Keskustelut Puukauppa Metsä alan lakkoilu

  • Tämä aihe sisältää 1,267 vastausta, 55 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 3 vuotta sitten Puuki toimesta.
Esillä 10 vastausta, 691 - 700 (kaikkiaan 1,267)
  • Metsä alan lakkoilu

    Törkeää, jumalattomien suota?

    Suomalainen kateus on tunnettua!

    Yhteen hiileen puhaltaminen kadonnut,ken tietää, mutta yhteisen etumme vuoksi meillä puiden kanssa toimivilla, ole liikoja varoja Lakkoilla.

  • Visakallo Visakallo

    Suomalaisen tavaraliikenteen kustannukset ovat nousseet 400–500 miljoonaa euroa sekä kallistuneen dieselin että polttoaineen tiukentuneen jakeluvelvoitteen takia, arvioi Suomen Kuljetus ja Logistiikka-alan etujärjestö SKAL jo tammikuussa.

    Viime viikolla liikenne- ja viestintäministeriö ja Traficom arvioivat EU:n komission uusien ilmastoaloitteiden eli ”vihreän siirtymän” nostavan viennin ja merenkulun kustannuksia vuoden 2026 alusta – vuosittain – 300–600 miljoonalla ja kahdeksan vuoden päästä jo 400–800 miljoonalla eurolla.

    Vaikutukset ovat hyytävät niin Suomen vientiyritysten, mutta myös kotimaan yritysten kilpailukykyyn. Kauppalehti

    Tolopainen Tolopainen

    Mitä ne Suomen vientiyritykset ovat. Jos metsäyhtiö UPM katsotaan sellaiseksi, eihän sillä ole Suomessa juuri mitään tuotantoa enää. Suomalaisten isojen vientiyhtiöiden tuotanto on pääosin muualla kuin täällä

    Puuki

    Sahatavaraa ja muita puuperäisiä tuotteita viedään kuitenkin paljon Suomesta ulkomaillekin.   Vaneritehdas ja monia muita vastaavia tuotantolaitoksia on muuttanut muualle pääosin kalliin kulurakenteen mutta ei puun kantohintojen korkeuden takia.

    Viherryttämisen mallioppilaana yrittäminen tulee kalliiksi Suomelle.

    jees h-valta

    Onpas suppeat metsäyhtiöt Tolopalla.

    Visakallo Visakallo

    Kyllä kaikki metsäyhtiöt, sahat ja vaneritehtaat ovat vientiyrityksiä. Kysymys on nyt siitä, että täältä jäätyvän meren takana kaukana kaikesta kuljettaminen maksaa entistä enemmän ja syö entisestään Suomessa tuottamisen kilpailukykyä ja tuotantoa siirtyy yhä enemmän muualle.

    Apli

    UPM ja kaikki muut hyvää tulosta tekevät yritykset voivat helposti maksaa nykyiset korotukset, enemmän niiden kustannuksia kasvattaa polttoaineen veron korotukset kuten Visa kertoo, on täysin samaa mieltä että nyt pitäisi katsoa omaan perheen parasta eikä vieraan, niin tekee muutkin. Polttoaineen verotusta kevennettävä reilusti samoin sähköveroa ja lopetettava biopolttoaine höpötykset sen lisääminen. Millä katettaisiin tämä? Yhteishyödylliset kuten ammattiliitot verolle eli esim kun Sähköliitto saa kojamon osingot verovapaasti niin niille vero, näistä tulisi iso potti valtion kassaan. Myös Eläkeyhtöiden osingot verolle samalla siitä vasta iso potti valtiolle tulisikin, ja näitä löytyy tästä maasta lisää..

    Apli

    Kyllä kaikki metsäyhtiöt, sahat ja vaneritehtaat ovat vientiyrityksiä. Kysymys on nyt siitä, että täältä jäätyvän meren takana kaukana kaikesta kuljettaminen maksaa entistä enemmän ja syö entisestään Suomessa tuottamisen kilpailukykyä ja tuotantoa siirtyy yhä enemmän muualle.

     

    Tämä on niin totta, enkä usko valitettavasti menon kovasti muuttuvan lähivuosina päinvastoin…

    Tolopainen Tolopainen

    Eikö tuo ole aika toivoton vientilista nykyaikaiselle maalle, jonka sijainti on erittäin epäedullinen.

    Tolopainen Tolopainen

    No niin, nyt keksittiin ikiliikkuja. Eläkeyhtiöitä on turha verottaa, kun niiden maksamia eläkkeitä verotetaan. Täällä on liian lievä pieni-,ja keskituloisten verotus. Pienten pääomatulojen verotus on aivan törkeä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Miten käy valtion velan takaisinmaksun jos oikein urakalla alennetaan veroja? Nyt näyttäisi korotkin kohta nousevan joten kannattaisiko maksella vaan velkoja pois etupainotteisesti. Toinen huomio liittyy vientiin: kannattaa panostaa myös aineettomiin hyödykkeisiin ja matkailuun: aineeton ei tarvitse kuljetusta lainkaan ja matkailija kustantaa itse oman kuljetuksensa.

Esillä 10 vastausta, 691 - 700 (kaikkiaan 1,267)