Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,621 - 7,630 (kaikkiaan 24,667)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Autoissa tapahtuu paljon myönteistä kehitystä. Seitsemän vuotta sitten ostin ensinmäisen Mitsubishi ASX:n. Nyt uusi ASX on kuin kokonaan toinen auto. Uusi moottori, 18 tuuman vannekoko, automaattivaihteet, ja tämän päivän herkut tekevät ajamisesta oikein miellyttävää. Kiesissä on hinta-laatusuhde kohdallaan.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Onko ASX:ssä adaptiivinen vakionopeuden säädin? On kätevä.

    jees h-valta

    Ei niitä mitsuja ainakan kulkemaan oo saaatu. Kyllä nytkin taas oli yksi ASX tien tukkona ajamalla juuri ja juuri ehkä oman näyttönsä mukaan sataa. Todellinen pyöri siinä 95-96 km/h ja juuri hankala mäkisellä Riihimäki-Häm.linna välillä. Hyvä pikitie mutta eteenpäin ei ainkaan sitä kiesiä vie. Taisi olla aika alavireisesti säädetty säädin.

    Puuki

    Tutka ja sen tuomat lisäavut on hyviä lisävarusteita.  Adaptiivinen vakkari  vähentää peräänajon vaaraa eikä tarvi kaasua/jarrua  painella, kun vain antaa auton seurata edellä menijää. Peruutustutka ilmoittaa , jos takana liikkuu joku liian lähellä tai peruutetaan liian lähelle estettä. Kaistavahti ilmottaa keskiviivan tai tien reunan läheisyyden, kk-avustin kertoo jos näkymättömissä liikkuu toinen auto tms. lähellä.    Liian ärhäkkätoiminen tutka,  joita muutamissa automerkeissä on nykyään , ei ole paras mahdollinen toiminnaltaan. Saattaa lyödä auton jarrut pohjaan liian herkästi.      N. 10 vuotta sitten tuli tutka ja sen mukana lisätoiminnot markkinoille tavallisiin h-autoihin, ainakin Volvoihin.

    Visakallo Visakallo

    Ensimmäinen tuhat kilometriä on mennyt kärry perässä pikkuteillä kaasujalan varassa. Jonkun verran on tullut kokeiltua myös vaihdelaatikon käsin käskyttämistä rattivivuilla. Hyvältä työjuhdalta vaikuttaa. Sellaiseksihan se on hankittukin.

    jees h-valta

    En ole ollut aikeissa kuolata mitsun perään. Aika vähän imua yleensä japseihin. Kun on ajanut Nissanin Qashkain saa samalla tuntumaa saman moiseen mitsun pakettiin. Ei mikään aivan mieltä ylentävin ajokokemus. Huonot välitykset, laiska, ei juuri sisäimagokaan hääppöinen, sanotaan arkinen. Mielenvikaisuutta on jarruttaa muun liikenteen sujuvuutta säätämällä esim. vakkari liian hitaalle nopeudelle eli alle nopeusrajoituksen. Toivottavasti sakotuskäytäntö alinopeuksiin laajenee.

    Menninkäinen

    Aktiiviset vakkarit tuli markkinoille n.20 vuotta sitten. 2005 taisi mersulla tulla versio joka sai auton pysähdyksiin asti. Nykyäänhän ne on ympätty navin ja liikennemerkki tunnistuksen kanssa toimimaan joten tien nopeusrajoituskin löytyy automaattisesti cruiselle. Vastuuhan on tietysti aina kuljettajan että nopeus on oikea.

    Puuki

    ^ Eli n. 15 vuotta sitten nykytoimiset tuli markkinoille kalleimpiin  malleihin varmaan.  Tavallisempiin malleihin vähän myöhemmin. Ei tainnut olla Mersun karvalakkimalleihin olla saatavilla tutkaa vielä 2005.  Ei ollut perus-Volvoihinkaan.

    Menninkäinen

    1999 tuli jarruilla jarruttava cruise. Epäilisin siinäkin olleen alimmaisnopeus rajana 30km/h.

    jees h-valta

    Ihan normi 55 renkaat on alla. Ei littoiset eikä läskiset.

Esillä 10 vastausta, 7,621 - 7,630 (kaikkiaan 24,667)