Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Viewing 10 replies - 4,131 through 4,140 (of 5,990 total)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo

    Käyttökokemuksia sähköautosta:

    http://www.hs.fi/autot/art-2000005338572.html?ref=rss

    A.Jalkanen

    Norjalainen tiedeohjelma uutisoi ja näytti (eilen tv:ssä) että mikä tahansa keyless-järjestelmällä varustettu auto on helppo varastaa.

    Tolopainen

    Ei autoa voi lainmukaan varastaa, se vain otetaan luvattomasti käyttöön ja tuomioksi tulee olalle taputus.

    Tolopainen

    Suomessa olis syytä luopua autoverosta mahdollisimman pikaisesti, sehän oli myös persujen puolueohjelmassa, mutta Soini ja Orpo ottivat heti hatkat ja jättivät ministeri Bernerin täysin yksin esityksensä kanssa, joka vedettiin automyyjien painostuksen takia pois. Parempi olisi ollut kertarytinä kuin hidas kuihtuminen. Autoverokin huonontaa Suomen hintakilpailukykyä, nyt sitä joudutaan anakrilla kuristustoimilla parantamaan, kunnkustannukset ovat liian korkeita mm. korkean autoveron takia

    Tulevaisuudessa on vaikea laskea kuluttajien hintaindeksejä, riippuu siitä mistä päin maailmaa tavaroita ostaa. Kun menimme Eu:iin, oletettiin, että autojen hinnat menee Eurooppalaiselle tasolle, ei niiden ainakaan reuna-alueilla pitäisi olla kaikista korkeimmat. Kun poliitikot haluvat kerätä ihmisiltä rahaa ja jakaa niitä uudelleen budjetin kautta, olisi syytä miettiä jotain muita rahoituskohteita kuin autot. Köyhän kansan menojen rahoittajista on pula, eikä heitä arvosteta, ovat kuulemma ahneita kapitalisteja. Miksi meillä pitää Etelärannassa olla Suomen suurin veroparatiisi ja liitot ovat voineet kerätä miljardien verottoman omaisuuden lakkokasoihinsa, yli 30v työuran aikana en ollut kertaakaan lakossa tai missään työtaistelutoimessa mukana. Ei ole kovin innokkaita liitot lakkoilemaan, pääasia on kerätä pomoille korkeita palkkoja ja eläkkeitä.

    harrastelija

    Se on Tolopainen nuppiluvusta kiinni tässä ns. demokratiassa. Siipeilijät lisääntyvät koko ajan, veronmaksavien osuus väestöstä pienenee, joten niiden n. 20 %:n osuus ei pärjää silloin , kun rahaa jaetaan oleilusta.

    Puuki

    Henkilöauto on  monen mielestä yleellisyystuote, jota pitääkin verottaa rutkasti. Se voisi ollakin sitä, jos kaikki asuisi ja liikkuisi vain kaupunkien keskustoissa.   Mutta pitkien etäisyyksien maassa auto on useimmille välttämätön varsinkin koska julkinenliikenne on vähentynyt jatkuvasti muualla kuin isoimmissa kaupungeissa.    Eikä asutuksen keskittäminen muutamiin keskuksiin, joka sekin on joidenkin poliitikkojen päämääränä, ole mikään hyvä ratkaisu. Kallistuvat asunnot ja muut ruuhka-alueiden ongelmat on siitä esimerkkinä mm. Helsingissä.

     

    jees h-valta

    Helsingissä seuraava suunnitelma onkin viedä autoilu maan alle kuten metrotkin. Siirrytään vain parkkihalleista toisiin kaupunginosien välillä ja käydään shoppailemassa ostoskeskuksissa ja Virossa. Jonne myös tunneli suunnitteilla, tosin ilmeisesti rautatietunneli. Oliskohan sähköllä käyvä auto hiukan tunneliystävällisempi?

    Tolopainen

    Jos tuo Finlaysonin tehdasmyymälä olisi lähempänä veisin ostamani lakanat heille ilmaiseksi takaisin ja tilaisin halvemmat Kiinasta tilalle, kun myyvät naisille lakanoita halvemmalla. Suomessa naisten ja miesten välillä ei ole mitään palkkaeroja ja jos niitä julkisella puolella olisi esim opettajien ja lääkärieden välillä miseten palkat pitää laskea naisten tasolle. Miksi aina vaaditaan että naisten palkkoja pitäisi nostaa, menisivät samoihin raskaisiin töihin kuin miehetkin. Teollisuusden puolella on paljon töitä, johin naiset eivät kykene. Esim. metsätöissä naisille maksetaan täsmälleen saman verran hehtaarin raivauksesta kuin miehillekin.                                                           Naiset saavat samallalailla tehdystä työstä aina yhtä suurta tai pientä palkkaa kuin miehetkin, eli mies sairaanhoitajille ei ole mitään munalisää tai miespuoliselle kassahenkilölle. Lisäksi naiset saavat miesten maksamat eläkkeet käyttöönsä kun elävät kevämpien töidenntakia huomattavasti pidempään.

    Tolopainen

    Minusta suomalaisten miesten ja naisten käytettävissä olevia tuloja voidaan eniten nostaa autoveron poistolla. Täällä voitaisiin senjälkeen lopettaa kokonaan uusien autojen myynti ja tuoda Keski-Euroopasta vähän käytettyjä autoja hyvin edullisesti. Nyt täällä ihmiset ajavat 12v vanhoilla autoilla ja suunnitellaan jopa metsien hakkuille päästömaksuja.  Liikenteen päästöt voidaan puolittaa nopeasti siirtymällää uusiin vähäpäästöisiin autohin esim. taloudellisiin pikkudieseleihin. Autovero on pelkkä kateusvero, jos se vähentää poliitikkojen mahdollisuuksia jakaa rahaa populistisesti joidenkin asumismenoihin, sitten se vähentää. Varakkaat voivat laskea perimiään kiskurivuokria.

    Gla

    Autoveron lasku rahoitetaan käyttömaksuja korottamalla, joten kansalaisten käytettävissä oleva rahamäärä ei lisäänny. Jos ihmiset saadaan kuitenkin vaihtamaan autokanta nuorempaan, rahaa autoiluun käytetään luultavasti enemmän. Itse vaihdan autoani mahdollisimman harvoin, uskon sen olevan taloudellisin tapa.

    Tällä hetkellä ei Tolopaisella ole mitään estettä vaihtaa autoansa keski-euroopasta tuotavaan pikkudieseliin. Oletko ajatellut tällaista vaihtoehtoa, vai onko se jälleen tarkoitettu vain ohjeeksi muille, mutta ei sinulle?

Viewing 10 replies - 4,131 through 4,140 (of 5,990 total)