Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 8,851 - 8,860 (kaikkiaan 24,688)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen

    Vai on Arto 300 päivää metsässä. Normi työpäivät vuodessa 215 nykyään. Ei ilmeisesti pidä lomia ollenkaan ja suurin osa viikonlopuistakin menee raivuulla. Puolivuotta kuitenkin ehtii olla kortistossa joka vuosi ja muutaman viikon sairaslomilla.

    Voi sitä rahaa käyttää muuhunkin kuin puhelimiin, ajattelin lasten lasten joululahjoihin laittaa parin älypuhelimen verran.

    Visakallo Visakallo

    Lumme Energian asiakaslehdessä 3/2020 on hyvin asiapitoinen artikkeli sähköautojen latauksesta. Lumme Energiakin alkaa vuodenvaihteen jälkeen tarjota asiakkailleen kotilatauspistettä. Toisin kuin poliitikkojen ja maailmanparantajien jutuissa, vastuullinen energiayritys kertoo sähköauton latauksen realiteeteista. Tämä on varmasti paras tapa niin asiakkaan kuin yrityksenkin kannalta. Omakotiasujille ja taloyhtiöille korostetaan hyvän ennakkosuunnittelun tärkeyttä, sillä vastuullinen toimija joutuu huolehtimaan myös siirtoverkon kapasiteetin riittävyydestä. Sekin mainitaan, että hyvällä suunnittelulla voidaan välttää taloyhtiöille koituvat mittavat investointi- ja käyttökustannukset. Myös autojen latausajoista annettiin jutussa paljon realistisempaa tietoa kuin tähän asti on ollut tapana.

    Tolopainen

    Lumme teki edullisia sähkösopimuksia keväällä, 3.88 snt /kwh ilman kuukausimaksua. Tuli pari soppsria tehtyä.

    Visakallo Visakallo

    Oikein hyvä Tolopainen! Teitä maksavia asiakkaita tarvitaan. Osakkeenomistajana nöyrästi kiitän!

    Tolopainen

    Olepa hyvä vaan, pitihän se arvata, että Visakallo on vapaamatkustaja vähän joka asiassa. Autonkin maksaa verottaja.

    Visakallo Visakallo

    Tolopaisen olisi jälleen hyvä muistaa, että olen kaikissa muodoissa olevan omaisuuteni ostanut. Onko se silloin vapaamatkustusta?

    Tolopainen

    Tuskin ihan kaikkea. Eikä omilla rahoilla.

    Jätkä

    Tollo:”Vai on Arto 300 päivää metsässä. Normi työpäivät vuodessa 215 nykyään. Ei ilmeisesti pidä lomia ollenkaan ja suurin osa viikonlopuistakin menee raivuulla. Puolivuotta kuitenkin ehtii olla kortistossa joka vuosi ja muutaman viikon sairaslomilla.”

    – arton puhelin on 300 päivää metsässä, miekkonen itse on lomautettuna, lomalla kelkkailemassa, mönkijäajelulla kaikki vapaa-ajat jne. Lisäksi hän seilaa Somessa pitkin päivää 1500 €uron huippukännyllään.

    Tulee mieleen eräs entinen työkaveri, jolla oli monia  – ja pitkiä työsuhteita sinne/ tänne. Laskeskelimme toisen kaverin kanssa, että hänen täytyi olla jo noin 120 vuotias, mikäli työsuhteiden pituus on oikein ilmaistu.

    Visakallo Visakallo

    Tolopainen: ”Tuskin ihan kaikkea. Eikä omilla rahoilla.”

    Kun on 48 vuotta töitä tehnyt, niin säästöön on jäänyt aika paljon, millä on voinut ostella omaisuutta. Ei minulle kukaan ole mitään lahjoittanut, enkä ole peruja saanut. Ostetun omaisuuden olen tietysti laittanut mahdollisimman hyvin tuottamaan. Mikä siinä nyt niin ihmeellistä on Tolopaisen mielestä?

    arto arto

    Juu olen vapa-ajallkin metsässä. Mönkijä reissuilla. Metsällä. marjassa. En siis löhöä sohvassa. Olen liikkuva ihminen.  Te varmaan norkoilette päivät kyttäämässä tietokonetta mitä uutta maailmassa.

Esillä 10 vastausta, 8,851 - 8,860 (kaikkiaan 24,688)