Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 11,521 vastausta, 119 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten VisakalloVisakallo toimesta.
Esillä 10 vastausta, 7,471 - 7,480 (kaikkiaan 11,521)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • A.Jalkanen A.Jalkanen

    Vähäpäästöinen kulkupeli.

    Lasse

    http://www.bikeshop.fi/Kona-Unit-X/ekauppa/pKOUNX/

    Hienon näkönen peli suorittavalla. Jos minä enempi sorateitä ajelisin niin tuota Kona Unit pyörää olen jo varalle kuolannut, renkaitten leveys jo maksimissa sorateille.

    Nimetön

    Edorioikaa metsänne

     

    Gla Gla

    Tuollaisilla kierroksilla ajetaan nykyään 1,2 litran koneillakin, jollainen on esim. Jessen Pösössä. Eikä nekään ihan herkästi pienemmälle vaihda. Ainoa ero on kulutus, joka on puolet noista luvuista. Bensaa.

    Lisäys 1.7.20: Tämä siis liittyi heimelennetään kommenttiin suurimoottorisen auton kierrosluvusta. Kaveri päätti sen jälkeen poistaa kommenttinsa, huomasi kai 1,2-litrasen nykymoottorin olevan ominaisuuksiltaan parempi kuin monilitrainen krematorio, jonka kivikautisten ominaisuuksien korostaminen on nykyaikana kovin noloa.

    Suorittavan pyöräkuvista en saa selvää, mikä pyörä se on. UnitX se ei taida olla, koska UnitX ei ole läski, vaan leveärenkainen jousittamaton maastopyörä. Mainosmiehet ovat keksineet nimittää sitä plussapyöräksi. Siitä huolimatta pätevä ja laadukas laite monenlaiseen käyttöön, kunhan rungon mitoitus osuu kohdilleeen.

    Edellisen sivun asfalttiajokommenttiin piti vielä lisätä maininta 12-vuotiaasta tytöstä, joka ajeli muutama vuosi sitten läskillä Hangosta Altaan, 1763 km. Keskimäärin vajaat 90 km päivässä, kun lasketaan välipäivät mukaan.

    yle.fi/uutiset/3-8151658

    Jotenkin on kovin noloa, jos aikuinen pitää 10 kilsan kauppa- tai työmatkaa pyörällä liian rasittavana ja valitsee siksi auton.

    jees h-valta

    Jos kaupasta aikoo jotain ostaakkin on tuolla fillarilla aika ikävä niitä kuskailla. Mutta onhan aate tärkeämpää. Käydä ensin fillarilla kaupassa ja sitten soittaa vaikka talon toinen autoilija hakemaan ostokset. Niinhän tämä nykykunnon hoito useimmiten menee. Mitään hyötyliikuntaa ei vaan teen trendikkään lenkin ja otan sitten auton ja lähden samaan suuntaan uudesti vaikka sinne kyläkauppaan. Onhan tuossa naapureita jotka näkee kyllä kauppareissulla pyöräillenkin ehkä juuri jäätelön kaupan nurkalla syöden. Sitten voi kotiuduttua startata talon kinneri jo kauppaa kohti muutaman kerrankin päivässä. Jotenkin kovin noloa, minun mielestäni!

    Tolopainen

    Onneksi kauppa on niin lähellä, että voi tuoda tavarat kotiin ostoskärryillä. Lähikaupat on tulevaisuutta, turha viedä 1000kg peltilehmää joka paikkaan, tavarat liikkuu halvemmalla rekoilla lähemmäksi asiakkaita. Marketit edustavat suurta tuhlausta ja amerikkalaista unelmaa.

    Visakallo Visakallo

    Ajokortittomuuden yleistyminen Suomessa kieltämättä tukee tuota Tolopaisen ajatusta.

    Per Ä Reikäs

    KANSALAISET!

    Suomen haiskinmies tyyliin.

    (Yle Areena)

    Keskusteltaisiinko tänään ”ilmasto muutoksesta”, ensin järkyttävää auringon ihoa polttavaa paistetta&hellettä ja nyt sitten jatkuvaa sadetta.

    Gla Gla

    Jees: ”Jos kaupasta aikoo jotain ostaakkin on tuolla fillarilla aika ikävä niitä kuskailla.”

    Miten voit sanoa noin kun et asiasta mitään tiedä? 2×20 l laukuissa kulkee jo 2×10 kg eli sinun taloutesi aika monen päivän ostokset. Ja ellei riitä, ota lisää laukkuja tai peräkärry avuksi. Saat yksinään kuljetettua viikon ostokset. Tai käy vaimon kanssa kaupassa, saatte jaettua kuorman kahteen pyörään. Tai tuplattua tavaramäärän eli harvennettua tarpeen käydä kaupassa.

    Toki homman voi ryssiä Gigantin kylkiäispyörällä ja halvimmilla mahdollisilla laukuilla, jotka ei yksinkertaisesti toimi. Mutta kyse ei ole siitä, miten homma ei onnistu, vaan siitä miten se onnistuu.

    Vaikka videolla joitain asioita tehdään turhan hankaliksi, ajatuksesta pääsee kyllä kiinni. Ei ole ollenkaan ikävää vai löydätkö tuosta ryppyotsaista porukkaa:

    http://www.youtube.com/watch?v=ktWMNBboobA

    Minusta on surullista, että viljelet ennakkoluuloihisi perustuvia negatiivisia asenteita asioista, joista et mitään tiedä. Normaali tapa olisi selvittää, mistä on kyse ja vasta sitten muodostaa siitä mielipide. Nyt on riskinä se, että joutuu muuttamaan jo muodostettua mielipidettä. Mutta sehän ei pitäisi olla sinulle ongelma, muistellaan vaikka Touaregin aikoja.

    ”Käydä ensin fillarilla kaupassa ja sitten soittaa vaikka talon toinen autoilija hakemaan ostokset. Niinhän tämä nykykunnon hoito useimmiten menee.”

    Oletko nyt ihan varma tästä kuviosta? Vai luotko mielessäsi jonkun järjettömän mielikuvan ja sitten tulet kertomaan meille, miten järjetön mielikuvasi on. Mutta muista yksi asia. Mielikuva on sinun ajatuksesi, ei muiden ihmisten arjen todellisuutta. Toki on hienoa, että huomaat sen järjettömyyden.

    ”Mitään hyötyliikuntaa ei vaan teen trendikkään lenkin ja otan sitten auton ja lähden samaan suuntaan uudesti vaikka sinne kyläkauppaan.”

    Eli kritisoit autolla kaupassa käyntiä? Milloin itse kävit viimeksi auton sijasta pyörällä kaupassa? Tai hoidit muita asioita auton sijasta lihasvoimalla. Tai ajatko trendikkäästi metsään lenkkeilemään, jota sopivasti voi pitää metsätalouteen liittyvänä hyötyliikuntana tai sitten lenkkeilynä riippuen siitä, puhutaanko metsätalouden kustannuksista vai hyötyliikunnasta.

    ”Sitten voi kotiuduttua startata talon kinneri jo kauppaa kohti muutaman kerrankin päivässä. Jotenkin kovin noloa, minun mielestäni!”

    Sama kuin käydä autolla töissä 1,8 km matkan päässä?

     

    Per Ä Reikäs

    Gla, entäs jos on edellisen jääkauden kyntämät mäkiset maat.

    Pohjanmaan lakeuksilla polkupyörällä pystyisi vetämään perässä kärryäkin.

    Mut näissä mäissä meno hyytyisi.

Esillä 10 vastausta, 7,471 - 7,480 (kaikkiaan 11,521)