Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,141 - 3,150 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Tolopainen

    Vanhoja tilastoja Nissan-Renaultissa on nykyisin mukana myös Mitsu ja autojen valmistusmäärä yli 10milj, lisäksi Ladoja tehdään samalle pohjalevylle.

    Jätkä

    Kun koko VAG- konsernin tuotanto lasketaan yhteen, niin se on ilmeisesti maailman suurin.

    Vai saako yhteen laskea vain Nissanin, renaultin, Mitsibishin, Ladan, Dacian ja Citroenin tuotannon?

    jees h-valta

    Nuo asiat elää jatkuvasti kun yrityksiä ostetaan ja myydään. Eri on sitten mikä tulee menestymään autoilun suuressa murroksessa. Valitettavasti en usko että isot konservatiiviset VAG:it kovin ketteriä olisi. Sen huomaa tuossa vanhassa tekniikassa roikkumisessa.

    jees h-valta

    Kuten rööri tuolla edellisellä on vain aika tavanomaista että vanhoja tilastoja tuijotetaan vaikka maailma menee menojaan. Niillä ei ole mitään merkitystä vaan uudet konstruktiot varsinkin sähköavuilla tulevat ja jyräävät ja nopeaa tahtia. Jopa se röörin kiinalaisruottalainen perustaa vallan uuden automerkin ettei vanha ”traktorimaine” pilaa sähköauton tulemista heidän segmenttiinsä.

    Visakallo Visakallo

    Huyndai, ja sen omistama Kia ovat myös isoja valmistajia automarkkinoilla. Voivat vielä nousta kaikkein suurimmiksikin.

    Tolopainen

    Näyttää raakaöljyn hinta painuvan kohti uusia pohjia. Tonni raakaöljyä maksaa enää n.250€, ei autoilu maksaisi juuri mitään, jos polttoaineilla ei olisi niin tolkuton vero. Liikennepolttoaineita voi verotuksen takia sanoa kotimaisiksi polttoaineiksi, suurin osa niiden myyntituloista kilahtaa valtion kassaan. Polttoaineyhtiöt toimivat veronkerääjinä iliman korvausta.

    Tolopainen

    No kerropa, miksi lähes kaikki yksityiset huoltoasemat ovat lopettaneet toimintansa, jos se on hyvin kannattavaa toimintaa.

    Tolopainen

    Huoltoasemalla kahvikupillinen maksaa euron eli litrahinnaksi tulee 6€ ja bensiiniä myydään litra n.1,4€. Kummassa on parempi kate. Kyllä Suomessakin vesi on paljon kalliimpaa kuin bensiini aivan kuin öljyntuottajamaissakin.

    jees h-valta

    Tämä alituinen öljytuotteiden alasajo (ympäristösyistä muka) halventaa tosiaan niin talojen kuin autojenkin polttoaineita. Mutta yksi on varmaa, sähkön hinta nousee lähivuosina. Aika hölmöä on kansamme kun luopuu hyvistä polttoaineista näillä arktisilla alueilla ja turvaa sähköön. Helpoin olisi bensiini autoihin kun toimii aina ja polttoöljy taloihin joka myös on aika itsenäinen talven tappaja. Kun syksyllä täyttää säiliön saa todella lämmitellä pakkasillakin eikä nuukuttaan kärvistellä ja vahdata sähkömittaria. Taatusti edullinen lämmitysmuoto. Niin pitkältä ajalta on nyt kokemusta pumppulämmitysten ”edullisuudesta” ettei siinä ole kuin sähköyhtiön suvereeni voitto kun mennään vähän pitempi pätkä seurantaa.

    MaalaisSeppo

    Outo vertaus kahvin litrahinta ja bensan. Mun autoni ei juo kahvia enkä minä bensaa. Autoon saa huoltikselta vettä ilmaiseksi. Litrahinta 0.

Esillä 10 vastausta, 3,141 - 3,150 (kaikkiaan 5,990)