Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,121 - 3,130 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Tuolla Jaalassa mökkinaapurilla on nyt vanhempi farmari-Subaru, liekö juuri mökkiautoksi hankittukkin. Pääkaupunkiseudulta ja saattaa olla ettei paljon siellä autoa edes tarvii. Kun meitillä naisväki kuuli sen käyvän päätteli että aivan kuin meitin kylillä. Kun mopoauto käy juuri samoin.

    harrastelija harrastelija

    Subarulla on oma jatkuva 4-vetojärjestelmä vastaiskukoneen kanssa. Ainakin Subarun bensakoneet olivat kovin syöppöjä. Meni kauan ennen kuin Subaru siirtyi dieseliin, jolloin polttoainetalous parani oleellisesti – samoin auton suorituskyky.

    Aikoinaan Subarun Forester oli tosi kallis auto ja metsämiehillä jonkinlainen ylellisyyskapine. Nyt Forester on kovan kilpailun myötä joutunut laskemaan hintaa. Koeajettuna keväällä tuli jonkinlailainen viimeistelemättömyyden tuntu. Edelleen ajomelu tiestä oli yllättävän kova, oliko tingitty melutasosta rakenteissa?

    Jätkä Jätkä

    Bokserimoottorin ääni! Samanlaista jumpsutusta pitää kuplavolkkarin Bokseri.

    jees h-valta

    Tuolla aiemmin Harrastelija mainitsi tuon VW:n pikkudieselien valmistuksen jatkoaikeista. Tottahan tuota on pakko jatkaa kun VW ei kykene pihiä bensamoottoria noihin liian raskaisiin koreihin tuomaan. Kun näyttää kehityssuunnassa olevan toinenkin omituisuus eli pyrkimys jopa Passatia isompikorisiin. Turha sinne paljon pientä bensaturboa on yrittää sovittaa. Ei se liiku. VW vie kehitystään aika varmaan hautaan. Mitään modernia ei tuossa isossa VW:ssa ilmennyt, ensimmäisiä testejä on jo ajettu eikä suurempia ahaa-elämyksiä ole kuulunut. Kaikilla saksalaisilla vaivana vanhakantaisuus ja hidas vastauskyky muiden kehitykseen. Pappakalustoa piisaa autoliikkeiden takapihoille runsaasti lähivuosina. Nyt on pakko tunnustaa jopa Visakallon olevan oikeassa. Korean ja japsienkin kotterot kehittyy sentään aika sujuvasti. Ainakin ulkonäkö ja tekniset avut jo paremmalla tolalla. Auton kestävyys ja raskastekoisuus on pelkkä rasite nykyään. Tekniikka vanhenee käsiin kuitenkin muutamassa vuodessa. Mitä sillä sitten tekee?

    Jätkä Jätkä

    Odotan mielenkiinnolla sitä, kun Jeessi saa Pösönsä maksettua kolme vuoden päästä ja vaihtaa sen Korea kiesiin, millaiset arvostelut tulee Peugeotin ominaisuuksille ja ”laadulle”.

    Ne ovat varmaan aika tuomitsevat, eikä niissäkään ole totuutta kuin nimeksi.

    jees h-valta

    Epäilenpä vahvasti ettei vaihdu pois ranskan valmistamista. Kyllä se pösö tai citikka on vielä seuraavakin. Etelä-Eurooppa näyttää mallia kyllä sinnekkin päin. Nehän on perustaneet kopioinnille jo kauan aikaa sitten.

    jees h-valta

    Todella tuo tietotekniikka vanhenee kotioloissakin 5-6 vuodessa. Eli se sama tulee olemaan autojenkin vanhenemisvauhti. Akut loppuu ja tietokantaa lakataan päivittämästä. Se ei toki ole vielä edes niin pitkällä mutta on jo parin vuoden sisään. Mutta kun auto rakennetaan sille perustalle ettei siitä ikuista edes yritetä niin ajatus toimii vallan kelpoisasti. Olemme jo tottumassa siihen kovaa kyytiä.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei tietenkään vaihdu merkki, pakko on vaihtaa ranskalaiseen, kun ei noista vaihdossa mitään saa muihin merkkeihin.

    Visakallo Visakallo

    Merkkiuskollisuuteen on olemassa kaksi syytä. Joko se, että auto on hyvä ja laadukas, tai sitten se, ettei se ole, ja on pakko pysyä merkissä, kun sitä ei huolita vaihdossa muuhun merkkiin.

    jees h-valta

    Omalla kokemuksella voin kertoa ettei pidä kummankaan väittämä paikkaansa. Tarjosin VW:ia ensin merkkiliikkeeseen. Tulos: olisi parempi että tilattaisiin heti kun toimitusaika on pitkä (VW Tiguan) ja että jos itse myisit tuon Touaregin. Ei tullut kauppoja noilla ehdoilla. Sitten ei merkkiliike: Autmyyjä kiersi VW:n ympäri ja kun mentiin sisälle katsoi suoraan ohjeellisesta taulukostaan vaihtoarvon ja rätkäisi sen tarjoukseen. Ja vapaa käyttö siihen asti kun uusi tulee. Ja aika tarkka arvio uuden saantiin. Tarjous oli loistava ja kaupat tuli heti. Olen vähintäänkin kahden saman merkkisen jälkeen vaihtanut automerkkiä eikä koskaan mitään ongelmaa. Mm: Citroen vaihtui BMW:hen. Ihan hyvällä vaihtoarvolla. Tehkää niitä autokauppoja ja lakatkaa pitämästä tuota yleislässyä joka ei pidä paikkaansa.

     

Esillä 10 vastausta, 3,121 - 3,130 (kaikkiaan 5,990)