Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 701 - 710 (kaikkiaan 24,578)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Homma autoteollisuuden alihankinnoissa menee samalla tavalla kuin missä tahansa muuallakin: Ostaja asettaa tuotteelle vaatimukset ja toimittajat tarjoavat tuotettaan tietyllä hinnalla.

    Volkkarin tapauksessa emme tiedä, oliko syynä puutteellisesti määritellyt vaatimukset, liian heikoksi mitoitettu ketju, alihankkijan sopimuksen vastainen laatu vai jokin muu moottorin rakenteesessa oleva ketjua kohtuuttomasti kuormittava ongelma. Vastuu joka tapauksessa on Volkkarilla, koska ketjun tilaajana sen pitää varmistua siitä, että alihankkija toimittaa vaatimukset täyttävää tavaraa. Tässä tapauksessa kun ongelma jatkui vuosikausia, en usko ongelman olleen alihankkijoiden velvoitteiden laiminlyönnissä. Jos autotehtaalla olisi ollut intressi korjata sopimuksen vastainen toiminta, tottahan asia olisi saatu kuntoon. Ei jakoketju ole mikään fuusiovoimalan kaltainen tuote, johon systeeminä liittyy ratkaisemattomia ongelmia. Mutta kun yrityksen kulttuuriin kuuluu tahallinen fuskaus jopa siinä määrin, että johtaja saa seitsemän vuotta linnaa, tulee siitä väkisinkin tehtyä tiettyjä johtopäätöksiä.

    Harmi sinänsä, kun muuten autoissa on paljon hyvää. Niin paljon, että huolimatta tästä kaikesta auto silti kiinnostaa ja muuta ratkaisua ei tähän ongelmaan taida olla kuin kävellä Toyota-liikkeeseen ja ostaa sieltä auto enempiä miettimättä.

     

    Jätkä

    Kyllä tutut autokorjaamojen omistajat ja monet asentajat pitävät Toyotan hankkimista järkevimmän pään ratkaisuina.

    Myös Korealaiset ovat saaneet todella hyvän maineen. Ainoa huonompi asia on ilmentynyt kulutusosien hinnoittelussa, Tarvikemyyjienkin hinnoittelu noudattaa samaa trendiä. Vaikka auto olisi kuinka hyvä ja kestävä, niin kyllä siinäkin runsaan käytön aiheuttamaa kulutusta tapahtuu – Esim jarrupalat kuluvat aivan varmasti kaikissa autoissa, jos niillä ajettaessa käytetään jarruja.

    Minulla on nyt yksi auto, jonka mittarissa on reilusti alle satatuhatta km. katsoin renkaita vaihtaessani jarruihin ja totesin jarrupalojen jo selvästi ohentuneen, saattaa olla , että jo parin vuoden kuluttua ajotietokone ilmoittaa, että jarrupalat pitää vaihtaa.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Joskus jarrujen vinkuminen on ollut sen merkki että jarrupalojen vaihto on lähellä…

    kuusessa ollaan

    Volkkarin kuuluisa ketjuongelma on johtunut moottoriöljynpaineella toimivasta ketjunkiristimestä, sekä longlife-öljyistä. Eli kiristin keräsi öljyn pikeä ja jumitti kiristimen, jolloin ketju jäi löysälle. Siihen kun yhdistetään volkkarin käyttämä umpilevyketju, jossa on ikäänkuin hammastus normaalille hammarattaalle, oli soppa valmis. Sopivasti löystyttyään jo starttaus saa hyppäämään väärään kohtaan. Kyseinen limppuketju ei kyllä veny kovin helposti.

    https://goo.gl/images/tTYwdj

    Rane2

    Automaun vaihtelu näyttää selittyvän hormonituotannon vaihtelulla.

    https://yle.fi/uutiset/3-10288359

    EDIT: osa tekstistä poistettu

    Jätkä

    Joskus jarrujen vinkuminen on ollut sen merkki että jarrupalojen vaihto on lähellä…

    -Voi olla, että joskus…  Jarrujen vinkuminen voi johtua myös hieman liian kovasta kitkamateriaalista, mutta nykyään monissakin jarrusatuloissa on vinkumisen estämiseksi lisäliuska, samoin niissä on käytetty asennuksessa tahnaa, jonka on todettu vähentävän vinkumisominaisuutta.

    Jeessi on ostanut ensimmäisen uuden auton, minulla on sentään useampikin ollut hankittuna.

    Minä kyllä mielelläni vieläkin raplaan autoja ja avaan konepeltiä. Tänään näytti loppuneen autosta pesuneste, kyllä minä ihan itse sinne säiliön täuytän. meillä emäntäkin tarkistelee nesteiden määriä ja niitä tarvittaessa lisäilee, eli ei ole aivan kädetön hänkään.

    EDIT: osa tekstistä poistettu

    Tolopainen

    Jarrut vinkuivat autoissa joskus 70-luvulla ei ole laatuautojen ongelmia.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Tänään marketin parkkipaikalta bongattua: Seat Arona. Onnistunut muotoilu, ainakin naisautoilijan mieleen. Loppuvuonna tarjolla kaasuversio, tosin alitehoisena – vain 90 hv.

    https://www.erdgas.info/erdgas-mobil/erdgas-fahrzeuge/seat/seat-arona-tgi/

    arto arto

    Minä bongasin tänään  camaro Zl1   https://www.chevrolet.com/camaro-zl1 Ei alitehoinen 650 hv olis ihana.

    Tolopainen

    Autossa pitää olla vähintään 1.6 kokoinen moottori jos meinaa jouhevasti liikkua. Moottoritie on kuuma eikä mopot kiihdy. Camarossa voi olla tehoa mutta ei maavaraa riittävästi mökkiteille.

Esillä 10 vastausta, 701 - 710 (kaikkiaan 24,578)