Keskustelut Puukauppa Metsä-Group investoi Kemiin ,vuodenpäästä ratkaisu

Esillä 10 vastausta, 291 - 300 (kaikkiaan 302)
  • Metsä-Group investoi Kemiin ,vuodenpäästä ratkaisu

    Metsäliitto ryhtyi kahdenmiljardin investointeihin,Kemin sellutehdas uusiksi ja tuotanto tuplaksi ja Raumalle sahalaitos.On hyvä ,että löytyy tämänlaisia rohkeita yrityksia,ei tyhjiä puheita ja lupauksia,vaan tekoja.

  • pihkatappi pihkatappi

    Jos tunneli Viroon rakennetaan, paperia voidaan viedä suoraan kumipyörillä asiakkaille tai valtameri alusten satamaan. Tosin matkaa tulee sittenkin pitkästi, mutta kuiteskin auttaisi kustannusten hallinnassa. Varmaan satamissa ei oikein tykätä tuosta tunnelihankkeesta.

    Tolopainen

    Tuosta tunnelista ei olisi kuin haittaa. Toisi paljon rikollisuutta Suomeen. Sellupaalit kannattaa laittaa konttilavaan Kemissä ja viedä ne Rottikseen, josta jättimäiset konttilaivat lähtevät Kiinaan, sen edullisempaa rahtireittiä ei ole.

    pihkatappi pihkatappi

    Joo, varmaan sellulle paras reitti. Onkohan tuo tunneli kuitenkin tarkoitus olla vain junaliikenteelle.

    Jätkä

    Paras reitti Kiinaan olisi Jäämeren rata ja sillä Jäämeren satamaan, kontit laivaan ja Kiinaan. Sama rata toisi Kiinalaisia hilipetöörejä aina Helsinkiin asti, kunhan se rata tehtäisiin kerralla kunnolla.

    mettämiäs

    ”Paras reitti Kiinaan olisi Jäämeren rata ja sillä Jäämeren satamaan, kontit laivaan ja Kiinaan”

    Eli investoitaisiin tosi massiivisesti kuljetusketjun alkupäähän ja sitten loppu menisi nukyisinkin käytössä olevilla kuljetusmenetelmillä. Nyt Jätkän olisi hyvä esittää kannattavuuslaskelmat esittämälleen investoinnille; muuten saattaa usko joillakin horjua. Ja tällä kertaa ei tosiaankaan kelpaa kysymyksen esittäjän mollaaminen Jätkän mielikuvituksen tuottamilla eriväristen nesteiden tuomilla värityksillä…

    Jätkä

    Suomi tarvitsee kunnollisen sisäisen kuljetusväylän, maamme on pitkä. Koillisväylä nopeuttaa laivakuljetusta niin paljon, sekä Kiinaan, että Kiinasta, että sen tuomat säästöt tuovat kustannukset pian takaisin. Samalla rautatie pohjois-Norjaan helpottaisi sinne kuljetettavien puutavaran ja Suomalaisten elintarvikkeiden kilpailukykyä ja vastaavasti maanteiltä jäisi pois jokapäiväiset satojen rekka-autojen liikenteelle aiheuttamat vahingot.

    Tuo rautatie avaisi myös väylän Baltian maiden kautta eteläiseen itä-Eurooppaan. Yksi vaihtoehto Helsiki -Tallinna tunnelille olisi koukkaus Venäjän kautta, mutta voi olla hieman riskaapeli homma. Kuitenkin Kiskoliikenne olisi aika järkevä hoitaa vaikka Moskovankin tarpeisiin, jos Putinkille sopisi.

    Jos laskelmia haluat, niin voit niitä räknäillä ihan oman mielesi mukaan, kunhan käsität, että ne ovat sinun hommiasi, eivät minun.

    Jätkä

    Ryobi on Japanilainen tuotemerkki, joka monen muun merkkituotteen tapaan valmistuttaa omalla merkillään tuotteitaan missä hyvän sopimuksen saa aikaiseksi. Näitähän on muillakin – nimekkäillä valmistemerkeillä: esim Esim Suomessa on tehty Saabeja, Talbotteja, Ladoja, Opelia ja nyt Mersuja, eli halvan työvoiman maihin siirtyy valmistus, kun emämaassa alkaa työvoima olla liian kallista.

