Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,811 - 7,820 (kaikkiaan 24,493)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen

    Lisäksi jotkut ostavat sellaisia uusia autoja, jotka lisäävät päästöjä.

    Visakallo Visakallo

    Toiset lopettavat autolla ajamisen. Se on kieltämättä kaikkein tehokkainta päästövähennystä.

    Tolopainen

    Vihreiden pitäisi kieltää yksityisautoilu Hesassa, sehän on hankalaa ja tarpeetonta.

    jees h-valta

    Aika mukava oli taas viikonloppuna ajella OMALLA autolla möksäreissu Kaakonkulmille. Varsin pientä on kustannus kun bensan hinta on vielä maltillinen. Tuo vain edelleen ihmetyttää että jotkut lähtevät valtateille jonoja peräänsä keräämään ajamalla satasen alueita yhdeksänkympin molemmin puolin. Ei luulisi enää nykyautoissa mittarisenkaan niin paljon heittävän sentään. Kun ilma ei ainakaan ollut ongelma. Vasta takaisintullessa puhkaistiin yksi ukkosrintama mutta silloinhan kyllä hiljakseen etenevän matkanteon käsittääkin.

    Gla Gla

    Enemmän jonoja kertyy kuitenkin syystä, että monelle ei suurin sallittu riitä ja siksi saavat kiinni suurinta sallittua ajavan. Ohittaminenkin on silloin vaikeampaa.

    Jätkä

    Minulla on ollut käsitys sellainen, että jonon kärjessä ajava (= jonon kerääjä) -ajaa hitaammin kuin olisi tarpeen, eikä älyä antaa takanatulijalle tietä, vaikka lakikin siihen velvoittaa. (PEILI ?)

    Jos minä ajan satasen alueella todellista 103 :n kilsan nopeutta ja edellä menevä tulee perä edellä vastaan, niin ajan samaa vauhtia ohi, ehkä hieman kiihdyttäen – jos liikennetilanne niin sallii.

    Jonontekijät toimivat kokemukseni mukaan niin, että saatuaan hitaamman ajoneuvon kiinni – oli se sitten vaikka polkupyörä – himmaavat sen perään ja vasta useamman sadan metrin jälkeen – jopa kilometrien jälkeen, kun usein ohitusmahdollisuuskin on merkittävästi huonontunut – lähtevät isolla vaihteella kiihdyttelemään ohitukseen. Peräänsä he ovat keränneet jo pitkän letkan…

    MJO

    Thaimaasta muutama sata marjanpoimijaa, miksi nuoriso ei voisi poimia teollisuuden tarvitsemat metsämarjat. 

    Koska nuorison asenne on sama kuin sinun Tolopainen. Miksi sinä odotat itsestään selvyytenä aina jonkun MUUN tekevän sen, muttei sinä ITSE siihen osallistu? Olitko ITSE innokas marjanpoimija 15 vuotiaana? Minä en ollut.

    Miksei eläkeläiset voisi poimia teollisuuden tarvitsemat metsämarjat. Heillä näyttää olevat tolopaisen tavoin kokemusta, osaamista ja varsinkin ahkeruutta.

    Miten helsingin keskustasta tai muusta suuremmasta kaupungista ylipäätänsä pääset marjametsään ilman omaa autoa. Minä en tiedä yhtään linja-auto vuoroa, joka kulkisi metriäkään metsäautotiellä.

    jees h-valta

    Jätkän kommentti aivan oikeansuuntainen. Todella, ihmetyttää myös ne perään roikkumaan jäävät jotka eivät tunnu ohittavan vaikka millainen paikka tulisi. Oli taas hyvin nähtävissä tälläkin reissulla. Rekka-autopelon vielä ymmärtää mutta että myös aivan normaali henkilöauto tai matkailuautokin saa saman letkanmuodostuksen aikaan. Matkailuautokin nykyisin useimmiten saisi ajaa sataa mutta hitaasti tuntuu tieto etenevän niissäkin piireissä. Tuokin erittäin tosi ettei autoja osata ”käskyttää” kun lähdetään ohittamaan. On joskus ollutkin hiukan tukala olo kun oletat edellä ajavan lähtevän reippaaseen ohitukseen ja sitten perässä mennessäsi huomaat ettei ole aikomuskaan painaa sitä kaasua. Onkohan tosiaan niinkin kaahoja että painetaan vakkarilla samaa nopeutta vaan ohittaessakin. Vaarannetaan kyllä perässä tulevien ohitusturvallisuuskin samalla.

    Tolopainen

    MJO:lle sanoisin jotta, ennen poimittiin marjoja joka syksy. Enää en poimi marjoa, sen puolen olen delegoinut huomattavasti nuoremmalle rouvalle.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Kädestä suuhun -metodi on edelleen pätevä marjametsässä ja pihassa. Loput pakastealtaasta. Ainoastaan mansikkaa tulee itse pakastettua.

Esillä 10 vastausta, 7,811 - 7,820 (kaikkiaan 24,493)