Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 8,371 - 8,380 (kaikkiaan 24,579)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen

    Kyllä kaiken ylimääräisen painon kuljettaminen autossa vaatii energiaa. Jos vararenkaiden takia autojen bensiinin kulutus kasvaa prosentin. Se on 30000t vuodessa eli vajaa 50milj€ lisää kuluja.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Minun autossani on run flatit, joita ei tarvitse yrittää vaihtaa jos tulee rikko, vaan voi ajaa rengasliikkeeseen. Niin paljon painavat, että en enää vaihda itse. Kalliit ostaa ja epämukavat ajaa kuoppatiellä kun ovat liian matalat.

    Gla Gla

    Kysymys kuuluukin, että lisääkö vararengas kulutusta prosentin. Jos auto kuluttaa 6 litraa rengas painaa 15 kg, kasvaisi kulutus 0,06 l. Kun auton kantavuus on 500 kg, täydellä kuormalla kulutuksen pitäisi kasvaa 33% eli 6 litrasta 8 litraan. Näinhän ei tietenkään tapahdu. TM:n mittauksissa maantieajossa kulutus kasvaa n. 1/10 tuosta. Kaupungissa tietysti vähän enemmän, muttei 33%. Ja kilometrit ajetaan maantiellä, ei kaupungissa eli pilkkuvirhe on Tolopaisen laskelmissa.

    Perko

    Jarrut auton katolla, suksiteline, ”anoppilaatikko” ja muut häkkyrät/puskurit valoineen kuluttaa todella paljon etenkin ajossa.

    Tolopainen

    Ni olkoon sitten kuten GlA esittää, minulla on varaa antaa periksi, kun en vararengasta kuljeta turhan takia autossa. Noita run flattejä on kyllä yleisessä myynnissä.

    Jätkä

    Kyllä rengas on selvä, kun silllä ajaa edes kilometrin tyhjänä. Sen lisäksi menee vanne usein korjauskelvottomaan kuntoon.

    Kerran olin reissussa Savossa peräkärryn kanssa. Menihän siitä kärrystä rengas. Otin pyörän irti ja ajelin viitisen kilometriä Mikkeliläiselle huoltamolle: Ei minkäänlaista palvelua, eikä edes mahdollisuutta itsepalveluna tehdä rengastyötä. Auton varapyörä oli erilaisella pulttijaolla. Eihän siinä auttanut muu kuin repiä rengas varapyörästä ja kärryn pyörästä ja vaihtaa ehjä vararengas kärryn vanteelle. Se on aikalailla sävellettävä juttu, kun auton mukana ei ole rengastyökaluja. Huoltamolta sai kuitenkin ilmaa, ettei tarvinnut turvautua puhallustestiin. Kyllä toki pari baria puhaltaakin äkkiä, vaikka sieluventtiili pistää vastaan.

    Oli muuten Lauantain puolipäivä, olisi tullut melkoinen odottelu, jos olisi pitänyt ”huoltohenkilöä” odotella Maanantai-päivälle.

    Tollo olisi tietenkin ajellut lastatun  (parisataa kiloa) -peräkärryn kanssa kotiinsa?

    Tolopainen

    Minä en vanhoja peräkärryn romuja perässäni vetele. Olisin hakenut liikkeestä uuden kärryn ja lastannut tavarat siihen. Kaksi kuomukärryä tietenkin pitää olla käytössä.

    Kannattaa käyttää laaturenkaita, kestää tyhjänäajoa.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Entäs naisautoilija? Ehkäpä laittaa kärryn jonnekin puskaan odottamaan uutta rengasta, tai ottaa huoltikselta vuokrakärryn jos on arvokas lasti.

    Tolopainen

    Laittaa lyhyen hameen ja kumartuu syvään, kyllä apua saa. Tai sitten ei.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    http://www.musixmatch.com/lyrics/Pave-Maijanen/Pidä-huolta

    Sillä jokainen Joka apua saa Sitä joskus tajuu myös antaa Tajuu myös antaa

    Lue Tolopainen myös tämä:

    Mistä löytäisin kerran
    hiukan iloa siihen, mitä teen?

    http://www.h-y.fi/siionit/ei-nay-kyntajaa-missaan.html

Esillä 10 vastausta, 8,371 - 8,380 (kaikkiaan 24,579)