Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto. Osa 2

Esillä 10 vastausta, 211 - 220 (kaikkiaan 230)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto. Osa 2

    Aloitin tämä jatkoketjun, kun alkuperäiseen ei voinut enää lisätä kirjoituksia.

    Jesse tuolla aiemmin ihmetteli, miksi VW-liike ei huolinut hänen Volkkariaan vaihdossa. Minä en sitä ihmettele, sillä auton historiassa taisi olla jotain epäselvää. Merkkiliike tiesi tämän, eikä enää halunnut sekaantua asiaan. Peugeot-liikeellä oli tarve saada uutta mallia kaupaksi, ja se saattoi lisäksi toimia hyvässä uskossa. Liike yritti ensin suoraa myyntiä, mutta todennäköisesti myi sitten Volkkarin kilotavarana jollekin kaukaisemmalle jopparille tai laitatti koko kotteron paaliin.

  • Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Onko todella jollekkin epäselvää se että autoa kannattaa aina lämmittää, ainakin jo 10 asteen pakkasella, ihan polttoaineen kulutuksen ja moottorin kulumisen takia.

    Minä olen kyllä myös aina arvostanut auton sisälämmitintäkin. Sisälämmittimen käyttö takaa sen että autosta näkee pihallekkin kun lähtee liikkeelle. Ja se että moottoria on lämmitetty takaa sen että se ulosnäkyväisyys pysyykin sitten ensimmäisten ajokilometrien aikana.

    Jos sähkölämmityksen käyttö on hankalasti järjestettävissä tai on paljon kylmiä ”maastolähtöjä”, pitää hankkia wepasto tyyppinen lämmitin ja vaikka vielä siihen kaukokäynnistys mahdollisuus.

    Auton, erityisesti moottorin, mutta myös sisätilojen lämmitys etukäteen, on ihan normaalia Suomalaista autoilukulttuuria.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Jätkä

    Moottoriasiantuntija puhuu, vaikka juuri ja juuri pääsi eroon laukeamispisteessä olevasta Volkkaristaan, jonka oli suorastaan pilannut kylmäkäynnistyksillään.

    Monissa moottoreissa on ollut käyttöohjeissa, että startataan kylmänä sammutin päällä. Vasta starttauksen jälkeen aletaan käynnistäminen. Minkähän takia Turbomoottoreiden ohjeissa on ollut, että koneen pitää ensin käydä jonkin aikaa tyhjäkäynnillä, ennenkuin polkaistaan kierroksia?

    Minkä takia turbokoneissa pitää kovan ajon jälkeen käyttää tyhjäkäyntiä, että lämpö tasaantuu?

    Kyse on poikkeuksetta öljyn käyttäytymisestä ja kiertämisestä.

    Berza

    Ketähän tämä ketju enää kiinnostaa ?

    Kuukausikaupalla samat tyypit täällä toisilleen vittuilee.

    Ei tämä ainakaan metsänhoitoa palvele 🙂

     

     

    eero heikki eero heikki

    Sammoo oon aatellu kun Berzakiin,ihan tyhjän jauhamista,no eevätpähän sahoista niin paljoo nyt.

    Visakallo Visakallo

    Jesselle on turha mitään sanoa, kun tämä ei voi mitään toisen sanomana usko. Löytää kyllä asiat edestään, jos pitää Pökottiään useampia vuosia. Tämän takia suosittelinkin hänelle jo auton vaihtoa viimeistään kahden vuoden ajon jälkeen. Kaikki kylmäkäynnistykset ja muu ajohistoria löytyy ajotietokoneelta, kun vaikkapa turbon hajoamista aikanaan pähkäillään. Yhdistelmä, jossa kone täräytetään kovasta pakkasesta käyntiin ja ajetaan vain jokunen kilometri, on mille tahansa moottorille tuhoisa. Pelkästään ölyn sekaan tiivistynyt suuri vesimäärä voi yllättää keväällä.

    Visakallo Visakallo

    Hyvinhän tämä autoketju tuntuu kiinnostavan, kun juttu jatkuu aina vain vuodesta toiseen. Minusta on vain hyvä, että autot pysyvät omassa ketjussaan, eivätkä tunge metsäasioiden sekaan. Auto on kuitenkin kiistatta lähes kaikkien metsäalan ihmisten tärkeä, jopa välttämätön kulkupeli.

    Berza

    Kiinnostaa sitä muutamaa kirjoittajaa, jotka eivät osaa lopettaa, valitettavasti.

    Stalin oli aikoinaan sanonut Hitleristä, että nero, mutta ei osaa lopettaa.

    Churtcill tällöin kysynyt, kuka sitten osaa, johon Stalin, että minä. 🙂

    Jätkä

    minulla Chevrolet kesti ajaa neljätuhatta vaille nelsäsataatuhatta kilometriä ja ajetaan edelleen päivittäin

    ”Tuon varsin valehteletkin”.  Ajelit letukalla vain muutaman tuhat kilometriä ja senkin vain kesäisin.

     

     

    petep

    Suosittelen välillä ihan kävelyä niin pääsee pikkasen höyryt pihalle. Sitten ei niin paljon enään harmita millä autolla kukanenkin ajelee jossain hevonkuusessa.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Berza ja Petep. Minä en ainakaan ole tätä autoketjua (vanhaa) vuosiin edes lukenut juuri berzan maitsemista syistä ja kun omat kommenttini, nelivedon tarpeellisuudesta metsäteillä, tuntuivat olevan aikanaan liikaa. Nyt kun Visakallo aloitti uuden, olen edes lukenut. Tuo auton lämmittäminen ennen ajoa pakkasella oli niin herkullinen asia että piti kommentoida.

    Kun nämä veljet tyytyisivätkin puhumaan autoista, mutta kun joskus tuntuu että joukko psykiatreja setvii toistensa mielenterveyttä, niin se tympäisee.

    Terveisin Korpituvan Taneli

Esillä 10 vastausta, 211 - 220 (kaikkiaan 230)