Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 971 - 980 (kaikkiaan 32,533)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Mihinkäs karsinaan se Jessen Letukka muuten asettuu tässä uudessa verosysteemissä?

    Tolopainen Tolopainen

    Letukat menee korvauksetta valtiolle. Lisäksi omistajille tulee sakko tai ehtoollista vehkeilystä ja iliman pilluusta.

    Visakallo Visakallo

    Menikö se niin, että nyt tulee voimaan vain tämä uusien autojen hintaan vaikuttava vero, ja parin vuoden kuluttua myös vuotuinen ajoneuvovero maksetaan tämän uuden systeemin mukaan. No, se on kuitenkin varmaa, ettei Jesse luovu Letukasta, vaikka vuotuinen maksu olisi pari-kolme tonnia.

    MaalaisSeppo

    Vakuutus- ja käyttöveromaksuja voi kätevästi alentaa laittamalla vähäkäyttöisempi auto seisomaan. Ei kai Jessekään letukkaansa edes joka viikko tarvitse.

    Visakallo Visakallo

    EDIT: viesti poistettu

    Jätkä

    EDIT: viesti poistettu

    rööri roope

    EDIT: viesti poistettu

    Gla Gla

    Visakallo: ”No, se on kuitenkin varmaa, ettei Jesse luovu Letukasta, vaikka vuotuinen maksu olisi pari-kolme tonnia.”

    Uskollisuus Touaregia kohtaan loppui suunnilleen siinä vaiheessa, kun kulutus muutettiin euroiksi per mökkimatka. Yhtään en ihmettelisi, jos vuoden sisään kaveri alkaisi kulkea työmatkat jalan tai pyörällä ja metsäkeikkojen satunaiset tavarankuljetukset hoituisi peräkärryllä. Päinvastoin. Jees on osoittanut olevansa ajattelukykyinen kaveri ja kykeneväinen muuttaa toimintaansa aiempia tottumuksia fiksummiksi. Asiat vain täytyy keksiä itse, kukaan ei niitä voi toiselle syöttää. Toki muut voi hienovaraisesti auttaa keksimään asioita.

    Minun pitäisi keksiä syy olla ostamatta uutta Golfia. Auto on teoriassa erinomainen, mutta yleisten vikojen lista on pitkä ja kallis: Sytytyspuolen jutut, nivelet, jarrut, jouset, turbo, vauhtipyörä, dieselissä muutama muukin juttu jne. Tarkoitus ei ole vaihtaa autoa alta sadantonnin jälkeen kuten Jees vaihtoi Touaregin. 300 tkm voisi olla hyvä sisäänajo. Mutta paljonkohan viiden vuoden kuluttua 140-150 gramman päästöistä joutuu veroa maksamaan. Golfin luvut olisi n. 110 ja se on kohtalainen lukema uudelle autolle, jolla saa tavaraakin kuskattua.

    Kun yksi autokauppias sanoi Toyotan järjestäneen myyjille uuden farkun esittelytilaisuuden (kännykät yms. kerättiin pois ja vaitiolovelvollisuus näkemästään), toinen tiesi vain Camryn sedanin olevan tulossa myyntiin ensi vuonna ja siitähän minä en ole kiinnostunut. Kolmas hoputtaa tekemään tilauksen elokuun puolella, kun syyskuun hinnoista ei ole tietoa. Eduskunnan ponnessa tosin edellytetään jotain autojen hintakehityksestä päästönormin ja veromuutosten jälkeen, mitä sitten käytännössä tarkoittaakaan.

    Tiedä näistä, kuka puhuu pehmoisia. Selkä seinää vastaan harvemmin hyviä kauppoja tulee tehtyä, vaikka devalvaatioiden yms. hintapaineiden yhteydessä kansa kaupantekoon onkin juossut.

    jees h-valta

    Noh, onhan asia todella niin että olen alkuvuosina varmasti kehuskellut Touaregin vakautta ja matkakelpoisuutta, en kiellä. Mutta että ja kun tulee autoja tämän nykypäästökehityspyrkimysten myötä jotka kykenevät samaan eikä edes tarvitse tinkiä mistään on aika helppo sanoa että järjen käyttö on sallittua ja nk. takin kääntö tässä kohtaa mielestäni ei ole, (kuten Glakin ymmrsi), irvailun paikka. Tehkääpä samoin ja käyttäkää järkeä ja luopukaa myös merkkiuskollisuudesta, mitä tuo sitten on olevinaankaan. Kyllä auton voi ostaa puhtaasti järkisyillä ja se nyt valitettavasti puoltaa edelleen kakkosauton ”letukan” pitoa joka on vuosikymmenien käytön myötä osoittautunut huomattavan järkeväksi kuljettimeksi jota ei peräkärry pysty korvaamaan. Minulla metsätalous ei aivan ole niin peruskamaa kuin teillä muilla. Vaikka Glankin olisi aikanaan pitänyt poiketa peruskaavasta koivikkoviljelmällään hän ei poikennut syistä että kaavamainen metsien käsittely vei voiton. Myrkkyineen päivineen. Minä taas en kaavoja kumarrellt ole, liekö sitten syynsä etten ole koskaan innostunut mhy-vetoisesta ”stanttu”toiminnasta. Minulla on rauduskoivut alkaneet pysyä lehdessään tänä kesänä jopa ilman akkuvirtaa. Pelkkä kylmäaita on piisannut ja toiminut elukoiden kulkuohjaimena erittäin hyvin.

    jees h-valta

    Ihmettelin muuten taannoin kun Touaregin uusi versio jälleen lanseerattiin. Miksi ei autoa nyt voitu tehdä jo vähäpäästöissen suuntaan ja sähkömoottoriavitteisena hybridiversiona kuten eräillä valmistajilla? Kertoo juuri saksalaisen vanhoollisesta ajattelusta yrittää ratsastaa loppuun tapetulla nahkapenkkilookilla ja isolla vanhanaikaisella moottoriteknologialla. Jää pienen marginaalin autoksi jo hinnankin puolesta. kun sillä VW:llä ei statusarvokaan ole kummoinenkaan. On se vaikeaa saksassa nähdä ”metsää puilta”.

Esillä 10 vastausta, 971 - 980 (kaikkiaan 32,533)