Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,821 - 7,830 (kaikkiaan 24,543)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • MJO

    MJO:lle sanoisin jotta, ennen poimittiin marjoja joka syksy. Enää en poimi marjoa, sen puolen olen delegoinut huomattavasti nuoremmalle rouvalle

    No hyvä, älä sitten marise, miksei nuoriso poimi teollisuuden tarpeisiin.

    MaalaisSeppo

    Suurista kaupungeista ei pääse MJO:n marjaan ilman autoa. Ilmeisesti thai-pomijat ovat maaseudulta.

    1970 -luvulla pääsi marjaan junallakin. Lättähattu noukki marjastajat täysine ämpäreineen kyytiin. Tässä liikenne- ja työministerille tässä vinkki.

    MJO

    Thai poimijoille varmaan järjestetään kuljetukset marjapaikka – majoitus välille. Nykyiset ”lättähatut” pysähtyvät 100km välein suurilla asemilla. Ennen pääsi kyytiin kättä heilauttamalla lähes mistä vain. Asema löytyi lähes joka kylästä.

    MaalaisSeppo

    Palvelubussi todennäköisesti veisi ainakin pienemmistä kaupungeista kävelymatkan päähän marjametsästä. Mutta kun ei viitsitä kävellä kahta kilometriä.

    Jätkä

    Jeessille jatkaisin vielä, että jos muut ajavat hitaammin kuin mitä itse lain puitteissa ajaisin, niin esim 80 – nopeudesta suurimmalla vaihteella lähtö on hölmöyttä. Kolmosta pesään ja lappu lattiaan, niin asia on hoidettu nopeasti ja turvallisesti. Tomaatti-autolla riittää, kun on oika moodi ja polkaisee lapun lattiaan.

    ”Auto tykkää, kun sillä kiihdytelläänkin!”

    Käytiin pojan kanssa ”uudella” autolla hieman Gruisailemassa ja olivat iskeneet kymmeniä kilometrejä uutta pintaa tielle – ja vieläpä hyvää. Sanoin poitsulle, että koitappa hieman männän-nousua. Koittihan se…. 160 oli mittarissa melko nopeasti, ei kantti kestänyt polkea ihan kaikkea, mutta sitten poitsu huomasi, että perhana, oli vasta kolmosvaihde käytössä, jäi pari vaihdetta kokeilematta tykkänään.

    jees h-valta

    Eipä tuohon lisättävää, noinhan tuon liikenteen pitäisi soljua kuten Jätkä yllä mainitsee. Toki hiukan alle 160:n jopa ohituksissa! Olen kyllä pidemmän letkan ohitukseen tuonne 140-145 väliin nostellut satasen alueella, harvakseltaan kuitenkin. Ettei lähde se lappu sieltä massista huiluuseen. Toki poliisi ymmärtää ohitusnopeuden noston. Olen kyllä kerran pelästynyt lapun lähtöä mutta siinä jos jossain poliisi ymmärsi tilanteen todella hienosti. Se oli vielä Touareg-aikaa kun joku lähti nopeutta nostamaan ohitustilanteessa ollessani ja ohituskaistalla. Kun tultiin juuri ainakin se 140 mittarissa ohituskaistan loppupäähän oli siellä pysäytys vastassa. Minutkin moitittiin mutta kisailuhaluinen pääsi lapun kirjoitukseen poliisiautoon. Poliisi päätteli minulle ettet sitä nopeutta sitten vastakaan ohituskaistallakaan aivan mihin vain nostele.

    MJO

    Palvelubussi todennäköisesti veisi ainakin pienemmistä kaupungeista kävelymatkan päähän marjametsästä. Mutta kun ei viitsitä kävellä kahta kilometriä.

    Tuossa palstan moni osaajille. heh..

    https://www.riemurasia.net/kuva/Kun-mina-olin-pieni/198758

    Kalle Kehveli

    Oulun suunnassa tutka on aina ohituskaistalla, ja sakotusjonot ovat pitkiä. Lappuja tulee rikesakosta lähtien… Sairasta hommaa poliisin osalta.

    Jätkä

    Seriffi on antanut Jepeille tulosvastuuta…

     

    Gla Gla

    Jees: ”On joskus ollutkin hiukan tukala olo kun oletat edellä ajavan lähtevän reippaaseen ohitukseen ja sitten perässä mennessäsi huomaat ettei ole aikomuskaan painaa sitä kaasua. Onkohan tosiaan niinkin kaahoja että painetaan vakkarilla samaa nopeutta vaan ohittaessakin. Vaarannetaan kyllä perässä tulevien ohitusturvallisuuskin samalla.”

    Miksi puhut vain toisen osuudesta, mutta et ruoski itseäsi? Sinähän teit tuossa aivan alkeellisen virheen, eikä se johdu edellä ajavasta.

Esillä 10 vastausta, 7,821 - 7,830 (kaikkiaan 24,543)