Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Viewing 10 replies - 4,991 through 5,000 (of 5,990 total)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo

    Ei nykyään ole ohjehintoja. Kilpailulaki kieltää ne.

    Visakallo

    Vapaassa kilpailussa hinnat määräytyvät kysynnän ja tarjonnan mukaan. Tästä yhtenä esimerkkinä Helsingin seksimarkkinoita hallitsevat romanilaiset ja tsekkiläiset. He ovat tuoneet mukanaan muualta Euroopasta tutut vartin taksat.
    Pihi asiakas ajattelee, miksi maksaa puolesta tunnista, jos on valmista 12 minuutissa. Kilpailu on kovaa, koska naisista on ylitarjontaa.

    Gla

    Omasta autostani olen saanut alennusta 4,9% ja kun viikonloppuna kävin potkimassa renkaita joutoaikaa kuluttaessani, myyjä sanoi liikuttavan edelleen samassa suuruusluokassa, kun vaihtoautoa ei ole tulossa.

    Kalle Kehveli: ”Meillä oli useampi noita uusia volkkarin 1,6 dieseleitä. Jakopään kanssa pitää olla tarkkana, kaikissa meni uusiksi 60000 km:n kohdalla.”

    Minkä ikäisistä autoista puhut ja mitä jakopäässä tapahtui?

    Tolopainen

    Vieläkö se romutuspalkkio on kuvioissa, siinä sai 50€ sijoituksella 1500€, ei huono.

    Gla

    On tulossa ensi vuonna. Tonnin palkkio, mutta kikkailu ei onnistu. Eikä minulle tonnin palkkiosta ole kuin haittaa. Sekoittaa uusien autojen hinnoittelua ja kun omasta saisi saman tonnin itse myymällä, hyöty on parhaimmillaankin teoreettinen.

    Tolopainen

    Minulle hyöty oli konkreettinen, kun se vähennettiin sovitusta välirahasta.

    jees h-valta

    Tuo romutuspalkkio tosiaan ei ole kauppatavaraa vaan se vähennetään omanaan vielä lisähyvityksenä kuten Toloppa mainitsee. Mutta se on nyt aika huono koska kikkailu estetään vuoden omassa käytössä ololla. Eli et voi ostaa romua palkkiota varten.

    Gla

    Kikkailun estäminen on vain hyvä asia. Itse olen hävittänyt neljä autoa sillä, että romuliike tuli hakemaan ne pois. Ei noista romutuspalkkion maksaminen olisi autokantaa uudistanut, syönyt ainoastaan valtion rahoja.

    Paha on silti sanoa, miten palkkio vaikuttaa alta 110 g/km autojen hinnoitteluun ja niistä tehtäviin tarjouksiin. Aivan kuten epäillään esim. kotitalousvähennyksen vaikuttaneen tiettyjen palvelujen hinnoitteluun. Tai meidän autoverotus tehdashintoihin. Nostaako verotuksen keventäminen niitä eli maksamme verojen sijaan enemmän rahaa ulkomaille uutta autoa ostaessamme.

     

    Puuki

    Eikös se ole pari tonnia alennusta, joka tulee  vähäpäästöisiin autoihin uusittaessa.

    Kohta on j-h:llakin mahdollisuus palkkioon, kun vuosi tulee täyteen . Vai joko ehti tullakin?

    Gla

    Pari tonnia tulee lataushybrideistä, kaasuautoista yms. kalustosta. Tonni tulee tavallisista autoista, kun päästöt on (enintään tai alle?) 110 g/km.

    Eiköhän Jesse saa Pösöstään paremman hyvityksen vaihdossa. Mielestäni kannattaa ajaa niin pitkään, kuin auto säilyy luotettavana. Niin hyvät kaupat teki saadessaan Touaregista kymppitonnin hyvityksen.

Viewing 10 replies - 4,991 through 5,000 (of 5,990 total)