Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Viewing 10 replies - 3,271 through 3,280 (of 5,990 total)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo

    Jos ostaa uuden auton ja aikoo vaihtaa sen taas uuteen muutaman vuoden kuluttua, ja jos rahalla on siinä hommassa  jotain merkitystä, ostettavan auton tärkein ominaisuus on sen haluttavuus muutaman vuoden käytön jälkeen. Lapsiperheille soveltuvat tilavat farkut,  yksin ajavien edulliset pikkuautot ja nuorten miesten himoamat hyvännäköiset pilluralliautot kiertävät silloin kaikkein parhaiten. Jopa auton värillä on siinä hommassa suuri merkitys.

    jees h-valta

    Se hirveän kauhea luotto-osuus on tällä haavaa alle kymppitonnin joten ei siihen kauheasti rahoitus-op joutunut tuskailemaan. Itse asiassa luottopäätös tuli arkipyhäpäivänäkin pankin automaatilta heti. Oli aika kelvää sinällään autokauppiaallekkin jatkaa. Voi olla etten itseasiassa pidä luotto-osuutta edes tätäkään vuotta loppuun mutta se onkin jo toisten investointien jutun kylkiäisiä se tarina. Olipa tässä pyhänä sitten yksi eksynyt kiiailija joka hyvin ihastuneena tutki meitin pösön ja opelin mokka taisi saada varteenotettavan kilpailijan nyt. Testejä oli syynättykkin jo hartaasti jopa viimeistä pösö-rellu vertailua myöten. Ja se visakallon värivalintakin oli kohdallaan kuulemma. Copperbraun ja metallihohtona ja siihen sopevat isot al-vanteet tummilla puolilla jne. Josta pitää kiittää talon emännystä joka valitsi tietty värin.

    jees h-valta

    Visakallollekkin vinkiksi ettei ainakaan täällä satakunnan autokauppiailla ole yhtään poikkeuksellisen halpaa pösöä myytävänä vaan arvonsa pitää ja erityisesti käytettyinä ostetaan halusta. Onhan se kuitenkin muutaman vuoden jälkeen edullinen käyttöauto ostaa ja huollot edullisia. Siellähän ei nokalla ole mitään dieselinokivasaraa vaan haluttuja pieniä bensakoneita. Joita nyt ostetaan ja dieseleitä sammutellaan. Lopullisesti. Juuri tämän aamun lehdestä lueskelin että kehitys taitaa olla aika vääjäämätön ja nopea. Sen verran raju ero on käytännön noki-ja hiukkaspäästöillä teoreettisiin testituloksiin. Uusien dieselien osto onkin pudonnut jo kolmannekseen huippuajoista muutama vuosi sitten.

    Tolopainen

    Se on hyvä että dieseleiden myynti vähenee. Polttoaine halpenee. Öljynjalostuksessa syntyy enemmän keskitisleitä kuin bensiiniä.  Loppuu bensakoneillakin ajelu, jos dieseliä ei saa myydä.

    Hiluxmetsuri

    Eipä se taida ihan noin mennä kuin Tolopainen pohtii. Bensiiniä syntyy markkinakysyntää vastaava määrä samoin kuin dieseliäkin.

    Jätkä

    Joo! Dieselinvalmistuksen sivutuotteenaa syntyy liikaa bensaa, jota Neste dumppaa maailmalle – jopa USA:an asti säiliölaivalasteittain. Kun raakaöljy on venäläistä, maailmalla maksetaan siitä enemmän kuin muusta alkuperästä, koska se on parempaa ja puhtaampaa hienoihin moottoreihin.

    Visakallo

    Peugeotilla on tunnetusti erittäin kalliit lisäominaisuudet. Auton perushinta on kyllä jokseenkin sama kuin muilla, mutta kun siihen lisätään aivan normaali tämän päivän varustelupaketti, hinta pompsahtaakin pilviin. Esim. KIA:n, Hyundain, Nissanin, Mazdan, ja monen muun auton saa varusteineen suunnilleen perushinnalla.

    harrastelija

    Miltä ”Visakallon” Mazda cr-3 tuntuu pitkällä matkalla? Kokeilitko Eurooppalaisia vastaavan kokoisia ensin? Entäpä Kia Niro, on pluutoot ja navi jopa 8 ” näytöllä? Nuo Kia-mallit vaikuttavat aika lyhkäsiltä ja lyhyt on epätasapainoinen ainakin liukkaalla. Akseliväli vaikuttaa tietysti ajokäyttäytymiseen, pikkuautossakin saisi olla vähintään 270 cm.

    Visakallo

    Mazda CX3:n ajettavuus on parhaimmillaan huonoilla keleillä ja -teillä. Matka-ajossa ei huomaa mitään erityistä verrattuna muihin autoihin. Lähes kaikki nyky-autot toimivat hyvin asfaltilla. Uusimmat ajohallintatoiminnot rauhoittavat tehokkaasti lyhyemmän akselivälin autoja.

    jees h-valta

    Peugeotin varustelista on Allure-varustelulla erittäin mittava eli parhaalla ”siviiliversiolla”. Urheiluversio vielä erikseen. Ei se navi kyllä yhtään uloshinnoiteltu ollut mutta kuten näistä Kiia-esimerkeistäkin voitte päätellä täysin viraton. Jos meikä, kuten monet edellisetkin vieraamme ovat osanneet puhelimen navilla hyvin perille Jaalassa niin on aika turha valmiiksi vanhaa tietotasoa ostaa. Autoihin niitä ei päivitetä edelleenkään ilman maksullista sopimusta. Siihenkin tarvitaan joku tietotekninen apureititin. Navin hinta olisi ollut kait jotain 500-600 euroa ettei auton osto siitä kiinni ollut. Paljon muihinkin vastaaviin lisävarusteisiiin tuli satsattua. Useita tuhansia. Joita ilmankin olisi yhtlailla voinut ostaa. Oma tärkeysjärjestys oli kuitenkin puhelimen kautta pelaava navi ja seuraava puhelin sitten toimiikin näytön kautta myös navina halutessa. Kiiassa ei muuten näytölle tullut myöskään soittavan nimitietoja kuten pösön näytölle. Huomasin vain kun vastattiin ”virallisesti” vaikka molemmilla omat tiedot kummallekkin ollut jo vuosia. Kiia on vain viimevuoden mallia ettei se iästä ainakaan kiinni ollut. Pimeäajo eka kertaa oli myös hieno uusi kokemus kun pikkuhiljaa pimenevään iltayöhön matkattiin. Valoautomatiikka sytyttää esim. ajovalot automaattisesti kuten päivisin huonolla ilmalla sumuvalotkin. Vaihtoautomatiikka tietysti kohdatessa myös. Kun mökkitiellä pimeään ajoi myös etukulmiin syttyi aina kääntäessä reunan näyttävä valo kääntymissuunnan mukaan. Luonaa ajo pimeällä niin etiä kuin taa ja peilit elää myös ajon mukaan.

Viewing 10 replies - 3,271 through 3,280 (of 5,990 total)