Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,831 - 7,840 (kaikkiaan 8,202)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Jätkä: ”Sanoin poitsulle, että koitappa hieman männän-nousua. Koittihan se…. 160 oli mittarissa melko nopeasti, ei kantti kestänyt polkea ihan kaikkea, mutta sitten poitsu huomasi, että perhana, oli vasta kolmosvaihde käytössä, jäi pari vaihdetta kokeilematta tykkänään.”

    Tämä on just tätä. Ollaan olevinaan rattimiehiä ja neuvotaan laittomiin ajotapoihin, mutta kuskin havaintokyky ei riitä edes siihen, että tietäisi millä vaihteella ajetaan. Luulin, että jokainen osaa ajaa lujaa suoralla tiellä. En edes viitsi ajatella lopputulosta, kun aletaan puhua riskien tunnistamisesta ja lisätään vaikeusastetta pari pykälää.

    Kalle Kehveli

    Gla:lla taitaa olla ongelmallista autolla ajaminen ja liikenteessä selviäminen. Yleensä todella huonot kuskit ja kotipoliisit moittii muita.

    Gla Gla

    Minulla ei ole aineistoa tuollaisen päätelmän tekoon. Mihin sinä perustat näkemyksesi? Entä onko ”yleensä” riittävä peruste leimata toinen tilanteessa, jossa kolmas ja neljäs kertovat kissan kokoisilla kirjaimilla ajamiseen liittyvistä ongelmistaan?

    Visakallo Visakallo

    Tuli sunnuntaina ajeltua katsomassa Kimolan uusittua kanavaa. Jatkettiin siitä Jaalaan ja Jessen mökkimaisemien kautta Mäntyharjuun. Jaalan Hartolan ja Mäntyharjun väliin osuu etelä-suomalaisittain melkoisen syvää maaseutua, lähes erämaata!

    jees h-valta

    Ai kun lähdin ohittamaan tilaisuuden niin salliessa? Gla, ei aina voi tietää mikä ”nuss…a” siinä edellä yrittää ohittaa. On todella hankala ajatus ottaa aina varman päälle kun tällaisia sattuu kuitenkin todella onneksi harvoin. Jos oikein tarkalla ajatellaan on liikenneturvallisuusohjeissa ohittaa sujuvasti ja turvallisesti edellä ajava. Jos ei nopeutta nosteta on ensimmäinen kohta jo pilattu heti alkuun. Tämä Glan edellisen sivun kommenttiin jonka huomasin nyt vasta. Mutta onpa tässä tuotakin matkaa tullut jo varmaan viitisen vuotta ajettua eikä todella tiukkaa paikkaa ole ollut kuin yksi peräkärrykuorman ylitys moottoritiellä. Ollaan sitten oltu saman päivän aikaan Kimolan kanavalla Visakallo! Onpa kyllä hieno kanava ja nyt toimiikin jo ilmeisen hyvin koska veneitäkin oli useita ja hiukan markkinameiningin makuakin paikalla. Voi kun olisi tiennyt, kyllä kahvit Hartolan jälkeen olisi jo ollut paikallaan! Hartolan kyläkaupalta on todella vähän matkaa meitin möksälle. Ollaan siinä sentään pari kertaa tänä kesänä käyty mönkkärilläkin puutavaraa hakemassa.

    Visakallo Visakallo

    Yksi harmaa 3008 Pösö tuli meitä vastaan Jaalan ja Hartolan välillä joskus klo 15 aikoihin. Onkos se Jessen kärry mitä väriä?

    jees h-valta

    Aika tumma ruskea metallihohtona. Aika kyllä täsmää. Klo 15.00 aikoihin olimme niillä nurkilla. Lähdimme möksältä noin klo 14,30 kun naapuri malttoi meitit päästää lähtöön. Tuppasi juttua piisaamaan. Ainut harmi kun on noita pääkaupunkilaisia ja tuppasi kyllä alle turvavälinkin. Noh ehkä olette hiukan myöhemmin sitten olleet liikkeellä koska varmaan olimme siellä kanavan nurkilla klo 15.00 aikaan. Jonkinverran oli kyllä väkeä kanavan nurkillakin katselemassa. Mutta todennäköisesti vastakkain on tultu koska Vierumäen suunnalta olette tekin varmaan tulleet. Mitsun iskaritkin sitten tuli testiin Mäntyharjun suuntaan mennessä. Todella huonossa kunnossa oli ainakin kesällä kun kävimme siellä torikaffeilla.

    Gla Gla

    Jees: ”Ai kun lähdin ohittamaan tilaisuuden niin salliessa?”

    Ei tilanne sallinut ohitusta, koska et sitä voinut turvallisesti tehdä.

    ”Gla, ei aina voi tietää mikä ”nuss…a” siinä edellä yrittää ohittaa.”

    Siksi toisen perään lähteminen on iso riski.

    ”On todella hankala ajatus ottaa aina varman päälle kun tällaisia sattuu kuitenkin todella onneksi harvoin.”

    Liikenneturvallisuudesta puhuttaessa ”harvoin” pitää suhteuttaa oikein. Vaaratilanne, jossa seurausten osalta puhutaan henkilövahingoista, kerran viidessä vuodessa on huikea taajuus.

    ”Jos oikein tarkalla ajatellaan on liikenneturvallisuusohjeissa ohittaa sujuvasti ja turvallisesti edellä ajava. Jos ei nopeutta nosteta on ensimmäinen kohta jo pilattu heti alkuun.”

    Sinä et voi vaikuttaa edessä ajavaan, vain omiin ratkaisuihisi.

    jees h-valta

    Noh, jos kerran vielä vaivaudun asian läpi menoon koska juttu kärjistyi tämänkin verran. Eli ongelmahan tulee yleensä kun haluja olisi päästä useamman auton letkan ohi ja paana olisi edessä vapaana lukuunottamatta yhtä uneliasta edessä joka lähtee ohitukseen mutta ei kiihdytä vaan jatkaa samalla nopeudella lähes mitä ilmeisesti vakkari on siivittänyt. Aikaa kuluu ja takana olevat tuskastuvat koska pitkiä vapaita paanoja on harvoin tarjolla nykyään ohitukseen. Tuossa ei aivan turvallisuutta ääritappiin revitetä vaikka vastaantuleva liikenne alkaisikin jo ahdistaa. Aina on mahdollisuus tunkea letkaan väliin jota ohittaa. Minä vain pidän tuollaisen jarrun tosi ikävänä liikenteen sujuvuuden vuoksi. Vastuuntunto ja liikenteen luku hukassa pahan kerran.

    Visakallo Visakallo

    Miekkataksitkin vanhettuvat käsiin. Eivät tällä menolla enää saa Jessen Pösöä kiinni:

    https://yle.fi/uutiset/3-11487725?origin=rss

     

Esillä 10 vastausta, 7,831 - 7,840 (kaikkiaan 8,202)