden vaikutus on tehokkainta.

    Saksassa on kymmeniä kertoja enemmän autoja kuin Suomessa, siellä on moottoriteillä vielä rajoittamaton nopeus. Kun eskortilla ajetaan siellä 170km /h. Kulutus on lähes kaksinkertainen verrattuna siihen. kun täällä körötellään 80km/h. Liikenteen päästöjen vähennys pitää toteutaa, siellä missä autoja on eniten ja missä päästövähennykset voidaan tehdä ilman rahaa laskemalla nopeuksia.

    Nimetön

    Saksassa on kymmeniä kertoja enemmän autoja kuin Suomessa, siellä on moottoriteillä vielä rajoittamaton nopeus. Kun eskortilla ajetaan siellä 170km /h. Kulutus on lähes kaksinkertainen verrattuna siihen. kun täällä körötellään 80km/h. Liikenteen päästöjen vähennys pitää toteutaa, siellä missä autoja on eniten ja missä päästövähennykset voidaan tehdä ilman rahaa laskemalla nopeuksia.

     

    Helevetin hyvin sanottu tolopainen

    arto arto

    Kun eskortilla ajetaan siellä 170km /h. Kulutus on lähes kaksinkertainen verrattuna siihen. kun täällä körötellään 80km/h.      Ei taida eskoja enää saksassa olla. Uuden karheilla autoilla ne ajaa.

    MaalaisSeppo

    Moottoritkin kuluvat Saksan nopeuksilla nopeammin kuin Suomessa. Siksi käytetyt autot myydään Suomeen ”edullisesti”.

    Visakallo Visakallo

    kim1: ”Ei pidä unohtaa sähköautoilua… Norjan valtio sijoitti noin miljardi euroa viime vuonna siihen..,,,suomen valtio ,kokonaista 6 miljoonaa….,kyllä se siintä….,kun riittävästi keppiä annetaan,niin Suomenkin autokanta sähköistyy…”

    Näinhän se on. Tuntuu vain siltä, että hallitus ja monet muut Suomen asioista päättävät eivät tunnu tietävän tai muistavan, että Norjan öljyrahastossa on nyt lähes biljoona euroa, eli lähes kymmenen kertaa enemmän rahaa kuin Suomella on velkaa.

Esillä 10 vastausta, 6,851 - 6,860 (kaikkiaan 24,573)