Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 9,451 - 9,460 (kaikkiaan 32,296)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Mettämakuri

    Diesel on maaseudulla käytössä vielä 15-20 vuotta.

    Ei sillä toki täälä korvessa ajele 20vuoden kuluttua kuin luken tarkastajat, naapurikunnan pölli autokuski ja poliisi.

    Rahvas kulkee potkukelkalla ja manuaalivaihteisella munamankelilla.

    Tolopainen Tolopainen

    Natsit kehittivät jo sodanaikana lisäaineen, joka muutti veden bensiiniksi. Samaan tapaan kuin Kaanaan häissä vesi muuttui viiniksi. Eiköhän nykykemistit kykene tuohon samaan. Tai siihen, että bensasta saadaan vero pois, sehän edellyttää vain ostostosmatkaa Venäjälle.

    Puuki

    Veden lisääminen bensiiniin kaasuttimessa saattaa lisätä moottorin tehoa , jos en ihan väärin muista.  Vetykäyttöistä moottoria ei oltu vielä keksitty  2. Ms:n aikoihin.  Kaanaan häiden veden muutaminen viiniksi liittyy ihan eri asiaan. Jeesuksella oli siihen annettu valtuudet ylempää.

    Mettämakuri

    Ei niitä korpikemistejä enään ole. Höpöheinän kasvattajia kyllä piisaa ja kaiken maailman sudenpaskan kerääjiä.

    Kyllä ennen kaikki oli paremmin.

    Visakallo Visakallo

    Sellaisia rahoja ja/tai pakkokeinoja ei ole tällä, eikä seuraavallakaan hallituksella, jotta Suomen autokanta kovin nopeasti uusiutuisi:

    https://www.hs.fi/talous/art-2000007775995.html

     

     

    Jätkä

    Joissakin lentokoneissa on ollut veden kaasuttimiin  suihkutuslaitteistoja siihen tarpeeseen kun tehoa on tarvittu normaalia enemmän – esim lähtönousuun kiihdytettäessä. Kun vesi menee sumuna sylinteriin, on sen vaikutus hapen lisääntymisen muodossa ja samalla taitaa puristukset lisääntyä jonkin verran. Joskus juttelin ammatti-kuorma-autoilijan kanssa aiheesta ja hän väitti kesäöisin selkeästi havainneensa auton kuormalla jaksavan paremmin sumuisessa kelissä.

    arto arto

    Tottahan se kesäsumussa kone jaksaa paremmin. Se johtuu kylmästä ilmasta. Ensinäkin se kosteus jää ilman suodattimeen, Noista vesi kaasutin jutuista ne aika huuhaata. Vesi on palotapahtuman vihollinen. Normi mäntämoottoreissa, Hapella sitä tehoa saadaan( esim ilokaasu)

    jees h-valta

    Arto aivan oikeassa.

    Nimetön

    Saabisa oli joskusmuinoin vesiruisku. Vesiruiskutusta kahta eri mallia, imusarjaan että saadaan palotilaan menevää ilmaa jäähdytettyä ja tiivistettyä tai sitte välijäähdytintä jäähdytetetään vesiruiskulla.

    Perko

    ”Joissakin lentokoneissa on ollut veden kaasuttimiin  suihkutuslaitteistoja siihen tarpeeseen kun tehoa on tarvittu normaalia enemmän – esim lähtönousuun kiihdytettäessä.”  Tuo on totta ja sekin, että ralliautoissa  käytetään vesisumutusta, ja minun ”tiplomaat- autossani” oli . Vesi ei  hajoa hapeksi ja vedyksi vaan  toimii kuin höyrykoneessa laajeten kuumuudessa about 500 kertaiseksi se samalla jäähdyttäen masinaa.    Veden kanssa voi käyttää alempioktaanista  halv. benssiiniä eikä ala nakuttamaan.  Pakkasella on joitain ongelmia..!  Laitteita on myynnissä .

Esillä 10 vastausta, 9,451 - 9,460 (kaikkiaan 32,296)