    Hauskaa on tuossakin uudenkaupungin tehtaassa, että siellä jo huomattava määrä työntekijöistä on siirtotyöläisiuä, eli tekevät vielä halvemmalla töitä, kuin Suomalaiset.

    Onpa Japanilaisella Toyotalla muutama tehdas täällä Euroopassakin, mutta kerrotaan, että laatu euroopan kokoonpanotehtailla ei ole yhtä hyvä, kuin kaukoidässä kootulla – samanlaisella Corollalla.

    Tolopainen

    Uudenkaupungin autotehtaalla, tietenkin palkka maksetaan tehtävän  mukaan, eikä sillä perusteella mistä maasta työntekijä on kotoisin. Näin Suomessa tehdään kaikissa isoissa yrityksissä. Meillä on ollut jo vuosikymmeniä ulkomaisia ihmisiä töissä, ei siirtolaisuus ole mikään uusi ilmiö. Helsingissäkin on asunut suhteessa enemmän ulkomaalaisia 1800-luvulla kuin nykyisin. Suomi on perinteisesti ollut monikulttuurinen maa, täällä on aina puhuttu useita eri kieliä.

    Sehän tuossa porakoneessa ihmetyttää, että akku ja laturi erikseen ostettuna maksavat saman verran kuin koko paketti eli porakone on ilmainen.

    Jätkä

    Otaksun, että Ryobin laturi, mutta ennenkaikkea akku on erittäin laadukas. Jos olisin nuorempi, taikka minulla ei olisi jo kaikki mahdolliset vehkeet, olisin jo muutama vuosi sitten alkanut Ryobin käyttäjäksi.

    Sarjassa on myös niin isokapasiteettisia akkuja, että kun niitä muutaman kytkisi rinnakkain, ajelisi sähkökäyttöisellä Mönkijällä tai Scooterilla – Rullalaudasta puhumattakaan kymmeniä kilometrejä, ja takaisin. Ja sama akku käy kaikkiin!

    Akkukäyttöinen rälläkkä, käsisirkkeli, naulapyssy jne – mulla on niitä vehkeitä, mutta kun ne on johdollisia tai paineilmajuttuja ( Enkä todellisuudessa tarvitse enää).

    Tollo:”Uudenkaupungin autotehtaalla, tietenkin palkka maksetaan tehtävän mukaan, eikä sillä perusteella mistä maasta työntekijä on kotoisin. Näin Suomessa tehdään kaikissa isoissa yrityksissä.”

    -Huomattava osa ulkomaalaisesta työvoimasta on ulkomaalaisen vuokratyövoima-yrityksen kirjoissa. Yritys kuittaa heidän palkkansa, on se mitä tahansa ja maksaa heille oman taksansa mukaisen ”palkan”, on se mitä hyvänsä.

    Näin Suomessa tapahtuu lähes kaikissa yrityksissä, jotka käyttävät ulkolaista työvoimaa. Kun homma vielä oikein juonitaan, niin palkkatuloista ei edes saada veroja jäämään yhteiskunnalle.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Jätkä: ”-Huomattava osa ulkomaalaisesta työvoimasta on ulkomaalaisen vuokratyövoima-yrityksen kirjoissa. Yritys kuittaa heidän palkkansa, on se mitä tahansa ja maksaa heille oman taksansa mukaisen ”palkan”, on se mitä hyvänsä.

    Näin Suomessa tapahtuu lähes kaikissa yrityksissä, jotka käyttävät ulkolaista työvoimaa. Kun homma vielä oikein juonitaan, niin palkkatuloista ei edes saada veroja jäämään yhteiskunnalle.”

    Joo, näin se menee rakennushommissa ja jossakin muuallakin, mutta ei esim. Uudenkaupungin autotehdas palkkaa väkensä suoraan?

    Terveisin: Korpituvan Taneli

Esillä 10 vastausta, 291 - 300 (kaikkiaan 302)