Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 9,431 - 9,440 (kaikkiaan 31,363)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Niin ajat ja mielipiteet muuttuu, kun vaihtaa saksalaisauton rankalaiseen.

    jees h-valta

    Vanhemmiten kuuluukin viisastua. Se on sitä elämänkokemusta nääs.

    Tolopainen Tolopainen

    Se on mukava kuulla, että Jesse onnistui auton valinnassaan pitkästä aikaa. Noinkin hyvin, ehkä siihen vaikutti sekin, että vaihtoehtoja ei paljon ollut, kun oli tarjota aika arvoton vaihtoauto.

    Puuki

    Uuden auton arvonalenemasta : Oman vaihtoauton arvo oli laskenut keskimäärin 6,8 % / vuosi, kun laitoin  vanhan Volvon maailmalle.      Uudet autot on  järkijään aina parempia kuin se entinen , jos verrataan suunnilleen saman hintaluokan autoja.    Ainakin silloin jos entinen kosla on ollut aataminaikaisella tekniikalla varustettu ja paljon ajettu, niin uusihan tuntuu helposti maailman parhaalta mahdolliselta .

    Mettämakuri

    Ranskalaiset on parhaita rasvakeittimellä valmistettuna.

    AUTOT tehdään saksanmaalla.

    Työkseen olen ajanut rellulla muutaman vuoden, luojan kiitos ei ollut oma.

    suorittava porras suorittava porras

    Yli 20 vuotta relluilla ilman suurempia murheita  . Meganesta meni startti 200 000:ssa. Parille Capturille vain vuosihuollot ja katsastukset läpi kivuttomasti. Jos yli 600 000 kilomerin ajoilla vähemmän ongelmia ,saa muutkin merkit panna parastaan. Työkseni ajan muilla merkeillä ,mutta vikoja löytyy japseissa ja sakemannessakin ihan omiksi tarpeiksi. Mielenkintoisin tilanne tuli eräällä japsipikupilla ,kun yllätti täydellinen blackout täydessä vauhdissa pimeällä tiellä. Onneksi sain väännettyä vehkeen tien sivuin perässä tulijan valoissa . Ilman sitä olisi metsä kutsunut kulkijaa.

    Ransiksissa on sekin hyvä puoli ,että keljuttaa vähemmän ,jos jää tien oheen. Mersu-ja Bemarikuskeja keljuttaa raskaasti moiset tapahtumat ,vaikka ovat kenties useammin tuossa tilanteessa . Kun on rutkasti tekniikkaa ja avustimia , vikamahdollisuudet lisääntyvät. Matka voi katketa yhteen vikasignaaliin ,joka on nollattava merkkikorjaamolla.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Niinpä. Autot ovat nykyään täynnä tietotekniikkaa. Siksi vikasignaalin yllättäessä kannattaa ensimmäiseksi kokeilla auton sammuttamista ja uudelleen käynnistämistä. Tämä auttoi Audi A6:ssa, kun tehot hävisivät. Skoda Yetin EGR-venttiilivika vei myös osan tehoista, mutta autolla pystyi ajamaan korjaamolle nollaamaan vikasignaalit. Hassuja tilanteita aiheutuu myös avaimettoman käynnistyksen kanssa: kun avaa auton ovet ja vie sen jälkeen ostoskärryn pois, eli avain poistuu auton läheltä, se ei enää tunnista avainta. Tämän vian saa nollattua ainakin lukitsemalla ovet ja avaamalla ne uudelleen.

    jees h-valta

    Niin, suorittava oikeassa. Kyllä saksmannin panssarivaunun jälkeisellä hiukan harmitti kun vika oli käytännössä niin kallis korjata ettei kallistakaan autoa enää kannattanut alkaa korjata. Aika harva on valmis 4000-5000 remonttiin silloisessa noin kymppitonnin vaihtoarvossa. Kyllä näin jäljestä päinkin ajatellen toimin oikein kun hävitin sen vaihdossa uuteen ranskalaiseen. Tuokin vika oli vain valo kojelaudassa mutta kun se valo oli moottorin kuvakkeessa. Ja se tarkoitti koko moottorin ja vaihdelaatikkokonstruktion pudotusta alakautta ja nokka auki ja lelut uusiksi moottorin nokalta. Joka on varmasti kaikissa muissa paljon järkevämpi remontti kuin saksalaispommarissa. Saksalaisinsinööri on kyllä aika tyhmä autotehtaassaan.

    Mettämakuri

    Jakohihna/ ketju jäänyt jeessillä vaihtamatta vag autoon?

     

     

    Mettämakuri

    20 vuotta vanha Vag auto on tallissa, ajettu 450tkm. Ei tarvitse lisäillä nesteitä vaihtovälillä.

    moottori ja vaihteisto on tehtaanjäljiltä mm. Alkuperäinen kytkin ja turbo

    Huollot tehty ajallaan ja käytetty laadukkaita öljyjä.

    Mikään ei kestä jos jättää huollot tekemättä…pl. rautakanki ?

     

Esillä 10 vastausta, 9,431 - 9,440 (kaikkiaan 31,363)